بررسی نقش و عملکرد روابطعمومیها در دوران کرونا
علت اصلی عدم تحقق برخی کارکردهای روابطعمومی در دوران کرونا، این بوده که در ساختارهای اجرایی سازمان اعتقاد و اعتمادی به نقش روابطعمومی وجود ندارد، در چنین شرایطی روابطعمومی در دروان بحران کرونا اگر بخواهد به وظایف حساس خود بپردازد، به علت موانع ذکر شده با نقش تاخیری و تسلیمی وارد میشود.
|
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 - 14:08
|
بدون روابط عمومی، تجارت سقوط خواهد کرد
نقش روابط عمومی و تشریفات علاوه بر شرکتها و بنگاههای اقتصادی در نهادهای دولتی دیگر بر کسی پوشیده نیست و در صورت نادیده گرفتن مهارتهای مرتبط با این تخصص در سازمان، نهاد یاد شده با تبعات ناگواری مواجه خواهد شد.
|
سه شنبه، 5 اسفند 1399 - 11:59
|
استراتژی مدیریتی روابطعمومیها در دوران کرونا
بروز بحران کرونا برای روابطعمومیها فرصت بی نظیری است، همانند رنسانس باعث بروز تحولات گسترده ای در نوع فعالیت های این بخش شده است. طی حدود یکسال گذشته سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی مجبور به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و خدمات الکترونیک شده اند، چنانچه در شرایط عادی شاید اگر این بستر ایجاد نشده بود، تا پنج سال آینده نیز مسیری که در راستای توسعه ارتباطات دیجیتال پیموده شده، هرگز به این مرحله از رشد و توسعه دست نمی یافتند.
|
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 - 14:11
|
در مصاحبه با دکتر عادل میرشاهی: محتوا در روابطعمومی تغییر جدی یافته است
محتوا امروز از چند نظر با گذشته متفاوت است. اول بحث سرعت است که خبر نمی تواند منتظر طی مسیر بروکراسی تحریریه بماند. خبر یک جریان همزمان است که فرصت تحلیل نمی یابد و باید ضمن تولید، تحلیل و در صورت نیاز تعدیل و همزمان منتشر شود.
|
سه شنبه، 7 بهمن 1399 - 23:04
|
مدیر روابط عمومی پرداخت الکترونیک سپهر: کلید موفقیت ما در ایجاد روابط عمومی پویا و خلاق بود
به نظر من جشنوارهها یکی از عرصههای سالم رقابت هستند که این فرصت را فراهم میکنند تا بتوانیم جایگاه خود را شناسایی کنیم و ضعف و قوتهای خود را بهتر بشناسیم. خیلی وقتها ما بهعنوان روابط عمومی آنقدر غرق در فعالیتهای روزمره هستیم که فرصت نمیکنیم خود را به درستی و کامل محک بزنیم. از طرفی موانع طبیعی ذهنی همه ما باعث میشود تا اگر هم فرصت خودارزیابی داشته باشیم، در اکثر موارد موفق به نقد عادلانه خودمان نباشیم.
|
شنبه، 20 دی 1399 - 13:28
|
ما میخواهیم بدانیم در آینده چه خواهد شد؟
به عقیده من ما نباید منتظر شفافسازی از طرف دیگران بمانیم بلکه لازم است خودمان حقایق را افشا کنیم و به دیگران نشان دهیم و در این زمینه بایستی کاملا با دیگران روراست باشیم و این باید یکی از اهداف اصلی ما باشد و ما باید خودمان تا آنجا که ممکن است در مورد خودمان شفاف و صادق باشیم و به عقیده من بلاکچین در این زمینه میتواند بههمه ما کمک کند و بههمین دلیل هم من معتقدم که بلاکچین یک ارزش انسانی و انسانمحور است.
|
پنجشنبه، 18 دی 1399 - 08:06
|
داشتن سواد رسانهای لازمه موفقیت روابط عمومی است
یکی از مشکلات سازمانها، اطلاع ناکافی و نادرست مدیران ارشد از جایگاه و اهمیت روابطعمومی است، مشکل دیگر انتخاب افرادی که از نظر پست سازمانی جایگاهی ندارند به سمت روابطعمومی است که در نهایت آسیب جدی به کل مجموعه و سازمان وارد خواهد کرد.
|
شنبه، 13 دی 1399 - 14:49
|
کارخانه ابلهان دیجیتال: فناوری دیجیتال مانع رشد مغزی کودکان میشود
به نظر من کارزاری که به شکلی منصفانه در رابطه با تاثیر استفاده از ابزارهای دیجیتال بر رشد، اطلاعرسانی کند و دستورالعملهای واضحی داشته باشد، یک شروع خوب به حساب میآید. از جمله این که استفاده از صفحههای نمایش برای کودکان زیر ۶ ممنوع شود و سنین بالاتر هم اجازه نداشته باشند بیشتر از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز از آنها استفاده کنند.
|
چهارشنبه، 19 آذر 1399 - 15:00
|
نقش راهبردی روابط عمومی بانکها در اطلاع رسانی و تعاملات سازنده درون و برون سازمانی بررسی شد
شناخت نیازهای مشتریان و تامین نظرات و خواسته های آنان منبع ارزشمندی از ذخایر علم و اگاهی کاربران بانکی و بمنظور ایجاد اعتمادافزایی سازمانی نیز محسوب می شوند؛ به موازات آن رفتارسنجی و کنش و واکنش مشتریان در هنگام دریافت خدمات بانکی نیز منابع ارزشمندی در بهبود عملکرد و آنالیز شیوه های نوین در ارایه خدمات بانکی قلمداد می شود.
|
دوشنبه، 17 آذر 1399 - 12:13
|
گفتوگوی گزت با شوشانا زوبف: فناوری برتر شما را میپاید
بسیاری از ما دیگر پذیرفتهایم که سرمایهداری نظارتی جزئی طبیعی از روند پیشرفت انقلاب دیجیتال است اما شوشانا زوبف هشدار میدهد که سرمایهداری نظارتی علاوه بر بیعدالتی و نابرابری فراوانی که همراه دارد، حتی استقلال اراده فردی را هم از ما میگیرد.
|
پنجشنبه، 22 آبان 1399 - 10:52
|
در گفتوگو با رئیس انجمن متخصصان روابطعمومی مطرح شد: مفاهیم نوین در انتشارات؛ نشر اجتماعی و نشر موبایلی
در عصر شبکههای اجتماعی که بشر به سمت تعاملات آنلاین از طریق رسانههای نوین تمایل پیدا کرده است، برخی از صنایع نیز ناگزیر مجبور شدند خود را با آن تطابق بدهند، از جمله حوزه انتشارات. «رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی» معتقد است دیگر محتوای امروزی فقط متن نیست. آنچه در این دوران اهمیت پیدا کرده است محتوای مولتی مدیاست.
|
یکشنبه، 10 اسفند 1399 - 08:09
|
در گفتگو با مدیر ارشد منابع انسانی توییتر / بررسی واکنش شرکت توییتر به بحران کرونا
ما در پاسخ به بحران کووید-۱۹، طرحی اجرا کردیم به نام «Tweep Exchange»، که افرادی که حجم کارهایشان زیاد است بتوانند بخشی از کار خود را به آنهایی که سرشان خلوت است واگذار کنند. مدیران، برنامههای آموزشی فوری برای کارمندها را در دستور کار قرار دادند و فرآیندی را به اجرا در آوردیم تا هر کسی میخواهد برای مدتی در زمینهای غیر از حوزه تخصص خود فعالیت کند، آموزشهای لازم را ببیند تا بتواند به سایر همکارها در حوزههای دیگر که سرشان شلوغ است کمک کند.
|
دوشنبه، 7 مهر 1399 - 01:55
|
خبرنگار زن افغان چگونه با وجود تهدیدها و مخالفت خانواده به کار ادامه میدهد؟
ابراهیمخیل که اکنون بیرون از افغانستان و هنوز هم در رشتهی دلخواهش کار میکند میگوید، در تمام مدت کار در افغانستان، از یک سو به عنوان یک خبرنگار متعهد و شیفتهی حرفهاش و از سویی به عنوان مادری نگران، همواره حسی آمیخته از علاقه و ترس را تجربه کرده است.
|
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 11:44
|
صنعت نمایشگاهی نیازمند نگرش اکوسیستمی
صنعت نمایشگاهی باید به گونهای مدیریت شود که ضمن حضور موثر، معنادار و موجه از نظر بخشهای حاکمیتی و ذینفعان، حل دغدغههای حاکم بر همه ارکان فعال خصوصا سایتداران، مجریان، غرفهسازان، مشارکتکنندگان و مردم را مدنظر داشته باشد و برنامهها نیز در مسیر استراتژیهای تعریفشده این صنعت به انجام برسد.
|
دوشنبه، 24 شهریور 1399 - 00:16
|
صنعت روابط عمومی همواره در خط مقدم استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی قرار دارد
خلاقیت و تاکتیک همان چیزی است که همواره موجب موفقیت روابطعمومی می شود. به همین دلیل، صنعت روابط عمومی همواره در خط مقدم استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی و تجربه کار با ابزار ها و تکنیک های جدید برای تولید نتایج بهتر و توسعه یافته بوده است.
|
شنبه، 12 اسفند 1391 - 17:24
|
در گفت و گو با مجید رضائیان: آینده روزنامه نگاری را خوب نمیبینم
مطبوعات و دولت مدرن پدیدههایی وارداتی محسوب میشوند که دست کم عمر دولت مدرن در ایران به ۱۰۰سال نمیرسد. شاید به همین دلیل است که این دو پدیده هنوز نتوانستهاند آنطور که باید و شاید با بافت تاریخی و اجتماعی ما پیوند بخورند. فراز و فرود دولتها و رابطه ملت با آن را از همین زاویه میتوان فهم کرد.
|
یکشنبه، 16 شهریور 1399 - 14:02
|
کیانوش جهانپور: دلم برای روابطعمومی بودن و همزمان سخنگو نبودن تنگ شده بود
سخنگوی پیشین وزارت بهداشت میگوید: نه تنها دلم برای سخنگویی تنگ نشده است که حس میکنم، دلم برای روابطعمومی بودن و همزمان سخنگو نبودن تنگ شده بود. هرچه جلوتر میرود حس میکنم که مدیر روابط عمومی بودن و همزمان سخنگو نبودن چقدر بهتر است.
|
دوشنبه، 6 مرداد 1399 - 14:30
|
چگونه بازاریابی محتوا و روابط عمومی می توانند همراه هم برای شما کار کنند
با توجه به مطالعه ای که اخیرا توسط Nielsen and inPowered صورت گرفته است، روابط عمومی در تاثیرگذاری بر یک خرید در مرحله نهایی و بررسی خرید، 80 درصد موثرتر از بازاریابی محتوا می باشد.
|
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 09:17
|
مدیر سیاستها و استراتژیهای مربوط به ارتباطات و اطلاعات در یونسکو: اخبار جعلی، جانهای بسیاری را در دوره همهگیری کرونا در خطر قرار داده است
یونسکو، پیش از شیوع ویروس کرونا نیز با اشاره به ایجاد آلودگی ناشی از برخی تلاشها برای انتشار اطلاعات نادرست که تهدیدی برای روزنامهنگاریِ حقیقتمحور و زندگی مردم بویژه در دوران همهگیری به شمار میآمدند، هشدارهایی را در این باره منتشر میکرد که چگونه تحولات سیاسی، فناوری، اقتصادی، و اجتماعی، بر نحوه تبادل اطلاعات میان ما تأثیر میگذارند.
|
سه شنبه، 24 تیر 1399 - 08:01
|
در گفتگو با گارلند استنسل، رئیس انجمن روابط عمومی آمریکا/ شفافیت در پیامرسانی و ارائه حقایق بیشترین اهمیت را دارند
اصل حاکم بر تمامی استراتژی های ارتباطی، صحت را برتر از سرعت می داند. در دنیای امروز که اتکای زیادی به رسانه های اجتماعی دارد، اعتبار شخصی و سازمانی همواره در معرض خطر است. یک اشتباه میتواند عواقب بلندمدت و ماندگاری را داشته باشد. صرفنظر از موقعیت، راستیآزمایی میتواند یکی از مهمترین ابزارهای ما در مسیر آمادگی مان برای ارائه هر پیام باشد.
|
دوشنبه، 23 تیر 1399 - 08:07
|
ایجاد اعتماد عمومی در راستای ترویج مصرف بهینه آب در اصفهان
با شفاف سازی بستر های اعتماد عمومی را جلب کردیم شفاف سازی و اعتماد سازی به هنگام، تاثیر به سزایی درامر ترویج مصرف صحیح آب داشت، این در حالیست که با تولید برنامه هایی خلاقانه و با ایده های جدید توانستیم به نوعی ارزش آب را به مردم القاء کنیم تا مردم در مصرف آن دقت کافی را به خرج دهند.
|
یکشنبه، 25 خرداد 1399 - 18:36
|
در گفتگو با مسعودی مطرح شد: ظرفیت روابط عمومیها در اصلاح اقتصادی کشور جدی گرفته نشده است
روابط عمومیها همانند رسانهها با افکار عمومی در تعامل هستند و در همهی وضعیتها اعم از بحران تحریم یا بحران کرونا میتوانند در روند مسائل اقتصادی کشور با اطلاع رسانی درست به بالا دستیهای خود بسیار موثر باشند.
|
سه شنبه، 6 خرداد 1399 - 10:05
|
در نشست روابط عمومی های قروه، مسئولان روابط عمومیها از نداشتن اختیار عمل و موازی کار در انجام وظیفه انتقاد داشتند
روابط عمومی را پیشانی سازمان میشناسند. اما تا زمانی که مدیران ادارات در قروه نمیتوانند و نمیخواهند باور کنند که این پیشانی باید در اولویت قرار گیرد و نگاهشان را به این حرفه تغییر ندهند این پیشانی پر از چین و چروکهای ناکارآمدی خواهد شد.
|
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 - 12:41
|
در گفتگو با مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان: اگر مدیری، روابط عمومی را بفهمد و باور کند، فرد لایق و شایسته ای را بر مسند روابط عمومیاش می نشاند
مسئول روابط عمومی هرچقدر هم قوی و توانمند باشد اما اگر باور و اعتقاد به روابط عمومی در مدیران ارشد سازمان وجود نداشته باشد، روابط عمومی جایگاهی برایشان ندارد و بالعکس همین هم هست اگر مدیری بر اصل روابط عمومی معتقد باشد و مسئول روابط عمومی لایقی را انتخاب نکند و هزینه لازم برای امور روابط عمومی را در نظر نگیرد، باز هم روابط عمومی جایگاهی نخواهد داشت.
|
پنجشنبه، 1 خرداد 1399 - 11:59
|
در گفتگو با مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی بررسی شد: نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در توسعه فرهنگ بیمه
صنعت بیمه را می توان صنعتی برای تضمین فعالیت های اقتصادی و زندگی دانست. درنتیجه با چنین رویکردی نقش بیمه ها در تحقق جهش تولید، نقشی پررنگ خواهد بود و شاید بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار می گیرد. اما حال این سوال مطرح است که درشرایط کنونی روابطعمومیهای این صنعت به عنوان پل ارتباطی میان مردم و بیمه چطور می توانند به تحقق این شعار کمک کنند.
|
یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399 - 08:13
|
در گفتگو با عباس مسیبی مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران/ تنویر افکارعمومی با روابط عمومی شفاف
روابط عمومی علاوه بر تسهیلگری و تصمیمسازی، بر فرآیند تصمیمگیری نیز تأثیر میگذارد و بعضاً با ورود به جریان تصمیمگیری، تصمیمات را با انتظارات افکار عمومی هماهنگ میسازد و به این ترتیب به دموکراتیزه شدن نظام تصمیمگیری درسازمان کمک میکند. تلاش روابط عمومی با انجام این اقدامات، پیوستن به ائتلاف حاکم بر سازمان و عضویت در گروه تصمیمگیری سازمان است.
|
شنبه، 27 اردیبهشت 1399 - 10:39
|
در گفتگو با مدیر کل روابط عمومی استانداری قم: متولی پاسخگوئی روابطعمومیها هستیم
دو شورا در استانداری قم مرتبط با کرونا، فعالیتها و اقداماتی را در حوزه اطلاع رسانی برعهده داشت که شامل شورای اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومیهاست.
|
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 - 11:12
|
یگانه راه ممکن مقابله با بحران کرونا: اقتصاد دولتی دموکراتیک
بزرگترین مخالفتها با برنامهریزی دولتی به این ادعا برمیگردد که آن در مدیریت اطلاعات ناکارامد است. این بهطور خاص استدلال بزرگترین متفکر نئولیبرالیسم، فردریش هایک، است که برایش بازار مکانیسم اجتماعیای است که اجازه میدهد هم اطلاعات پراکنده آشکار و هم پردازش شود.
|
شنبه، 30 فروردین 1399 - 22:34
|
ارتباطات سلامتی در گفتگو با مدیر ارشد بازاریابی انجمن ریه آمریکا
جولیا فیتزجرالد، مدیر ارشد بازاریابی انجمن ریه آمریکا در گفتگو با ما، برخی از تاکتیک ها و استراتژی های ارتباطی را که برای جذب و راهنمایی مخاطبان مهم در طی بحران کرونا بکار بسته است، به اشتراک گذاشت.
|
شنبه، 23 فروردین 1399 - 08:20
|
گپ و گفت با علی بهزاد/ زندگی یعنی درودی به رفتگر عزیز محله
گپ و گفتی صمیمی در فضایی خودمانی با «علی بهزاد» پیشکسوت روابط عمومی و رسانه داشتیم تا از تجربیات ۴۰ ساله خود برایمان تعریف کند.
علی بهزاد دیروز در پی ابتلا به بیماری کرونا در گذشت.
|
جمعه، 22 فروردین 1399 - 04:17
|