تقویم روز روابط عمومی/ تصویب 27 اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم رسمی کشور
در تاریخ ۸۵/۱۰/۲ مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با رسانهها اعلام کرد: نامگذاری روز ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز روابط عمومی نشان از اهتمام جدی مسؤلان نسبت به اهمیت و کارکرد نهاد روابط عمومی دارد.
|
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 - 07:48
|
روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد
روز روابط عمومی بر جامعه روابط عمومی کشور گرامی باد
|
جمعه، 21 اردیبهشت 1397 - 15:12
|
بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی
از مسئولیت های مدیران سازمان ها؛ حمایت های قانونی، انسانی، عاطفی، مالی و امثالهم نسبت به واحدهای روابط عمومی است و البته متقابلا برخورداری مناسب روابط عمومی ها از این حمایت ها و استفاده های بهینه از این فرصت ها و ارایه نتایج فعالیت ها به مدیران از وظایف و مسئولیت های روابط عمومی است.
|
شنبه، 18 مرداد 1393 - 07:04
|
تقویم روز روابط عمومی/ شارا مجوز گرفت
در جلسه مورخ بیست و نهم اردیبهشت ۹۳ هیأت نظارت برمطبوعات، با تقاضای صدور مجوز شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی (شارا) مورد بررسی قرار گرفت که طی آن، پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی شارا مجوز انتشار دریافت کرد.
|
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1395 - 09:30
|
افزایش انتظارات از روابط عمومی با توجه به گسترش بحران های زیست محیطی
محسن نقیلو، مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیطزیست در نشست هماندیشی روسای ادارات روابط عمومی استانها که روزگذشته (دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401) بهصورت ویدئو کنفرانس و حضوری برگزار شد با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان، گفت: روابط عمومی ها باید تصویری مناسب از فعالیتها و تلاشهای شبانهروزی نیروهای خدوم سازمان در اذهان عموم مردم ایجاد و به بهترین شکل ممکن ارائه کنند.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 20:08
|
روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی
روز جهانی ارتباطات دوربرد و جامعه اطلاعاتی در نوامبر سال 2006 از سوی اتحادیه بینالمللی مخابرات و در جریان برگزاری کنفرانس آنتالیای ترکیه پیشنهاد گردید و هر ساله در روز هفدهم ماه می جشن گرفته میشود.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 10:00
|
عضو شورای اطلاع رسانی دولت: جایگاه روابطعمومیها ارتقا یابد
عضو شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه «روابط عمومی بخشی تخصصی است» بر ارتقای جایگاه آن تأکید کرد و گفت: شأن روابط عمومی ادارات باید حفظ شود و تلفیق آن با سایر بخش ها باعث عقب ماندگی خواهد بود.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 21:07
|
ظلم نابخشودنی در حق روابطعمومیها
روابطعمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، تمامی فعالانی که در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهرهگیری از تکنولوژی روز و ایدههای نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق گام برمیدارند و روح آنان با ایستایی و سکون منافات دارد.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 21:26
|
رییس جمهور: روابط عمومیها و اصحاب ارتباطات، مشعلداران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه هستند
دکتر رئیسی با تبریک روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات به همه فعالان دغدغهمند این عرصه، اظهار داشت: روابط عمومیها و اصحاب ارتباطات، مشعلداران توسعه آگاهی و جهاد تبیین در جامعه به شمار میروند و به همین مناسبت، از جایگاهی مهم در تحقق اقناع عمومی که پیش شرط توفیق نظام حکمرانی در همه عرصهها است، برخوردارند.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 20:17
|
روابط عمومی در خیریه ها، می بایست چه چیزهایی را در نظر بگیرند
روابط عمومی یک موسسه خیریه، مثل هیچ جای دیگر نیست. فرهنگ کار در آن با هر جای دیگر تفاوت دارد. نوع سیاستگذاری ها ، نه مثل موسسات خدماتی و نه مثل شرکت ها و کارخانجات تولیدی انجام می شود. در حقیقت روابط عمومی یک خیریه، جاییست مثل هیچ جا.
|
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 - 13:23
|
پیشکسوتان و فعالان عرصه روابطعمومی تقدیر شدند
در نخستین «جشن ملی روابطعمومی» که صبح روز سهشنبه 27 اردیبهشت 1401 در «تالار وحدت» برگزار شد، از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابطعمومی تقدیر بعمل آمد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 10:34
|
نخستین «جشن ملی روابطعمومی» از منظر تصویر
نخستین «جشن ملی روابطعمومی» صبح روز سهشنبه 27 اردیبهشت 1401 در «تالار وحدت» برگزار شد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 15:12
|
روابط عمومی به مثابه هنر هشتم
روابط عمومی نه تنها نباید توجیه کننده فعالیت های سازمان بوده بلکه باید خواسته های ذینفعان را مطالبه و پیگیری نماید و ضمن ترسیم وضعیت مطلوب سازمان به سیستم کمک کند تا به وضعیت بهتر و مطلوب تر نائل شود.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 23:53
|
زبان گویای مردم
ما هرچه داریم از مردم است، دولت، سازمان و قراردادهای اجتماعی ما، برای برقراری رفاه مردم و نظم جامعه تشکیل و منعقد شده است و مردم باید در تصمیم گیری سازمان ها، هر گاه که بخواهند مشارکت کنند، تنها ما روابطعمومی ها هستیم که می توانیم این ارتباط دو سویه هم وزن را برقرار کنیم و مدیران بالادستی باید جنبه این تغییر را داشته باشند و برای این تغییر، خود را آماده کنند.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 10:54
|
مدیران سازمانها و شرکتها بهترین حامیان روابطعمومی ها هستند
روابطعمومی آگاه، فعال، کارآمد و آشنا با امکانات روز در حوزه ارتباطات و روابطعمومی، می تواند با ارائه پیشنهادات مؤثر، برنامه های سازنده، فعالیت های مفید در جهت پیشرفت سازمان، ساختار مدیریت را همراه خود ساخته و در حقیقت، یکپارچگی ساختاری در همه ارکان سازمان ایجاد نماید.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 11:51
|
دکتر عاملی: روابط عمومی متاورس، عرصه حضور سه بعدی، محسوس، هویتدار، هویت بخش، غیر مرکزی، منعطف برای تغییر همراه با مشارکت همگانی در فضای دوم است
بهرهوری مفهوم پیچیدهای است ولی مدیریت کردن بین داده و ستانده و ستانده را افزایش دادن نسبت به داده از جمله مسئولیت حوزه بهرهوری در سازمان است. تقویت نوآوری حرفهای و نوآوری مردم هم از جمله وظایف روابط عمومیها است. روابط عمومی ها باید بتوانند نوآوری را درون سازمان و مشارکت دادن ذینفعان و مردم را برای خلق نوآوریها به وجود آورند.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 15:24
|
سخنگو و دبیر هیئت دولت: مخابره پیشرفتهای ایران از ظرافتهای روابط عمومیها است
سخنگوی دولت گفت: ظرافت خاص دست اندرکاران روابطعمومی در ایران این است که میتوانند مقابل هجمههای بی سابقه، تولید محتوا کرده و بر بستر رسانه روایت صادقی را از پیشرفتهای ایران مخابره کنند.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 20:58
|
حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
دکتر حسن بشیر در نشست «سواد رسانه ای و حقوق شهروندی» نخستین همایش حقوق و رسانه در مرکز همایش های بین المللی صدا سیما تاکید کرد: حقوق شهروندی باید به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 14:54
|
نقش آینده یک مدیر مدرن روابطعمومی
بخشهای روابطعمومی در سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی باید بر سرعت، همکاری داخلی، تجربه مخاطب و آسانسازی تلاشها و فعالیتها تمرکز کنند. این یک تغییر عمده در آنچه روابطعمومی انجام میدهد نیست، بلکه نحوه انجام اقدامات روابطعمومی به کمک فناوری دیجیتال است و از این طریق میتوان تصویری قوی از آنچه که الگویی برای روابطعمومی مدرن است ایجاد کرد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 08:33
|
تقدیر از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود
بمناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روز روابطعمومی از خدمات و زحمات روابط عمومی و امورفرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرنشتارود تقدیر و تشکر بعمل آمد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 14:42
|
سرمایه بهزیستی اعتماد مخاطبین است
سرپرست بهزیستی استان زنجان در آغاز هفته روابط عمومی با تاکید بر جایگاه اطلاع رسانی و آشنایی افکار عمومی گفت: جایگاه روابط عمومی در ایجاد ارتباط موثر انکار ناپذیر و در ایجاد اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی تاثیر گذار است.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 23:17
|
روابط عمومی منفعل را به روابط عمومی فعال تبدیل کنیم
متاسفانه از مهم ترین مسائلی که در حوزه روابط عمومی ها وجود دارد عدم استقلال واحد روابط عمومی است که شاهد هستیم بسیاری از مدیران روابط عمومی ها علاوه بر حضور در این مسئولیت، کارهای دیگری هم در آن نهاد و سازمان به آنان محول گردیده است که همین امر سبب پایین آمدن راندمان کاری و پویایی و نشاط می شود.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 22:47
|
روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برتر شد
در پی ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی، روابط عمومی این سازمان موفق به کسب عنوان برتر و دریافت لوح تقدیر از سوی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 10:37
|
نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابطعمومی قربانعلی پورمرادیان
نماهنگ شادروان استاد پیشکسوت روابطعمومی قربانعلی پورمرادیان در نخستین «جشن ملی روابطعمومی» که صبح روز سهشنبه 27 اردیبهشت 1401 در «تالار وحدت» برگزار شد، نماهنگ شادروان استاد قربانعلی پورمرادیان پخش شد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 13:21
|
روابطعمومی و توسعه فرهنگی
با مطالعه نقش و کارکردهای روابطعمومی مانند معناسازی، گفتمانسازی و عمومیسازی همراه با نوآوری، پویایی و خلاقیت، درمییابیم یک «استراتژی قوی فرهنگسازی» ما را قادر میسازد تا دامنه ارتباطات خود را بیشتر افزایش دهیم و به همین دلیل «فرهنگسازی» از منظر روابطعمومی، اهمیت ویژهای پیدا میکند.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 08:07
|
روابطعمومی عنصر اصلی تصمیم سازی در پیشگیری و مدیریت بحرانها
گرانیها و احتکار برخی از کالاها در کشور و حواشی به وجود آمده آن، وقوع سیل اخیر در یزد و خیلی از بحرانهای ریزودرشت اخیر که کنار آن عبور کردیم و برخی از آن نیز گریبان خودمان را گرفت برایمان بیش از هر چیزی اهمیت نقش یک روابطعمومی خبره در مدیریت بحران را گوش زد کرد و بهراستی برای من تبدیل به دغدغهای شد تا مصادف با ۲۷ اردیبهشتماه، روز ارتباطات و روابطعمومی این چند خط را به یادگار گذاشته و نقش استراتژیک آن را در این حوزه با همدیگر مرور کنیم.
|
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 - 23:05
|
گزارش برگزاری نخستین «جشن ملی روابطعمومی»
نخستین «جشن ملی روابطعمومی» توسط انجمن متخصصان روابطعمومی، انجمن روابطعمومی ایران، انجمن روابطعمومی استان کرمان، انجمن متخصصین روابطعمومی استان یزد، ستاد برگزاری هفته روابطعمومی، موسسه کارگزار روابطعمومی و با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابطعمومی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، بنیاد رودکی و کانون تبلیغاتی آسانگار صبح روز سهشنبه 27 اردیبهشت 1401 در «تالار وحدت» برگزار شد.
|
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 13:01
|
دولت سیزدهم نقش روابطعمومیها را جدی بگیرد!
دولت سیزدهم نقش روابطعمومیها و مراکز اطلاعرسانی و رسانهها را جدی بگیرد و با تقویت ارتباطات برونسازمانی میان جامعه و دولت؛ فرآیند بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم را سرعت ببخشد.
|
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 11:09
|
انتصاب، سرپرست روابطعمومی شهرداری زنجان
جلیل عابدینی، سرپرست مدیریت روابطعمومی و امور بین الملل شهرداری زنجان شد.
|
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 - 13:05
|
دو گام به جلو
بر همگان مبرهن شده است که در این شرایط نمیتوان از روابط عمومی انتظار داشت بدون رصد و پایش محیط پیرامونی و بدون قدرت اثرگذاری بر تصمیم سازی ها همچنان بتواند خوراک متناسب با افکار عمومی تهیه کند و البته برعکس، چنین رویکردی ممکن است به آسیب دیدن بیشتر منجر شود که مسئولیت اول آن، متوجه جانمایی کاریکتوریزه روابط عمومی در بدنه سازمان خواهد بود که هیچ ارتباط پویا و یا تعاملی با ذینفعان و جامعه هدف مخاطبانش ندارد و نمیتواند آنچه را که از بیرون دریافت میکند به خورد فرآیندهای داخلی بدهد.
|
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 - 09:14
|