نام پایگاه: شبکه روابط عمومی (شارا)
صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی باقریان
سردبیر: زهرا بابازادگان
مدیر گروه بین الملل: حنانه باقریان
گروه اقتصادی (بانک/ بیمه): حسن قاسمی
بخش تبلیغات: پروانه چهل چراغی
زمینه فعالیت: روابط عمومی
تاریخ راه اندازی: فروردین 1390
تاریخ صدور مجوز: 1393/02/30
شماره ثبت: 93/4281
تلفن مدیریت: 09121938419
تلفن تحریریه: 66943670
شما می توانید مقالات، اخبار، عکس، ویدیو و یا گزارش های خود را به ایمیل زیر ارسال فرمایید:
info@shara.ir
برای آشنایی با موسسه کارگزار روابط عمومی اینجا را کلیک بفرمایید

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران- شارا یکی از زیرمجموعه های «موسسه کارگزار روابط عمومی» است که با هزینه این موسسه و زیر نظر شورای سردبیری مستقل شارا اداره می شود.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، اخبار و مطالب و گزارش های روابط عمومی را بی طرفانه و با هدف خدمت به جامعه شریف روابط عمومی ایران در چارچوب اخلاق حرفه ای ارایه می کند.
شارا که کار خود را از فرودین 1390 آغاز کرده، در کنار کار حرفه ای خبررسانی، بخش های متنوع دیگری را برای ارایه آموزش های کاربردی و دسترسی آسان علاقمندان به استانداردهای روابط عمومی راه اندازی کرده است.
شارا علاوه بر ارایه و انتشار مقالات روابط عمومی، اطلاعات جامعی در خصوص نیازمندی های کارشناسان این بخش در حوزه های عمومی منتشر می کند و این بروز رسانی تقریبا در تمام ساعات شبانه روز ادامه دارد تا مطالب در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
شارا شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران، رسانه ای برای روابط عمومی هاست که در آن می توانید آخرین مباحث حوزه روابط عمومی، ارتباطات، روزنامه نگاری، بازاریابی، تبلیغات، مدیریت و رسانه های جدید ... را مطالعه کنید.
شارا از انتقادات و نظرات همه مخاطبان و علاقمندان استقبال می کند. ایده های خود را برای بهتر شده «شارا» برای ما ارسال کنید.
بخش های مختلف شبکه روابط عمومی (شارا)

یکی از مسائل مهم در طراحی شارا، طبقه بندی های مناسب برای دسترسی آسان مخاطبان به موضوعات مورد نظرشان بود. لذا این سایت از 25 بخش دینامیک و 5 بخش استاتیک تشکیل شده است. در این نوشتار به بررسی قسمت های مختلف شارا به شرح زیر می پردازیم:
1. صفحه اصلی: این صفحه دربردارند لینک های مطالب منتشر شده در شارا می باشد که هر بخش به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.
پایگاه اخبار
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
2. آخرین اخبار روابط عمومی: آخرین اخبار شارا را نمایش می دهد، چهار عنوان از مهمترین عناوین در حوزه روابط عمومی که مدت حضور آنها در صفحه بیشتر از سایر بخش ها است، درج می شوند. این چهار بخش عمدتا به پیام های مقامات رسمی کشور، سرآمدان روابط عمومی و مقالات خاصی است.
3. انتصابات روابط عمومی: این بخش انتصابات روابط عمومی را پوشش می دهد.
4. گردهمایی های روابط عمومی: اخبار گردهمایی ها در این بخش درج می شود.
5. روابط عمومی برتر: در قسمت اصلی «پایگاه اخبار» بخشی وجود دارد به نام «روابط عمومی برتر». در این بخش سعی میشود در حد امکان روابط عمومی های برتر کشور معرفی شوند.
6. دولت یازدهم: این بخش، آخرین اخبار دولت یازدهم در حوزه روابط عمومی و رسانه را منتشر می کند.
7. بانک و بیمه: وسعت فعالیت های روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه و افزایش مخاطبان این حوزه سبب شد که بخشی با همین عنوان در شارا ایجاد شود که شامل آخرین اطلاعات و اخبار روابط عمومی در حوزه بانک و بیمه باشد.
8. اسلایدر: مهمترین اخبار روابط عمومی در این بخش نشان داده می شود.
9. تازه های شبکه: آخرین اخبار و رویدادهای حوزه علوم ارتباطات، تبلیغات، روزنامه نگاری، فناوری اطلاعات، عکاسی و... را بازنمایی می کند.
10. پیشنهادهای کاربران: در این بخش آخرین اخبار جذاب در زمینه های مختلف که کاربران شارا پیشنهاد می دهند، منتشر می شود.
پایگاه اندیشه
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
11. روابط عمومی اخلاقی: مطالب، یادداشت ها و مقالات روابط عمومی مختص این بخش است.
12. مقالات روابط عمومی: آخرین مقالات حوزه روابط عمومی در این بخش قرار داده می شود.
13. گزارش: عمدتا شامل گزارش هایی می شود که از نشست های تخصصی حوزه روابط عمومی تهیه شده اند و یا به نحوی مرتبط با روابط عمومی می باشد.
14. گفتگو: مصاحبه با افراد سرشناس، مدیران و کارشناسان حوزه روابط عمومی و علوم ارتباطات در بخش گفتگو درج می شود.
15. آموزش روابط عمومی: به طرح مسائل نوین روابط عمومی با ارائه ترجمه های تولیدی توسط شارا و مقالات آموزشی توسط کارشناسان روابط عمومی اختصاص یافته است.
16. مدیریت روابط عمومی: مباحث نوین مدیریت به عنوان بخشی از فعالیت روابط عمومی در این بخش نمایش داده می شود چرا که یکی از مهمترین اهداف شارا، ارائه نمایی از روابط عمومی برای مدیران سازمان به جهت آشنایی آنان با پتانسیل های روابط عمومی شان می باشد.
17. روابط عمومی الکترونیک: در اینجا سعی می شود مطالب، یادداشت ها و مقالات روابط عمومی الکترونیک منعکس گردد.
18. روابط عمومی ایرانی: در راستای بومی سازی علوم انسانی و روابط عمومی، این بخش به مواردی اختصاص می یابد که به طور مشخص در روابط عمومی کشور مطرح اند.
19. تبلیغات و بازاریابی: در هم تنیدگی حوزه های میان رشته ای در سال های اخیر و بویژه مباحث بازاریابی و تبلیغات با بحث روابط عمومی، سبب شد تا این بخش را برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و دانشی حوزه بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهیم.
20. فن آوری نو: شبکه های اجتماعی، رسانه های نوین، معرفی سایت های روابط عمومی و تمام مباحثی که به حوزه روابط عمومی دو مرتبط می شود، در این بخش بازتاب پیدا می کند.
21. ارتباطات: اخبار و مطالب مربوط به روزنامه نگاری و ارتباطات در این قسمت منتشر می گردد.
22. روابط عمومی و زنان: زنان بخش مهمی از جامعه روابط عمومی کشورند و به همین منظور بخشی برای انتشار اخبار و مطالب مرتبط با حوزه فعالیت های کارگزاران زن روابط عمومی در نظر گرفته شده است.
23. مسئولیت اجتماعی روابط عمومی: مسئولیت اجتماعی کارگزاران روابط عمومی در قبال جامعه، مردم و فعالیت های ارتباطی فقط در مقابل سازمان و نظام مدیریتی حاکم برآن نیست بلکه می بایست در مقابل کلیه مراجعان،بهره مندان و ذینفعان از جمله دولتمردان و حاکمان نیز چنین باشد. لذا این بخش برای تبیین و انعکاس این وظیفه مهم و فراموش شده روابط عمومی در نظر گرفته شده است.
24. روابط عمومی اسلامی: در این بخش موضوعات و مباحث روابط عمومی اسلامی، طرح می گردد.
25. روابط عمومی بحران: در این بخش با توجه به اهمیت شناخت روابط عمومی بحران و راه های مقابله و پیش گیری از آن، مجموعه ای از مطالب و مقالات ارایه می شود.
پایگاه کتاب
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
26. تازه های نشر: معرفی تازه های نشر حوزه روابط عمومی در ایران و کتاب های تخصصی خارجی در این قسمت انجام می شود.
27. دانلود کتاب روابط عمومی: کمبود انتشار کتاب های تخصصی در حوزه روابط عمومی و نیاز روزافزون کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی به منابع این رشته که به طور پراکنده نسخه های الکترونیکی آن در اینترنت وجود دارد سبب شد، تا سایت شارا با گردآوری این منابع کتابخانه ای الکترونیکی در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومی را در این بخش به طور رایگان در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهد. این منابع به زبان های فارسی، انگلیسی و سایر زبان های پر طرفدار در سایت بارگزاری و قابل استفاده است.
پایگاه اطلاعات
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
28. ایده و نوآوری: خلا وجود مکانی برای ارائه ایده هایی که در حوزه علوم ارتباطات و به ویژه روابط عمومی وجود داشت، سبب شکل گیری این بخش از سایت شارا شد. در این بخش که اغلب محتوای آن توسط کارگزاران و دانشجویان و متخصصان روابط عمومی برای مدیریت سایت ارسال می شود، به نوآوری ها و ایده هایی که می توانند منجر به تغییر و بهبود شرایط واحد روابط عمومی شوند پرداخته می شود.
29. فرصت های شغلی روابط عمومی: اطلاعاتی که در بسیاری موارد برای کارگزاران روابط عمومی مورد استفاده قرار می گیرد، در این بخش از سایت شارا قرار گرفته است. اطلاعاتی نظیر آثار کلاسیک روابط عمومی، معرفی شخصیت های برجسته روابط عمومی و آثار آنها، پیامک های مناسب برای استفاده در مناسبت ها، الواح سپاس و برخی فهرست ها نظیر، فهرست پایان نامه ها در این بخش قرار گرفته و به روز رسانی می شود.
30. تاریخنگاری روابط عمومی: در قسمت اصلی «پایگاه اطلاعات» بخشی وجود دارد به نام «تاریخنگاری روابط عمومی». در این بخش سعی میشود در حد امکان وقایع روابط عمومی و ارتباطات منعکس شود.
31. مناسبت های روابط عمومی: «مناسبت های روابط عمومی» یکی دیگر از زیرمجوعههای «پایگاه اطلاعات» است. در این بخش، مناسبت ها، به مرور منتشر میشود.
32. راهنمای روابط عمومی: در این بخش که زیرمجوعۀ «پایگاه اطلاعات» قرار گرفته، ساز و کاری برای به اشتراک گذاشتن تجربههای تخصصی پیشبینی شده است که مدیران و کارشناسان روابط عمومی با آن آشنا میشوند.
33. بخشنامه های روابط عمومی: در این بخش بخشنامه های روابط عمومی منتشر میشود.
34. پیشکسوتان روابط عمومی: این بخش به معرفی بزرگان و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی و ارتباطات می پردازد.
35. پژوهشنامه روابط عمومی: این بخش ممکن است یک پژوهش، یک پایان نامه، یک نظرسنجی و مواردی از این دست باشد.
36. لوح ها: در اینجا سعی شده است لوح های برگزیده که غیر از کوتاه بودن، کم و بیش از زیبایی و لطافت هنری بیشتری و و متون گیرایی برخوردار باشند، منتشر گردد.
37. پیام های تبریک و تسلیت: این گونه پیام ها برای کسانی که عزیزان خود را از دست می دهند و یا به سمتی منصوب می شوند و یا افتخاری کسب می کنند، در این بخش منتشر میشود.
38. عملکرد روابط عمومی ها: بسیاری از فعالیت های روابط عمومی در این قسمت منتشر می شوند.
39. انجمن های روابط عمومی: در این بخش، انجمن ها و تشکل های روابط عمومی معرفی می گردند.
40. روز روابط عمومی: یکی از مهمترین بخش های شارا، روز روابط عمومی است که به اخبار و مطالب این روز اختصاص داده می شود.
41. آشنایی با سازمان ها: این بخش، برای معرفی سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی در نظر گرفته شده است.
پایگاه بین الملل
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
42. بخش انگلیسی شارا: شارا علاوه بر محتوای تولیدی به زبان فارسی، بخشی را به زبان انگلیسی اختصاص داده که در آن آخرین دستاوردهای حوزه روابط عمومی جهان از سایت های معتبر دریافت و باز نشر داده می شود.
43. جهان روابط عمومی: حوزه های جدیدی که در روابط عمومی جهان مطرح شده اند را به خوانندگان ارائه می کند.
پایگاه چندرسانه ای
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
44. صوت و فیلم روابط عمومی: سایت شارا اولین سایت تخصصی در حوزه روابط عمومی است که از پیام های صوتی برای اطلاع رسانی استفاده کرده است. این بخش علاوه بر فایل های صوتی قابل دانلود، کلیپ های مرتبط با مباحث روز روابط عمومی کشور و دنیا را منتشر می کند.
45. گزارش تصویری: این گزارش ها عموما گردهمایی ها یا برنامه های ویژه ای که روابط عمومی متصدی اجرای آن است را پوشش می دهد.
پایگاه امکانات
این پایگاه دارای بخش های زیر است:
46. بخش اعضا: این بخش شامل ارایه خدمات ویژه به اعضا می باشد.
47. خبرنگار افتخاری: وسعت حوزه های خبری روابط عمومی در چند سال اخیر سبب شده است که سایت شارا از نیروهای افتخاری که علاقه مند به پوشش خبری در حوزه خاصی هستند دعوت کند تا در امر تولید محتوا با شارا همکاری کنند. با این کار ضمن برخورداری از برخی مزایای همکاری، اطلاع رسانی با نام خود آنها انجام می شود و علاوه بر شناخته شدن در مجامع روابط عمومی، رزومه خوبی برای آنها به حساب می آید.
48. خدمات روابط عمومی: شارا از این جهت که وابسته به موسسه کارگزار روابط عمومی است، در کنار وظیفه اطلاع رسانی، اشتراک خبری، خدماتی نیز به خوانندگان خود که غالبا دست اندرکاران روابط عمومی هستند، ارائه می دهد. این خدمان عبارتند از:
• تشکیل ستاد خبری برای همایش ها و کنفرانس ها
- مدیریت رویدادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه های روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی از طریق:
- پوشش خبری کامل رویدادها
- تهیه عکس و گزارش های تصویری از رویدادها
- ایجاد آیکون خبری بر روی سایت
- ترجمه اخبار و گزارش ها به زبان های خارجی
- جریان سازی خبری و بخش همزمان مراسم های مختلف در سایت
- تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی واحدهای روابط عمومی
- ارایه خدمات خبری آرشیوی
- تهیه و انتشار ویژه نامه خبری و بریده جراید
• خدمات تبلیغاتی
در شارا مکان مناسبی برای معرفی سازمان ها، رویدادها و محصولات روابط عمومی است.
• سایر خدمات
- اجرای پروژه های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات موجود
- تحلیل محتوا، نظرسنجی و افکارسنجی خبری در زمینه ها و درخواست های مورد نیاز
- طراحی، راه اندازی، پشتیبانی فنی و محتوایی سایت های خبری سازمان ها و نهادها
- برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی- تخصصی و دوره های کوتاه مدت روابط عمومی و فن آوری اطلاعات
49. پیوندها: این بخش برای معرفی سایت های مهم روابط عمومی برای استفاده مدیران، کارشناسان و سایر علاقمندان در نظر گرفته شده است.
در این سایت همچنین می توانید از امکان RSS، موبایل و جستجوی پیشرفته استفاده کنید.
www.shara.ir
خدمات
- خدمات خبری (اشتراک خدمات خبری)
- خدمات اطلاع رسانی تخصصی
- تشکیل ستاد خبری برای همایش ها و کنفرانس ها
- خدمات تبلیغاتی
محصولات
- انتشارات کارگزار روابط عمومی - کتب
- فصلنامه کارگزار روابط عمومی
- دوفصلنامه روابط عمومی الکترونیک
- لوح های فشرده آموزشی
- بسته های آموزشی
- کتاب های کنفرانس روابط عمومی ایران
- راهنمای خرید
خدمات خبری (اشتراک خدمات خبری)
شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران) مطالب و اخبار روابط عمومی را در قالب بانک اطلاعاتی (لوح فشرده) و به صورت فصلی در اختیار واحدهای روابط عمومی و سایر علاقمندان قرار می دهد. علاقمندان در صورت تمایل به دریافت خدمات خبری می توانند با ارسال درخواست کتبی (از طریق پست، نمابر و پست الکترونیک) نسبت به اشتراک اقدام نمایند.
خدمات اطلاع رسانی تخصصی
شارا به منظور پاسخگویی به درخواست ها و نیازهای اساتید، دانشجویان و کارشناسان روابط عمومی راه اندازی شده است. ارایه نشریات خبری و اطلاع رسانی و نشریات تحقیقی و تحلیلی، و ... از جمله این خدمات است.
تشکیل ستاد خبری برای همایش ها و کنفرانس ها
مدیریت رویدادهای مهم و تاثیرگذار در حوزه های روابط عمومی، ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی از طریق:
- پوشش خبری کامل رویدادها
- تهیه عکس و گزارش های تصویری از رویدادها
- ایجاد آیکون خبری بر روی سایت
- ترجمه اخبار و گزارش ها به زبان های خارجی
- جریان سازی خبری و بخش همزمان مراسم های مختلف در سایت
- تامین نیازهای خبری و اطلاعاتی واحدهای روابط عمومی
- ارایه خدمات خبری آرشیوی
- تهیه و انتشار ویژه نامه خبری و بریده جراید
خدمات تبلیغاتی
در شارا مکان مناسبی برای معرفی سازمان ها، رویدادها و محصولات روابط عمومی است.
سایر خدمات
1. عقد تفاهم نامه همکاری با واحدهای روابط عمومی سازمان ها و شرکت ها برای درخواست ها و نیازهای خبری و اطلاع رسانی در طول سال
2. اجرای پروژه های پژوهشی و مطالعاتی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات موجود
3. تحلیل محتوا، نظرسنجی و افکارسنجی خبری در زمینه ها و درخواست های مورد نیاز
4. طراحی، راه اندازی، پشتیبانی فنی و محتوایی سایت های خبری سازمان ها و نهادها
5. برگزاری دوره ها و کلاس های آموزشی- تخصصی و دوره های کوتاه مدت روابط عمومی و فن آوری اطلاعات
محصولات
در صورت تمایل به دریافت خدمات شارا می توانید با ارسال درخواست کتبی (پست، نمابر و پست الکترونیک) اقدام فرمایید.
شارا از انتقادات و نظرات شما استقبال می کند. ایده های خود را جهت بهتر شدن شبکه برای ما ارسال کنید
مطالب مرتبط
تقدیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از شارا
به شارا بپیوندید: دعوت به همکاری
شما هم به ما بپیوندید
پربیننده ترین های شارا در دو هفته گذشته
پر بازدید ترین اخبار روابط عمومی شارا در ده روز اخیر
تبادل لینک
بخش انگلیسی شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران راه اندازی شد
شارا/ 4 مطلب پربیننده شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران در هقته گذشته
مطلب پربیننده شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران در هقته گذشته
رکورد بیشترین بازدید از شارا شکسته شد
شارا؛ پاسخی به مسئولیت های اجتماعی روابط عمومی
رسانه ای برای روابط عمومی: سال نو، حرکت نو، امید نو
پربازدیدترین مطالب شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/ شارا در سال 1393
گزارش فعالیت های شارا در سال 1393
پربازدیدترین مطالب شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/ شارا در سال 1394
پربازدیدترین مطالب شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران/ شارا در سال 1395
راهنمایی پیشنهادی "مدیریت رسانه ای ویروس کرونا"/1398
|