1- بهترین نقل قول کنفرانس: کاترین شیفر، مدیر برند تجاری ریتز کرکرز عنوان کرده: "هیچ کس تمایلی به دوستی با یک بیسکویت باتر کرکر ندارد." بنابراین به گونه ای شایسته چالش ارتباطات فیسبوکی را برای برندهای تجاری مورد ارزیابی قرار می دهیم. در رابطه با حضور برند تجاری تان در رسانه اجتماعی واقع بین بوده و با طرفداران خود به شیوه ای واقع گرایانه برخورد کنید.
2- ابتدا تکلیف چند خط مشی سیاسی را مشخص نمایید، سپس شانس خود را روی مابقی آنها امتحان کنید: به عبارت دیگر، به طور کامل در استخر رسانه های اجتماعی شیرجه نزنید. در ابتدا چند مسیر برای شنای خود انتخاب کنید این مسیرها می تواند شامل توییتر، لینکدین و یا فیسبوک باشد، در آنجا بر حرکات خود تسلط بیابید و سپس به بررسی سایر مسیرها بپردازید.
3 – بیانیههای مطبوعاتی خود را از حالت کنترل اتوماتیک در آورید: اول از همه اینکه بیانیههای مطبوعاتی مهجور و منسوخ نیست اما مطالب مطبوعاتی قدیمی باید بایگانی شوند. اطمینان حاصل نمایید که خبرهای شما برای جستجو بهینه سازی شده، حاوی مؤلفه های چند رسانه ای برای مشارکت افراد ذی نفع بوده، به خوبی نوشته شده و از همه مهمتر، جالب است!
4- پست توییتری کوتاه
5- در زمان بحران، توییتر برای اطلاع رسانی است و فیسبوک به جهت تسلط است: این دو را با هم اشتباه نگیرید.
6- مطرح نمودن سوالات متعدد با مخاطبین: چرا متخصصان روابط عمومی آزمون زوج و فرد بیشتری را در اقدامات خود انجام نمی دهند. پیشنهاد هوشمندانه بردن اندرسون از شرکت نرم افزاری سیشن، خاطر نشان می کند که آزمون زوج و فرد به قلب بازاریابی 101 باز می گردد با این حال رشته روابط عمومی اغلب این آزمایش هوشمندانه را در آزمودن پیام های شما چه در قالب رسانه های اجتماعی و یا اقدامات دیرینه روابط عمومی نادیده می گیرد.
7- نمی توانید به طور خودکار قضاوت کنید: مطمئن شوید که برای قضاوت صحیح هنگام استخدام افراد با استعداد و اجرا کننده کارزارها ارزش قائل هستید.
8- بازاریابی محتوا یک تعهد است نه مبارزه: آنهایی که به بازاریابی محتوا دست می زنند، و به جای یک کارزار استثنایی در گوشه و کنار، آن را به قالب بازاریابی روابط عمومی متصل می کنند احتمال موفقیت شان در این حوزه بیشتر است.
9- ارتباطات تصویری: یک تصویر بسیار با ارزش تر از 1000 کلمه است. روی فیلم، اینفوگراف (داده نما)، عکس و آثار گرافیکی سرمایه گذاری کنید. برای یادگیری کلیپ و اینفوگراف وقت صرف کنید. ببینید که مخاطبین شما دنبال چه هستند و سپس همان را برایشان فراهم نمایید.
منبع :
http://www.prnewsonline.com
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|