شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، میامی- توانمند سازی فروشگاه ها برای تولید داستان های بومی مساله ای حیاتی برای خرده فروشان در سراسر جهان است که باعث می شود بتوانند تعامل معناداری را با جوامع مختلف برقرار کنند.
به گزارش سرویس ترجمه شارا، «محتوا رابطه ساز است»، بخشی از نشست روابط عمومی جهانی در سال 2013 بود که به وسیله سارا کلارک، رئیس بخش ارتباطات ارائه شد.
دیوید توار که اخیرا به ریاست ارتباطات سازمانی در والمارت ارتقا یافته است، گفت با وجود اینکه شرکتش در جهان 460 بیلیون دلار فروش دارد، درک مشتریان به وسیله «تجارب بومی شان از فروشگاه» شکل گرفته است.
در ایالات متحده امریکا، والمارت 41000 صفحه محلی در فیسبوک دارد- یک صفحه برای هر فروشگاه طراحی شده که مدیران راحت تر بتوانند بومیان را مدیریت کنند.
توار گفت: «ما می توانیم محتوای خاصی مانند اطلاعات تغییرات قیمت را از دفتر مرکزی شرکت اعلام کنیم. اما بقیه تولید محتواها با مدیران محلی است و با رویکرد محلی تولید می شوند.»
نائوکو کاتایاما، مدیر برنامه ریزی اجرایی برای بازاریابی کرگدن در ژاپن، بحثی را در مورد چگونگی استفاده از شبکه جهانی برای ارائه داده های بومی مطرح کرد.
براد وال، رئیس بازاریابی فروشگاه پر قدمت کراکل بارل به دو مثال اشاره کرد که بر تجربه قبلی برند شرکتش معطوف بود. یکی در مورد کمپین تبلیغاتی بود که بر جمله عاطفی «خانه جایی است که قلب آنجاست.» تمرکز کرده بود. این داستان خبری در حالی منتشر شد که شخصی مجموعه ای از خاطرات ایالات متحده امریکا را جمع آوری کرده و آن را در دکوراسیون فروشگاه قرار داده بود.
وال گفت: «ما در عرصه کار داستان ها را جمع آوری و با تعامل با مشتریان در نشست های سالیانه محتوای خود را تولید می کنیم.» وی افزود: «ما در گذشته فرآیند رسمی تری برای صحبت کردن داشتیم، اما اکنون، دوست داریم، داستان ها از میان مردم تولید شوند.»
منبع:
http://www.holmesreport.com/news-info/14218/PRSummit-Content-Should-Be-Generated-Locally.aspx
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|