"گیمیفیکشن"، استراتژی هوشمندِ ارتباطی برای اقناع افکار عمومی است
نویسنده کتاب روابطعمومی ایرانی با استانداردهای جهانی مطرح کرد: بازیوارسازی یا گیمیفیکیشن در روابطعمومی، راهبرد مؤثری برای افزایش احساس تعلق، رضایت و نفوذ در جامعه مخاطب است.
|
شنبه، 25 شهریور 1402 - 17:46
|
شاخصهای هوسمندی روابطعمومی
هوشمندی روابطعمومی یک ابزار قدرتمند است که میتواند به روابطعمومیها در تصمیمگیریهای استراتژیک، ارزیابی عملکرد، و بهبود نتایج کمک کند. روابطعمومیها میتوانند با استفاده از هوشمندی روابطعمومی، اطلاعات و دادههای مربوط به مخاطبان، رقبا، و محیط پیرامون خود را جمعآوری، تجزیه و تحلیل، و تفسیر کنند.
|
شنبه، 4 شهریور 1402 - 10:31
|
شادی و بهرهوری: رابطهای دوسویه
شادی احساسی مثبت است که با احساس رضایت، خوشبختی و رفاه همراه است. شادی میتواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، مانند روابط اجتماعی قوی، سلامت جسمانی و ذهنی، احساس هدف و معنا در زندگی، و احساس کنترل بر زندگی خود.
|
شنبه، 4 شهریور 1402 - 09:21
|
برندسازی و مسئولیت اجتماعی شرکتها
اصول اخلاقی بصورت بخشی از سیاست های رسمی و فرهنگ غیررسمی سازمان ها درآمده و بسیاری از مسائل سازمانی را تحت الشعاع خود قرار داده است. این موضوع در خصوص نام و نشان شرکتها، محصولات و خدمات آن ها نیز صادق است. اصول رفتاری سازمان ها دراین خصوص به راحتی قابل تعریف نبوده و علیرغم توافق اکثر سازمان ها در زمینه اخلاقی بودن نام و نشان تجاری، در برخی مواقع اصول اخلاقی در پوششی از اهداف سازمان های تجاری نظیر رسوخ در بازار، افزایش سودآوری و جذب مشتریان، مغفول واقع شده است.
|
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 - 19:54
|
خوداشتغالی در روابطعمومی
خوداشتغالی در روابطعمومی می تواند راهی عالی برای استفاده از مهارتهای شما و ایجاد یک کسبوکار موفق باشد. با این حال، مهم است که قبل از شروع، تحقیق و برنامهریزی دقیق انجام دهید.
|
سه شنبه، 24 مرداد 1402 - 08:02
|
روابطعمومی و صداقت
صداقت برای روابطعمومی نیز مهم است زیرا به جلوگیری از بحرانها کمک میکند. هنگامی که سازمانی صادق است، کمتر احتمال دارد دروغ یا اطلاعات گمراه کننده منتشر کند. این امر میتواند به جلوگیری از بحرانهایی مانند بحرانهای اعتباری و بحرانهای رسوایی کمک کند.
|
یکشنبه، 22 مرداد 1402 - 16:04
|
روابطعمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
اثرات روابطعمومی ایدئولوژیک به اهداف و انگیزه های شخصی یا سازمانی که از آن استفاده می کند بستگی دارد. اگر از روابطعمومی ایدئولوژیک به روشی مسئولانه و اخلاقی استفاده شود، میتواند راهی برای ترویج ایده ها و دیدگاه های مثبت باشد. با این حال، اگر از آن به روشی فریبکارانه یا گمراه کننده استفاده شود، میتواند راهی برای ترویج ایده ها و دیدگاه های منفی باشد.
|
جمعه، 13 مرداد 1402 - 10:09
|
هوش مصنوعی؛ عصای دست یا بلای جان روابطعمومی؟
با ظهور چتجیپیتی در نوامبر سال ۲۰۲۲، حوزه هوش مصنوعی دستخوش تحول عظیمی شد. حال سوال اینجاست که انسانها باید از این تحول خوشحال، مشکوک یا هراسان باشند؟ متخصصان چطور هوش مصنوعی و روابطعمومی را با یکدیگر مرتبط خواهند کرد؟
|
سه شنبه، 10 مرداد 1402 - 15:04
|
راهنمای «مککینزی» برای مدیریت تغییر سازمانها در ۲۰۲۳
موسسه «مککینزی» با هدف راهنمایی مدیران در عصر «شوکهای پیدرپی اقتصادی»، یک نظرسنجی بینالمللی از ۲۵۰۰رهبر سازمانی انجام داده تا فهرستی از «مهمترین فاکتورهای احتیاطی» به مدیران ارائه کند. نتیجه، به معرفی ۱۰ «بایدحیاتی» در مدیریت منجر شده است. این تحقیق میگوید، ۵درصد کارکنان، ۹۵درصد ارزش سازمان را میآفرینند و حفظ این ستارهها باید خطقرمز مدیر باشد.
|
یکشنبه، 8 مرداد 1402 - 15:19
|
۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
«دن شوبل»، متخصص برندینگ شخصی، میگوید: «وقتی افراد مهارتهای مشابه دارند و برای بهدست آوردن موقعیتهای مشابه رقابت میکنند، آنچه آنها را متمایز میکند مهارتهای گفتگو است. طوری که خود را نشان میدهید، ارتباطتان با دیگران هنگام مصاحبه یا حین کار، میتواند برند شخصی شما را بسازد یا تخریب کند.». در ادامه با ۱۰ مورد بسیار مهم برای تقویت مهارتهای گفتگو آشنا میشویم.
|
دوشنبه، 2 مرداد 1402 - 10:55
|
آنچه باید در مورد روابطعمومی در آسیای مرکزی بدانید
آسیای مرکزی، از جمله قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان (و طبق برخی طبقه بندی ها، مغولستان نیز) در حال حاضر اهمیت ژئوپلیتیک و اقتصادی قابل توجهی دارد. این منطقه میزبان انجمن ها و اجلاس های بین المللی با مشارکت مدیران ارشد شرکت هایی مانند گوگل است. در کنار این، تعداد شرکتهای محلی فناوری اطلاعات، استارتآپهای نوآورانه، و مراکز 100 شرکت برتر جهانی در حال افزایش است. بخش اقتصادی در آسیای مرکزی نیز روند مثبتی را نشان می دهد.
|
دوشنبه، 28 اسفند 1402 - 21:44
|
نقش روابطعمومی دیجیتال در برند سازی
در زمان حاضر، برند سازی دیجیتال به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت کسب و کارها شناخته میشود و روابطعمومی دیجیتال نقش مهمی در این زمینه ایفا میکند. در زیر به برخی از روابطعمومی دیجیتال در برند سازی اشاره میکنم:
|
شنبه، 24 تیر 1402 - 11:38
|
نقش روابطعمومی نوین در توسعه صنعت غذا
روابط عمومی نوین ابزاری قدرتمند در توسعه صنعت غذاست. با بهرهگیری از روشهای نوین ارتباطی و فناوریهای مدرن، صنعت غذا میتواند ارتباط بهتری با مشتریان و مصرفکنندگان برقرار کند و تأثیر بیشتری در بازار داشته باشد. به منظور بهبود نقش روابط عمومی نوین در توسعه صنعت غذا، استفاده از تحلیل دادهها، تکنیکهای نوین و همکاری با تیمهای متخصص امری ضروری است.
|
جمعه، 2 تیر 1402 - 14:26
|
دیجیتالسازی روابطعمومی
این کتاب در حقیقت جلد دوم مجموعه مقالات نوزدهمین کنفرانس بین المللی روابطعمومی ایران است که شامل مقالات مختلفی است که با عنوان «دیجیتال سازی روابطعمومی» منتشر می شوند.
|
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 - 10:57
|
روابطعمومی: از مسئولیت اجتماعی به سمت حاکمیت زیستمحیطی و اجتماعی (ESG)
کمکم شرکتها و برندها به این درک میرسند که از نظر مشتریان، کارکنان، جوامع و سرمایهگذاران فقط انجام کارهای خیرخواهانه کافی نیست. امروزه شرکتها بیشتر از این فلسفه که «انجام کارهای خیرخواهانه به نفع کسبوکارهاست» استقبال میکنند.
|
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 - 09:49
|
تاثیر بهبود فضای کسبوکار بر توسعه رقابت
یکی از راهکارهای موفقیت در عرصه رقابت، آگاهی داشتن از علم و اصول بازاریابی و استفاده صحیح از آن اصول است. رقابت در دنیای کسبوکار، بهسرعت در حال توسعه است. روند پیشرفت جوامع بشری از دوران غارنشینی و کشاورزی به عصر صنعتی و فراصنعتی رسیده و جایگاه انسانها به مدیر، کارمند، فروشنده و خریدار تبدیل و ابزار قدرت نیز از زور و پول به انگیزش، اطلاعات و ارتباطات تغییر یافته است.
|
شنبه، 6 خرداد 1402 - 16:54
|
جایگاه صنعت روابطعمومی در توسعه کسب و کار
روابطعمومی، علمی در مورد ارتقای برند و خوش نامی سازمان است؛ اگر روابطعمومی سازمان، رقابت را جدی نگیرد از محیط کسب و کار حذف میشود. روابطعمومی نتیجه تحولات جوامع و سیستمها و نظامهای ارتباطی سازمانهاست که در دو بعد درون سازمانی و برونسازمانی اتفاق میافتد تا اعتماد میان افراد در محیط کار و جامعه نسبت به آنچه از سوی سازمان انجام میشود ، جلب شود.
|
شنبه، 30 اردیبهشت 1402 - 09:34
|
نقش روابطعمومی در توسعه کسب وکار
سازمانها و شرکتهایی که از وجود روابطعمومی تخصصی و توانمندیهای روابطعمومی برای حمایت از سازمان وتوسعه صنعتی بهره نمیگیرند، سازمانشان را ضعیف کرده و ریسک خطرات مختلف در زمینه حفظ تصویر مناسب و مثبت سازمان در جامعه و بین رقبا را پذیرفتهاند.
|
جمعه، 29 اردیبهشت 1402 - 14:13
|
شناخت زبانِ روابطعمومی نوین برای ایجاد یک تعامل گفتگویی
درک و شناخت صحیح از اصطلاحات در روابطعمومی مدرن موجب می شود تا به این نکته برسیم که لازم نیست به ارسال پیام برای مخاطبان و کاربران هدف تکیه کنیم. در این زمان تفکر ما فراتر از این کلمات واژگانی تکامل یافته است تا با رویکرد جدید برای درگیر کردن افراد در وب سازگار باشد.
|
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1402 - 11:41
|
مدیریت استراتژیک روابطعمومی صنعتی
تدوین الگوهای تخصصی روابطعمومی صنعتی می تواند بخش قابل اعتنایی از مشکلات را کاهش داده و یا از ایجاد مشکلات و بحرانها پیشگیری کند و از این روی بر کارگزاران و مدیران و کارشناسان روابطعمومی در بخش صنعت یک مسئولیت مستندسازی تجارب مفید است تا دیگران از خدمات مفیدی که انجام شده است بهره کافی ببرند.
|
شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 14:49
|
رویکردهای نوین در روابطعمومی
عامل بسیار قدرتمندی که میتوان به عنوان رویکردی نوین در روابطعمومی نام برد، ترکیب راههای گذشته با شیوههای نوین است. به عنوان مثال شبکه اجتماعی که در گذشته در یک سازمان از طریق سنتی با دفترچههای تلفن قدیمیتر انجام میشد، میتوان در رویکرد جدید در قالب شبکههای اجتماعی آنلاین استفاده کرد
|
شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 14:21
|
ابهام در آینده روابطعمومی؟
اشتیاق عام به روابطعمومی آشکارا همچنان وجود دارد. بدیهی است که برای رشد میبایست خود را با روندهای جدید نحوهی ارتباط روابطعمومی، کسبوکارها و مخاطبان وفق دهد. کار روابطعمومی این نیست که تلفن را بردارد و و به خبرنگاران بگوید که چه بنویسند. بلکه باید عصارهی پیام را درک کند، مخاطبان را بشناسد و موثرترین بستر را برای ارتباط بیابد؛ خواه پیام مفروض، مطلب مطبوعاتی با تیتری تجاری باشد، خواه بارگذاری فیلم در وبسایت مشتری.
|
چهارشنبه، 6 اردیبهشت 1402 - 15:21
|
نقش رهبران سازمان در سلامت ذهنی کارکنان
تحقیق بر روی ۳۴۰۰ نفر از ۱۰کشور مختلف انجام شد و نشان داد که بسیاری از کارکنان تحتتاثیر استرس قرار دارند. ۴۳درصد از آنها احساس میکردند به کلی خسته و وامانده شدهاند. ۷۸درصد عقیده داشتند که استرس روی عملکرد شغلی آنها اثر منفی گذاشته است.
|
یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 16:09
|
راههای ایجاد فرهنگ مسوولیتپذیری و پاسخگویی
پذیرش و بهرسمیتشناختن اشتباهات و شکستهای کاری به بخشی از فرهنگ سازمانی شرکت شما تبدیل میشود و تمام ارکان شرکت شما اعم از مدیران و کارکنان و سهامداران و مشتریان از مزایای ناشی از چنین فرهنگی برخوردار میشوند و افراد بهجای شانه خالیکردن از مسوولیت شکستهای به وجود آمده یا اشتباهات مرتکب شده یا پنهانکاری نسبت به آنها میکوشند تا جبران مافات کرده و به دنبال راههای جایگزین و راهحلهای موثرتری باشند.
|
یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 16:07
|
کاربردهای کلانداده در روابطعمومی
روزانه اطلاعات زیادی در شبکه تولید میشود. این اطلاعات برای بیشتر کسبوکارها ارزشمند است، زیرا بینشها و افقهایی پیشِ روی ما میگذارد که تا چند دهه پیش امکان دسترسی به آن نبود.
در صورتی که به درستی از کلاندادهها استفاده شود میتواند زمین بازی متخصصان روابطعمومی را تغییر دهد.
|
شنبه، 20 اسفند 1401 - 16:04
|
هفت گام برای توسعه روابطعمومی
هفت گام اساسی برای توسعه برنامههای مرتبط به روابطعمومی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای اهمیت و ارزش در جایگاه خود هستند. این هفت گام شامل تثبیت نقش روابطعمومی در سازمان، تعیین اهداف، تعیین نیازها و علایق مخاطبان، مشخصکردن اهداف، تدوین استراتژیهای مرتبط به اطلاعرسانی، تطبیق برنامهها با جدول زمانبندیشده یا شرایط مردم و در نهایت تدوین برنامه به صورت مکتوب است. البته به جز موارد ذکرشده در این مقاله، گامهای دیگری نیز وجود دارند که به دلیل اهمیت کمتر، بیان نشدند.
|
شنبه، 20 اسفند 1401 - 15:09
|
نقش روابطعمومی که اغلب به اشتباه درک میشود
تمرکز تبلیغات بر فروش محصولات به مصرف کنندگان از طریق قرار دادن کنترل شده پیام های رسانه ای پولی، نقشی محدود و خاص است. از سوی دیگر، نقش بازاریابی گستردهتر از نقش تبلیغاتی است، اما همچنان به جای ذینفعان یا عموم مردم کلیدی سازمان، بر مصرفکنندگان متمرکز است. برعکس، نقش روابطعمومی کمک به سازمانها برای توسعه و حفظ تنوع روابط کلیدی با سهامداران است که موفقیت بلندمدت سازمان را تضمین میکند. اهداف روابطعمومی گسترده تر از اهداف تبلیغات یا بازاریابی است و نتایج آنها بسیار گسترده است.
|
سه شنبه، 9 اسفند 1401 - 08:41
|
توسعه فرهنگ سازمانی: راهنمایی گام به گام
فرهنگ سازمانی حالا دیگر نباید مفهومی کاملا ناآشنا برای شما باشد. خیلی از کارآفرینانی که با این مفهوم آشنایی ندارند، همیشه در شرکت جنگ و دعواهای بی پایانی را جلوی چشم دارند. دلیل اصلی هم بی توجهی به بهبود فعالیت کارمندان در شرکت است.
|
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 - 16:02
|
چگونه در شرایط بد اقتصادی رهبران سازمانی خوبی باشیم؟
رهبر سازمانی خوب بودن در شرایط اقتصادی بد همیشه چالش برانگیز بوده است. در شرایط دنیای جدید رهبری سازمانی به مراتب سختتر است؛ زیرا بار معمول یک اقتصاد بد ممکن است با اختلالات عاطفی ناشی از بیماریهمهگیری هم ترکیب شود و این به آن معناست که رهبران کسب و کار باید با دقت و اعتدال، حرکت کنند. رهبران سازمان نمیتوانند در برابر رکود اقتصادی بیحرکت بایستند، اما سوگیری آنها برای اقدام و واکنشهای غریزی آنها مانند حرکت سریعتر و افزایش حجم کار، باید مهار شود. اگر این حرکات طبیعی و مشروع رهبری سازمان به صورت متعادل انجام نشود، رهبران سازمانی ممکن است در عمل بحران را تشدید کنند.
|
پنجشنبه، 6 بهمن 1401 - 21:38
|
کیمیایی به نام اعتماد
چیزی که مشخص است مردم، به سختی مشغول دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ریز و درشت، برای گذراندن یک زندگی حداقلی هستند که تا سطح استانداردهای قابل قبول، فاصله زیادی دارد و باز هم، چیزی که مشخص است کفگیر اعتماد مردم، به ته دیگ خورده است و چون در عمل حرکتی برای بهبود شرایط خود ندیدهاند اعتمادشان را به مسوولان و حرف آنها از دست دادهاند.
|
یکشنبه، 20 آذر 1401 - 22:12
|