نقش روابطعمومی در زمینه برند کارفرمایی بررسی شد
در ساخت برند کارفرمایی روابطعمومی میتواند در پیامی که قرار است از سوی واحد منابع انسانی یا کل کسبوکار به بیرون مخابره شود، نقش برجستهای ایفا کند. همچنین روابطعمومی میتواند در تبدیل برند کارفرمایی بهعنوان یک پوزیشن کمککننده باشد و تصویری واقعی از این برند را در بیرون از سازمان به نمایش بگذارد.
|
دوشنبه، 6 شهریور 1402 - 11:44
|
در گفتوگو با کارشناس بازرگانی مطرح شد: رابطه معنادار مسئولیت اجتماعی با توسعه رفاه
مسئولیت اجتماعی بهطورکلی به مجموعه فعالیتهایی اطلاق میشود که صاحبان سرمایه و بنگاههای اقتصادی بهصورت داوطلبانه بهعنوان یک عضو موثر و مفید در جامعه انجام میدهند، در واقع، مسئولیت اجتماعی شرکتها رویکردی متعالی به کسبوکار است که تاثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه ـ چه داخلی و چه خارجی ـ را مدنظر قرار میدهد و هدف اصلی آن گرد هم آوردن تمامی بخشها متشکل از دولتی، خصوصی و سایر داوطلبان برای همکاری با یکدیگر است تا از یکسو موجب همسویی منافع اقتصادی با محیطزیست و از سویی دیگر، سبب توفیق، رشد و پایداری کسبوکار شود.
|
دوشنبه، 5 تیر 1402 - 13:56
|
نقش کارگروه روابطعمومی سندیکا در توسعه و ترویج فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی میکنید؟
سیدفرید میرموسوی، مدیر روابطعمومی و تبلیغات شرکت بیمه دی بار دیگر به عنوان دبیر اول کارگروه روابطعمومی سندیکای بیمهگران ایران انتخاب شد. کارگروه روابطعمومی به دلیل ماهیت فعالیت این واحد، همیشه کارکردی متفاوت و محوری در سندیکای بیمهگران ایران برعهده داشته و درخشش کسانی چون مهدی شمسایی، بهروز میرزایی و داود شکری دبیران سابق این کارگروه، انتظارات ویژهای را در اذهان پدید آورده و بار مسؤلیت میرموسوی را نیز سنگینتر ساخته است.
|
سه شنبه، 30 خرداد 1402 - 20:00
|
کاربرد تکنولوژی در فعالیتهای بشردوستانه
افراد خیر یا موسسات خیریه نیز که در این سایت حضور دارند، میتوانند با انتخاب معلم مورد نظر خود، به او کمک مالی برسانند. این اولین بار نیست که الکس، مدیریت یک موسسه خیریه را بر عهده گرفته. او پیشتر نیز مدیرعامل «گلوبال گیوینگ» بوده و تجربیات بسیاری در آنجا کسب کرده. الکس، حالا در اولین سالگرد مدیریتش در دونرز چوز، مهمان نشریه فوربز شده و توضیح میدهد که چطور به جایگاه رهبری این سازمان بزرگ رسید و امید دارد آن را به کدام سو ببرد.
|
دوشنبه، 15 خرداد 1402 - 11:50
|
افکار عمومی در ایران به رسمیت شناخته نمیشود
در ماجرای مسمومیت دانشآموزان باید بلافاصله اطلاعرسانی و مرجع اطلاعرسانی هم مشخص میشد. در ژاپن هم شبیه این ماجرا رخ داد اما بحران ایران در آنجا تجربه نشد. چون در ایران افکار عمومی به رسمیت شناخته نمیشود.
|
دوشنبه، 22 اسفند 1401 - 21:59
|
رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانهای ایران: با پلتفرمِ متخلفی که جریانِ تنظیمگری را برهم میزند، برخورد جدی شود
عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانهای ایران درباره این مکاتبه و تخلفات فیلیمو و اتفاقات اخیر از جریان تنظیمگری کشورهای دیگر میگوید: به هر حال الان در تمام کشورهای دنیا بحث تنظیمگری بحثِ خیلی جدّی است. شما کشور آلمان را نگاه کنید آنجا هم به طور جدّی روی پلتفرمهای داخلی خودشان، اعمال قانون میکنند. بنابراین چون معمولاً آنها دفاتری در خود آلمان دارند و آنجا اگر محتوایی خلاف قوانین و مقررات جمهوری فدرال آلمان انجام شود مجازات سنگینی برایشان در پی دارد و معمولاً این مجازات، نقدی است.
|
دوشنبه، 10 بهمن 1401 - 12:35
|
هنرِ گفتگو
در اکثر گفتوگوهای ثبت شده، افراد با وجود نیت خیری که از خود بروز میدهند بدون آنکه متوجه باشند در حین بحث و تبادل نظر، دغدغه اصلی شان، این است که توجه دیگران را به خود جلب کنند.
|
دوشنبه، 6 آذر 1396 - 13:24
|
محدودیتهای رسانهای گفتوگو را مختل میکند
هابرماس به عنوان اندیشمندی که در این زمینه دیدگاههای خاصی مطرح میکند، مثلثی را ذیل عنوان «اعتراضات خیابانی»، «تجمعات قانونی» و نهایتا «گفتوگو» طراحی کرده و تلاش میکند مبتنی بر این سه ضلع اصلی تفاسیر تازهای از اصل ارتباطات پویا ارایه کند. بر اساس این مدل ارتباطی، هر اندازه که سیاستگذاران و تصمیمسازان مسیرهای کنشگری مدنی، سیاسی، رسانهای و... را بیشتر محدود سازند، زمینه برای حضور جوانان در خیابان بیشتر فراهم میشود.
|
شنبه، 16 مهر 1401 - 11:56
|
ضرورت نهادینهسازی فرهنگ شایستهسالاری
برای ایجاد نظام شایستهسالار در سازمانها مسیری طولانی پیش رو است و موانع موجود در طول این مسیر باید با مشارکت افراد شایسته و در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شوند. زمانی که برای ارتقای شغل و پست کارکنان و مدیران براساس لیاقت و شایستگی آنها اقدام شده و ادامه خدمت فرد در سازمان منوط به میزان اثر بخشی و لیاقت فرد باشد، شایستهسالاری در سازمان توسعه مییابد.
|
سه شنبه، 15 شهریور 1401 - 13:50
|
محمود مختاریان: روابطعمومی دانش فهم موقعیتهاست
روابطعمومی، نهاد تحلیلگر و اندیشهورز است. چنانکه دکتر نطقی بنیانگذار روابطعمومی میگویند نخست بگو رئیس روابط عمومیات کیست تا من بگویم سازمانت چیست؟ پس علم روابطعمومی، دانش فاخری است که از سویی سلامت اندیشه را تأمین کرده و از سوی دیگر علیه پدیدههای مذمومی چون دروغ و جنایت عمل میکند. پس ارزش و جایگاه روابطعمومی در کنار مدیریت است.
|
چهارشنبه، 9 شهریور 1401 - 12:03
|
در گفتوگو با یک پژوهشگر صنعت عنوان شد: ارتباط مسئولیت اجتماعی مدیران و اخلاق کسبوکار
در عرصه مدیریت و سازمان، از مسئولیت اجتماعی بهعنوان اخلاقیات فراسازمانی یاد میشود. بسیاری از اقدامات و رفتارهای مدیران و کارکنان، متاثر از ارزشهای اخلاقی است و کمتوجهی به اخلاق کار در مدیریت بنگاهها و سازمانها، میتواند معضلات جبرانناپذیری برای سازمانها بهوجود آورد.
|
دوشنبه، 7 شهریور 1401 - 10:47
|
معماری برند در روابطعمومی
روابطعمومی در نطفه تولید صنعتی قرار دارد و از زمان راهاندازی صنایع (صنایع کوچک و بزرگ) در همه مراحل، صنعت را هدایت میکند و تنها روابطعمومی قادر به انجام این مهم است. در عرصه کسبوکار نیز روابطعمومی بهعنوان یک تکنیک حمایت از بازار شناخته شده است.
|
پنجشنبه، 5 خرداد 1401 - 23:53
|
مدیران میانی، قلب تپنده سازمان
این روزها مدیران شدیدا خسته و تحت فشارند. دلیلش این است که شغلشان برای دنیای متفاوتی طراحی شده بوده؛ دنیایی که در آن، کارکنان در یک ساعت مشخص وارد کارخانه میشدند یا کارهای پشت میزی داشتند. وظایف و تیمها تغییر چندانی نمیکردند.
|
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 - 22:36
|
بازنشر/ سایه روشن های روابط عمومی ایران در گفتگو با استاد کاظم متولی
از مسئولیت های مدیران سازمان ها؛ حمایت های قانونی، انسانی، عاطفی، مالی و امثالهم نسبت به واحدهای روابط عمومی است و البته متقابلا برخورداری مناسب روابط عمومی ها از این حمایت ها و استفاده های بهینه از این فرصت ها و ارایه نتایج فعالیت ها به مدیران از وظایف و مسئولیت های روابط عمومی است.
|
شنبه، 18 مرداد 1393 - 07:04
|
موشک نقطهزن داریم، اما رسانه نقطهزن نداریم
محمود مختاریان یک پدیده است، از آنهایی که دوست نداری بعد نام او ویرگول بگذاری و او را بلافاصله آلوده به توصیفهای رایج کنی، چون توصیفهای معمول نه تنها چیزی به او اضافه نمیکند بلکهای بسا از او بسیار بکاهد. چه او را استاد خطاب کنیم، چه پیشکسوت رسانهای، چه مربی برجسته دورههای «سواد رسانهای»، چه مدرس روزنامهنگاری، فتوژورنالیسم، چاپ، گرافیک یا صفحهآرایی، به نظرم چیزی به او اضافه نکردهایم.
|
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 - 01:15
|
چشم انداز تازه شکل گرفته مدیر عامل اجرایی بر روبط عمومی
روابط عمومی یک فعالیت 365 روزه می باشد. دقیقاً مشابه مسواک کردن دندان هایتان - باید آن را هر روز انجام دهید. اکنون می بینم و می دانم که این مسئله تا چه حد اهمیت دارد- حتی تماس های هفتگی بین شرکت ما و انجمن مدیریت ثروت. بسیاری از مدیرعاملان اجرایی ممکن است زمان خود را به این شکل سرمایه گذاری نخواهند کرد.
|
دوشنبه، 26 خرداد 1393 - 19:53
|
چگونه لینکداین چشم انداز ارتباطات یکپارچه را تغییر می دهد؟
شکی نیست که رسانه اجتماعی برای همیشه به راهی برای ارتباط تغییر کرده است، اما همچنین این شبکه انقلابی را در مسیر صنعت B2B بوجود آورده است. من با لارس باش صحبت کردم، وی رهبر شرکت دیجیتال امیا را بر عهده دارد و در این مصاحبه درباره وضعیت ارتباطات یکپارچه سخن می گوید
|
یکشنبه، 9 آذر 1393 - 21:24
|
چگونه در دوران پساکرونا ارتباطات کاری عمیق برقرار کنیم؟
سوزان مکفرسون، کارشناس ارتباط انسانی است. او مدیر شرکت مشاوره ارتباطات خودش است. او همچنین نویسنده کتابی است به نام «هنر گمشده ارتباط». سوزان اخیرا میهمان سردبیر مجله کسبوکار هاروارد بوده و درباره اهمیت گسترش ارتباطات صحبت کرده است. چکیدهای از این گفتوگو را با هم میخوانیم:
|
دوشنبه، 2 اسفند 1400 - 23:51
|
روشهای حفظ شهرت
حدود نیمی از شهرت شرکت از شهرت مدیر کل ناشی میشود. او چهره شرکت است. او شخصی است که در حقیقت ارزش را تعیین میکند. او صدای شرکت است. زمانی که بحران دارید، همه میگویند: «مدیر کل کجاست؟ او در این باره چه میگویید؟»
اگر او خطا کند، به شهرت شرکت لطمه وارد میشود.
|
دوشنبه، 5 مرداد 1394 - 12:41
|
دولت در فعالیتهایش پیوستهای رسانهای را نادیده نگیرد
به اعتقاد یک مدرس ارتباطات در یزد، متاسفانه دولت در فعالیتهای جدید خود پیوستهای رسانهای را نادیده میگیرد، بنابراین نمی تواند در مباحث اقناعی میان افکار عمومی موفق عمل کند. پیوستهای رسانهای از الزامات مهم دولت کنونی باید باشد.
|
دوشنبه، 20 دی 1400 - 22:00
|
آیا روابطعمومی حرفه مناسبی برای من است؟
امروزه متخصصان روابطعمومی یاد می گیرند که چگونه مستقیما با مردم در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند و به منبع مهمی از اطلاعات تبدیل شوند. ما نیز به یکی از تأثیرگذاران تبدیل شده ایم و به دیگران کمک می کنیم.
|
شنبه، 11 دی 1400 - 14:48
|
انتشارات روابطعمومیها، کارکردها و چالشها
انتشارات، مقولهای است که در تمامی سازمانها و نهادها و عرصههای گوناگون دارای اهمیت است و از جهات زیادی نیز تأثیرات مؤثر و وسیعی بر روی انتقال پیام و تعامل با مخاطبان دارد.
|
دوشنبه، 15 آذر 1400 - 09:02
|
در گفتگو با یکی از پیشکسوتان روابط عمومی و خبر عنوان شد: روابط عمومی صنعتی پیشرو در توسعه پایدار
کارشناسان و نیروهای روابط عمومی باید از توانمندترین و متخصصترین افراد در این حوزه باشند تا بتوانند در سازمان خود نقش و رسالت خود را بخوبی ایفا نمایند. متاسفانه بسیاری از مدیران عالی سازمان ها و شرکت ها به این مهم توجه کافی و وافی ندارند.
|
شنبه، 15 آبان 1400 - 16:44
|
انجمن روابطعمومی ایران 50 سالگیاش را جشن میگیرد
انجمن روابطعمومی ایران، آیین بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در تاریخ 12 آبان ماه سال 1400 با حضور اساتید و پیشکسوتان روابطعمومی و تجلیل از بزرگان این حرفه در استان اصفهان برگزار میکند. به همین بهانه گفتگویی با آقای خسرو رفیعی رییس انجمن روابطعمومی ایران، داشتیم، آنچه در پی می آید حاصل این گفتگوست:
|
چهارشنبه، 12 آبان 1400 - 08:05
|
در گفتگو با رییس انجمن متخصصان روابطعمومی مطرح شد: تولیدات انتشاراتی روابطعمومیها در کشور ارتقا یافته است
انجمن متخصصان روابطعمومی ایران یکی از برنامههای منظمی که از 15سال پیش در دستور کار خود قرار داده و هرساله نسبت به برگزاری آن اقدام کرده است، جشنواره ملی روابطعمومیست که با حضور و مشارکت فعال اساتید، صاحبنظران، مدیران وکارشناسان روابطعمومی دستگاههای اجرایی دولتی و غیردولتی برگزار میشود، اکنون در آستانه برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره فرصت را مناسب دیدیم، گفتگویی را با سیدشهاب سیدمحسنی رییس انجمن متخصصان روابطعمومی در این خصوص داشته باشیم؛ آنچه درپی میآید، حاصل این گفتگوست.
|
سه شنبه، 11 آبان 1400 - 11:48
|
دیدگاهها و تجارب موفق یک طراح مطرح اروپایی در حوزه اینفوگرافیک مبتنی بر عکاسی
اورنتافت از جمله طراحانی است که دارای تجربه های موفقی در قالب پروژه هایی در حوزه اینفوگرافیک مبتنی بر عکاسی (عکس محور) است. او بر این باور است که اگر دادهها و اطلاعات آمیخته با احساسات است میتوان به سراغ گزینهای همچون اینفوگرافیک مبتنی بر عکاسی (عکس محور) رفت.
|
پنجشنبه، 22 مهر 1400 - 10:29
|
یک اندیشمند آمریکایی ارتباطات؛ فلسفه ارتباطات بیانگر درگیری روزمره است
آرنت نویسنده یازده کتاب و دریافت کننده هشت جایزه علمی است. جدیدترین اثرش مطالب بلاغی لویناس: تعهد بی پایانِ اخلاق ارتباطات (۲۰۱۷، انتشارات دانشگاه ایلینوی جنوبی) است که جایزه کتاب برتر سال ۲۰۱۷ را از بخشِ اخلاق ارتباطات انجمن ملّی ارتباطات و جایزه کتاب برگزیده سال ۲۰۱۷ را از بخش فلسفه ارتباطات همان انجمن دریافت کرد.
|
شنبه، 10 مهر 1400 - 16:42
|
فعال حوزه ارتباطات خودروسازی: در حوزه روابط عمومی و در مدیریت ارشد صنعت خودرو، ظرفیت و قابلیت لازم برای تحول وجود دارد
در حوزه روابط عمومی و در مدیریت ارشد صنعت خودرو، ظرفیت و قابلیت لازم برای تحول وجود دارد. به شرط این که افراد متخصص در هر حوزه، به کار گماشته شوند. ما اگر یک مدیر توانمند در حوزه ارتباطات را در حوزه تولید فنی به کار بگیریم، چون دانش و تجربه ای در حوزه فنی ندارد، عملکرد خوبی نیز ندارد و همین طور بالعکس.
|
جمعه، 9 مهر 1400 - 03:13
|
گفتوگو با مجید رضاییان ـ استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم: روزنامه نگاری تحلیلی به دنبال عناصر داینامیک خبر است
مجید رضاییان با بیان چالشهایی برای روزنامهنگاری و رسانهها که به گفته او در آینده بیشتر هم خواهد شد، در عین حال میگوید، «در آینده روزنامهنگاری اصیل بیشتر جا میافتد»؛ او البته ناگفتههایی هم برای روزنامهنگاران در جهت تشخیص فیکنیوزها و مقابله با گردابهای اطلاعاتی دنیای وب دارد.
|
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 - 13:57
|
دکتر نطقی با مشاطه گری میانه خوبی نداشت
توان علمی و دانش تخصصی چند وجهی استاد در حوزه های حقوق، ارتباطات، روابط عمومی و ادبیات و زبان های گوناگون نباید از نظر دور بماند و بر شاگردان و پویندگان راهش واجب است نسل جدید را از اندیشه های عمیق، مطالعات علمی و آثار این انسان گرانقدر آگاه نمایند.
|
جمعه، 28 تیر 1392 - 21:20
|