احساسات تبلیغاتی
اغلب مردم تجربه مشاهده محتوای بازاریابی بی روح و کلیشه ای را دارند. چنین محتواهایی اغلب توجهی به بعد احساسی ماجرای تبلیغات ندارند. برخی از مهمترین احساسات در زمینه تبلیغات همه شمول به شرح ذیل است:
|
سه شنبه، 30 دی 1399 - 08:15
|
پروپاگاندا و دیگر بستگان: کنکاشی بر تعامل ما با شرکای ناخواندهی فکر و رفتارمان
پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی، گونهای ارتباط است که در آن اطلاعات هماهنگ و جهتدار برای هدایت افکار مخاطبان پخش میشود. هدف پروپاگاندا نفوذ در گرایش یک جمعیت است. پروپاگاندا ممکن است ظاهر اطلاعرسانی بیطرف را به خود بگیرد یا حتی به شکلی ابزاری بر نیازهای مخاطب تمرکز کند اما اساس هدف پروپاگاندا جهتدهی یا همراه کردن مخاطب با مقاصد و برنامههایی است که برای وی تعیین شده است.
|
جمعه، 26 دی 1399 - 20:23
|
تمرکز مسوولیت اجتماعی بنگاههای معدنی بر مطالبات جامعه محلی و حاکمیتی
حسین توحیدی، مدیر مدرسه بنگاههای مسوولیتپذیر در ارائه خود در این نشست به واکاوی مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکتی و گونهشناسی مفهوم مسوولیت اجتماعی پرداخت و گفت: میتوان مسوولیت اجتماعی را به ۶ مرحله اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: کار خیر و عامالمنفعه، مدیریت مطالبات جامعه محلی یا حاکمیتی، بازاریابی اجتماعی یا بازاریابی علتمحور، هدف کسب و کار، تمرکز بر کارکردها و فرآیندهای شرکت، حل مساله و خلق ارزش مشترک.
|
چهارشنبه، 24 دی 1399 - 18:55
|
دربی یا جشنواره تبلیغاتی
شاید اگر با یک رسانه خصوصی طرف بودیم چنین رویکردی قابل هضمتر میبود، اما صداوسیمایی که این قدر از دولت پول میگیرد و یک ریال هم بابت حق پخش تلویزیونی فوتبال نمیپردازد، چرا باید دربی تهران را تبدیل به یک جشنواره تبلیغاتی محض کند؟
|
چهارشنبه، 24 دی 1399 - 13:21
|
تبلیغات خاص Macy
سازندگان آگهی تبلیغاتی دلگرمکننده فروشگاه زنجیرهای «Macy's» از این مدل تبلیغ نتیجه گرفتهاند که دادن هدیه اندیشمندانه به یک عزیز به معنای شناخت واقعی و ایجاد محبتی عمیق است.
|
پنجشنبه، 4 دی 1399 - 12:40
|
اهمیت اینترنال برندینگ و نفش حیاتی روابط عمومی در پیشبرد آن
هدف غایی اینترنال برندینگ این است که پرسنل را به سفیران سازمان تبدیل کند که ارزش ها٬ ماموریت و تعهدات سازمان را زندگی می کنند و آن را به مشتریان و جامعه هم انتفال می دهند. در ایران یکی از سازمانهایی که با همکاری دوسویه روابط عمومی و منابع انسانی توانست اینترنال برندینگ را به خوبی اجرا کند برند درسا است.
|
سه شنبه، 2 دی 1399 - 08:03
|
کودکان اینفلوئنسر؛ کارگران اینستاگرام
ادبیات بازاریابی، کودک اینفلوئنسر را شخصی کمسن و سال تعریف میکند که در رسانههای اجتماعی مانند Instagram و YouTube تاثیرگذار است و فالوورهای بسیاری دارد. ا
|
شنبه، 29 آذر 1399 - 01:56
|
معرفی کتابهای پرطرفدار خارجی/ بازاریابی برای بخش عمومی
نگارش کتاب توسط یک متخصص بازاریابی دیجیتال انجام شده است، بخش بازاریابی عمومی بخش راهنمای نهایی برای آژانس های دولتی، سیاستمداران، احزاب سیاسی و سازمان های غیردولتی در مورد چگونگی دستیابی و مشارکت با مردم در عصر دیجیتال است.
|
دوشنبه، 24 آذر 1399 - 01:42
|
چرا بازاریابی محاوره ای عامل کلیدی برای حفظ مشتریان است
تازه کارها به اشتباه تصور می کنند که رشد کسب و کار صرفاً به معنای جذب مشتری جدید است. اما افراد مطلع می دانند که رشد کسب و کار متکی بر حفظ مشتری و افزایش مشتری است. حفظ مشتری متضمن درآمد پایدار و گردش سرمایه است که با حفظ مشتریان وفادار محقق می شود و اغلب باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.
|
پنجشنبه، 20 آذر 1399 - 00:32
|
قوانین ممنوعیت تبلیغات و استعمال دخانیات اعلام شد
روابط عمومی وزارت بهداشت، قوانین ممنوعیت تبلیغات و استعمال دخانیات را به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور اعلام کرد.
|
چهارشنبه، 19 آذر 1399 - 15:35
|
چگونه تبلیغات در دولت آمریکا متولد شد
گزارش دولت آمریکا از سال 2016 نشان داد که دولت فدرال به طور متوسط 430 میلیون دلار در سال برای پرداخت حقوق بیش از 5000 نفر از کارکنان روابط عمومی جهت "توضیح" امور به مردم هزینه می کند. دلیلی ندارد که فکر کنیم این تعداد کاهش یافته است.
|
سه شنبه، 18 آذر 1399 - 13:02
|
کرونا، فرصتی برای ظهور روشهای نوین تبلیغاتی
چگونه میتوانید با تبلیغات مبتنیبر وفاداری به برند جریان ثابتی از مشتریان را خلق کنید؟ با تبلیغات و اقداماتی که انجام میدهید به مردم نشان دهید برند شما تاثیرات مثبتی را در این شرایط بر جامعه میگذارد و میتوانید شیوههای جدید استفاده از محصول را به مصرفکننده نشان دهید؛ مثلا دستورالعملهای جدید برای نحوه صرف یا پخت مواد غذایی، ساخت مواد ضدعفونی خانگی و قابل اطمینان یا کارهایی که کودکان را در قرنطینه خانگی سرگرم کند.
|
جمعه، 14 آذر 1399 - 16:07
|
چهار اصل فراموش نشدنی برای ماندگاری یک تبلیغ
با رعایت این چهار بخش در یک تبلیغ متنی، صوتی یا ویدیویی میتوانید فروشتان را افزایش دهید. در تبلیغنویسی و طراحی تبلیغ بعدی این موارد را رعایت کنید و نتیجه آن را ببینید.
|
سه شنبه، 11 آذر 1399 - 23:22
|
بازنگری اصل 4P بازاریابی در دوران همه گیری کووید-19
اصل 4P استراتژی و فرمول شرکت های موفق و پرسود است. در دوران همه گیری کووید-19، بسیاری از شرکت ها مجبور شده اند اصل 4P را در شرکت خود دوباره مرور کنند تا مطمئن شوند محصول یا راه حل آنها به جایی که لازم است می رسد یا می تواند برای کادر درمان، کاری را که می خواهد انجام دهد.
|
سه شنبه، 27 آبان 1399 - 05:18
|
۵۰ میلیارد تبلیغات تلویزیونی کجاست؟
درحالحاضر با وجود گذشت هشت ماه از سال جاری، سرنوشت درآمد ۵۰ میلیارد تومانی تبلیغات ناشی از مسابقات ورزشی که براساس لایحه بودجه سال ۹۹ باید به نسبت مساوی بین وزارت ورزش و صداوسیما تقسیم شود، در هالهای از ابهام قرار دارد.
|
یکشنبه، 25 آبان 1399 - 01:37
|
4 رکن اصلی آمیخته بازاریابی
جوهره برند پس از تدوین باید در 4 رکن اصلی آمیخته بازاریابی (4P) در شرکتهای تولیدی و در حداقل (7P) در سازمانهای خدماتی به شرح زیر تزریق شود و نشانی از جوهره برند در آنها دیده شود:
|
یکشنبه، 14 دی 1399 - 04:06
|
شاخص تبلیغاتی به نفع ترامپ
با اینکه نظرسنجیها این روزها احتمال پیروزی بایدن در انتخابات را بیشتر ارزیابی میکند، اما در نقطهای با هزاران کیلومتر فاصله با آمریکا در یک مرکز فروش کارخانهای در چین، تامینکنندگان کالاهای تبلیغاتی انتخاباتی آمریکا درباره پیروز انتخابات سوم نوامبر نظر دیگری دارند.
|
دوشنبه، 12 آبان 1399 - 08:18
|
پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن در دستور کار قرار گرفته است
در این روزها در بانک مسکن نیز فراخوانی با موضوع پروژه طراحی و مدیریت یکپارچه برند بانک مسکن با هدف بهره گیری از متخصصان این حوزه و به همت اداره کل روابط عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
|
شنبه، 10 آبان 1399 - 16:45
|
شیوه اقناع
مسئولان روابط عمومی همواره کوشش می کنند که رهبر و راهنمای افکار عمومی باشند. در صورت لزوم افکار عمومی جدیدی بوجود آورند و یا افکار عمومی موجود را عوض کنند و یا جریان افکار عمومی را کند و تند کنند.
|
جمعه، 9 آبان 1399 - 12:17
|
ناشران برتر برای کسب درآمد از موبایل، از تبلیغات ویدئویی بهره میگیرند
علیرغم اینکه سایر منابع درآمد نظیر IAP و حتی سرویسهای اشتراکی نظیر اپل آرکید هم به ناشران کمک می کنند تا منابع درآمد جدیدی را داشته باشند، اما این تبلیغات ویدئویی هستند که هزینه های شان را تأمین می کنند و ویدئوهای جایزه دار هستند که بیشازپیش با اقبال ناشران (و مصرفکننده ها!) مواجه میشوند.
|
جمعه، 9 آبان 1399 - 01:52
|
ترکیب روابط عمومی سنتی با بازاریابی دیجیتال برای دستیابی به موفقیت
روابط عمومی سنتی با کانال هایی مانند رسانه های مطبوعاتی، انتشارات، تلویزیون و رادیو سر و کار دارد. از سوی دیگر، روابط عمومی دیجیتال با مطبوعات از طریق کانال های دیجیتال مانند وبسایت ها، بلاگ ها، رسانه های اجتماعی، مشارکت اینفلوئنسرها و غیره در اتباط است.
|
پنجشنبه، 8 آبان 1399 - 00:07
|
آمازون در صدر برترین تبلیغکنندگان سال
با در نظر گرفتن موقعیت بازار و برند قدرتمند آمازون، ممکن است فکر کنید این خردهفروش آنلاین مستقر در سیاتل میتواند هزینه تبلیغات خود را کمی کاهش دهد اما حقیقت چیز دیگری است.
|
دوشنبه، 5 آبان 1399 - 10:05
|
مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا
در سطح جهانی، درآمد تبلیغاتی صاحبان رسانهها در سال جاری با کاهش ۴۲میلیارددلاری، 2/7درصد کاهش یافت و به عدد ۵۴۰میلیارددلار رسید. دلیل اصلی این کاهش هم افت هزینههای تبلیغاتی به دلیل آسیبهای جدی کروناست که موجب رکود اقتصادی شده است اما بر اساس گفته مارک رید، مدیرعامل «دبلیوپیپی» بزرگترین شرکت تبلیغاتی در جهان، شرایط دشوار پشت سر گذاشته شده است.
|
یکشنبه، 4 آبان 1399 - 21:54
|
تعادل در ارتباطات، نوع نگاه و تعادل در محبت
«شناخت خود و توصیف مناسب از خود» و «اصلاح این توصیف، شناخت مخاطب و توصیف مناسب از مخاطب و اصلاح آن» و «شناخت محیط و توصیف مناسب از محیط و ایجاد ارتباطات» منجر به جهش در ابعاد مختلف دانشگاه شده و مدل مناسب ارایه راه حل های «تجویزی» توسعه می یابد. درواقع این جهش ها است که میتواند موجهای بزرگی را به وجود بیاورد و تغییرات عظیمی را خلق کند.
|
شنبه، 3 آبان 1399 - 12:13
|
دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی
شاید نتوان رسما نام این فعالیت ها را روابط عمومی گذاشت، ولی همین دیوار نوشته ها و اعلامیه های دیواری که توسط خرده نهادهای اقتصادی صورت می گیرد بخشی از فعالیت های روابط عمومی از جمله: معرفی، خبر و گزارش (از نوع فعالیت خود)، چاپ و پخش اقلام تبلیغی را انجام می دهد.
|
دوشنبه، 22 آبان 1391 - 16:49
|
هنر بازاریابی اجتماعی
بازاریابی اجتماعی، روشی برای توسعه یک فعالیت اجتماعی یا تغییر رفتار مخاطب است که در نهایت به نفع جامعه یا اعضای آن است. در واقع تکنیکهای این روش از ترکیب علوم اجتماعی و تبلیغات بوجود میآیند که روشی اثربخش برای ایجاد یک رفتار پایدار در جامعه و افراد است.
|
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 01:58
|
علی قهرشی، معاون نظارت بر تبلیغات و آگهیها شد
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی طی حکمی ضمن قدردانی از بهنام حجازی معاون پیشین دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی، علی قهرشی را به عنوان معاون امور نظارت بر تبلیغات و آگهیهای این دفتر منصوب کرد.
|
سه شنبه، 22 مهر 1399 - 23:13
|
بیلبورد جنجالی، مشاور املاک تورنتویی را وادار به عذرخواهی کرد
در این تبلیغ دو مرد غیرآسیایی با ژستهای کاراته به تصویر کشیده شدهاند. در بین این دو نفر کلمه کووید خط خورده و در زیر آن نوشته شده است: «نینجاهای املاک و مستغلات در خدمت شما هستند».نوع نگارش در این تبلیغات نیز با «فونت آسیایی» و تمام طراحی آن حاکی از دیدگاه نژادپرستانه و بی فکری بود.
|
سه شنبه، 22 مهر 1399 - 22:54
|
پروپاگاندای نازیها چگونه اینقدر موثر بود؟
یوزف گوبلز تحتتاثیر کارهای ادوارد برنِیز آمریکایی -خواهرزاده فروید و بنیانگذار روابط عمومی (PR)- و شیوههای تبلیغات تجاری در آمریکا بود. او اعلام کرد که "شیوههای [پروپاگاندای] آمریکایی را در ابعاد آمریکایی بکار خواهیم گرفت."
|
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 19:00
|
انتقاد فاوچی از کاربرد سخنانش در آگهی تبلیغاتی ترامپ
آنتونی فاوچی مشاور ارشد علمی کاخ سفید در مقابله با همه گیری ویروس کرونا می گوید کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بدون اجازه او سخنانش را تقطیع کرده و در یک آگهی تبلیغاتی استفاده کرده است.
|
دوشنبه، 21 مهر 1399 - 18:42
|