شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توسعه محتوای برند که تحت تاثیر و تعامل مخاطبان است، کلیدی برای موفقیت ارتباطی در این دوره به شمار می رود. دوره ای که تحریریه ها کوچکتر شده و کم کم محو می شوند و شما باید بدانید که محتوایتان اهداف شما را تامین و ماموریت شما را تمکین می کند.
جولی کریون، معاون ارتباطات شرکت صنایع غذایی هورمل، و سخنگوی پی آر نیوز در کنفرانس کاربردی ارتباطات رسانه ای 12 دسامبر، به چهار نکته اشاره می کند که می تواند به شما این اطمینان را بدهد که استراتژی محتوایتان با معیارهای قابل سنجش برای اندازه گیری موفقیت تنظیم شده است.
1. داده های مرتبط با الگو: قبل از شروع هر طرح استراتژی محتوا، به نقطه آغاز نگاه کنید. ابزاری برای تحلیل از قبیل گوگل آنالیتیکس یا ادوبی سایت کاتالیست را برای نظارت تلاش های دیجیتال و ارزیابی مکان هایی که می تواند بهبود یابد و نحوه اجرای آن را مشخص کنید.
2. تنظیم اهداف: اهداف این طرح را می توان درموارد ذیل بررسی کرد: 1. نیازهای ذینفعان داخلی با هدف رفع نیازهای آنها 2. نیازهای بیان شده توسط مشتریان 3. نیازهای نشان داده شده از طریق تعیین معیار داده ها حول اینکه کابران تعامل لازم را با تلاش های ارتباطی شما برقرار کرده اند.
3. خودآزمایی: هنگامی که پیام خود را آماده کرده و طرحی از تقویم محتوایی خود تنظیم کردید، مطمئن شوید از تمامی آزمون ها و فرصت های واسط های رسانه ای برای پیشنهاد استفاده کرده باشید. از طریق کار با یک توسعه دهنده شما می توانید آزمایش های مختلف را برای درک میزان تکرار پیام خود برای بیشترین اثرگزاری بر مصرف کننده، آگاه شوید. برای تنظیم مطالب خود با تنظیم استراتژی های محتوای میان کمپین آماده شوید.
4. گزارش نتایج: در پایان کمپینبه طور خلاصه این را که آیا شما تنها یک کارآفرین هستید و یا عضوی از یک بخش 50 نفره ارتباطات، برنامه زمانبندی و مزاحم های کلیدی را گزارش کنید. پس از تعریف پیام، اهداف و استراتژی برای کمپین آینده، زمانی را صرف تامل در نحوه بهبود ارتباط کنید.
منبع:
http://www.prnewsonline.com/water-cooler/2013/11/18/measure-the-success-of-your-content-marketing-strategy/?hq_e=el&hq_m=2787751&hq_l=15&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|