درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 22:39   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9262صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 9 اسفند 1392 - 06:59
سئو پی آر (SEO PR)، باب جدیدی در روابط عمومی الکترونیک ایران
نویسنده: عادل میرشاهی – کارشناس روابط عمومی و سئو پی آر - طی سال های گذشته عرصه روابط عمومی در جهان دچار تغییرات شگرفی شده است. برخی از این تغییرات به دلیل وجود شرایط یکسان ما با آنها، موقعیت های جدیدی را برای این حوزه علمی در کشور به وجود آورده است که از مهمترین آنها می توان به رسانه های اجتماعی (شامل: وبلاگ، میکروبلاگ، شبکه های اجتماعی، کامیونیتی های محتوایی، پادکست، وادکست و ...) اشاره کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  طی سال های گذشته عرصه روابط عمومی در جهان دچار تغییرات شگرفی شده است. برخی از این تغییرات به دلیل وجود شرایط یکسان ما با آنها، موقعیت های جدیدی را برای این حوزه علمی در کشور به وجود آورده است که از مهمترین آنها می توان به رسانه های اجتماعی (شامل: وبلاگ، میکروبلاگ، شبکه های اجتماعی، کامیونیتی های محتوایی، پادکست، وادکست و ...) اشاره کرد.


افزون بر این پیشرفت ها حوزه دیگری که برای روابط عمومی های دنیا در سال های اخیر چالش برانگیز شده حوزه موتورهای جستجو است. افزایش بی بدیل حجم اطلاعات متنوع و متکثر در فضای وب، دسترسی به آنها را برای افراد دشوار کرده است. این موضوع برای روابط عمومی که جویای اطلاع رسانی به مخاطبان خود از طریق تمام کانال های ارتباطی مطلوب است، چالشی بزرگ به شمار می رود.


چراکه بسیاری از سایت های خبری با بهینه سازی خود برای موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری از سایت روابط عمومی قرار می گیرند و این باعث می شود که صدای روابط عمومی کمتر به گوش مخاطبان برسد. به بیان دیگر زمانی که روابط عمومی یک سازمان در صفحه اول نتایج گوگل نباشد، یعنی دیده نمی شود و این به معنای از دست دادن مخاطبان سازمان و ضعف اطلاع رسانی است.


سئو (SEO) که مخفف عبارت «Search Engine Optimization» یا «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» می باشد، خود به عنوان یک بخش از فناوری اطلاعات از سال های اولیه فعالیت موتورهای جستجویی همچون Google، Yahoo، Altavista و Bing مطرح بوده است. این حوزه دانش کمک می کند که مدیران سایت بتوانند به وسیله تکنیک هایی خاص، بالاترین میزان ترافیک سایت را از طریق موتورهای جستجو به دست بیاورند.


لذا روابط عمومی امروز در ایران نیازمند حوزه جدیدی از دانش است تا بتواند خودش را برای سایت های اینترنتی بهینه سازی کند. از ابتدای طرح بحث سئو (SEO) تا کنون در روابط عمومی ها هیچ نیازی به آن احساس نمی شد. تا اینکه این حوزه جدید برای اولین بار توسط بنده با یادداشتی تحت عنوان «سئو (SEO) نیاز روز روابط عمومی ایران» در نشریات تخصصی روابط عمومی کشور مطرح شد.


از طرف دیگر حوزه سئو (SEO)، با توسعه دو نرم افزار موتور جستجوی گوگل به نام های پنگوئن و پاندا نیاز به بازبینی پیدا کرد. برخی از متخصصان حوزه سئو (SEO) در سال گذشته اعلام کردند که سئو (SEO) دیگر نمی تواند باعث شود که سایت شما در صفحات اول گوگل نمایش داده شود و با طرح جمله معروف «محتوا پادشاه است.» اهالی سئو (SEO) را به سمت حوزه روابط عمومی یا تولید محتوا سوق دادند.


امروزه با اینکه نمی توان به طور دقیق به ناکارآمد بودن سئو (SEO) اذعان داشت، اما می توان گفت که این دو حوزه یعنی روابط عمومی و سئو (SEO) بسیار بسیار به یکدیگر وابسته شده اند. لذا مبحث جدیدی در ادبیات جهانی روابط عمومی با عنوان سئو پی آر (SEO PR) مطرح شد.


سئو پی آر (SEO PR) یعنی تلفیق استراتژی فنی و محتوایی برای بالابردن رتبه سایت که در نهایت به «پدیداری» در اینترنت می انجامد.


سئو پی آر (SEO PR) در سازمان ها کمک می کند تا محتوایی که برای رسانه ها در سایت رسمی شرکت قرار می گیرند بنا به نیاز مخاطبان و با در نظر گرفتن الگوریتم موتورهای جستجو تهیه و بهینه سازی شده باشند و با اعمال یک سری موارد فنی از قابلیت «پدیداری» بالایی در موتورهای جستجو برخوردار باشند.


این موضوع به ویژه برای شرکت های خصوصی که کالایی را در اینترنت عرضه می کنند و مایلند که در هنگام جستجو در جایگاه بالایی قرار گیرند اهمیت دارد. چراکه با اعمال استراتژی های سئو پی آر (SEO PR)، آنها قادر خواهند بود کالا و تبلیغاتشان را در معرض نمایش بگذارند و این به معنای فروش و درآمد بیشتر است. بنابراین حوزه سئو پی آر (SEO PR)، حوزه درآمد زای روابط عمومی است.


از طرف دیگر یکی از مهمترین دغدغه های کارشناسان روابط عمومی از گذشته تعیین میزان اثربخشی فعالیت هایش بوده است. از آنجا که سئو (SEO) به راحتی می تواند ارزیابی دقیقی از تاثیر فعالیت هایش از طریق میزان بازدید سایت داشته باشد. حوزه سئو پی آر (SEO PR) این مشکل بزرگ روابط عمومی ها را نیز مرتفع می کند. این بدان معنی است که روابط عمومی ها در این حوزه دانش فعالیت هایی انجام می دهند که در نتیجه می توانند با ارزیابی جایگاه خودشان در صفحه گوگل و همچنین میزان بازدید از سایت و رتبه صفحات بهینه سازی شده، از میزان اثربخشی کارشان آگاه شوند.


نکته بسیار مهم و پایانی اینکه سئو پی آر (SEO PR) نمی تواند توسط متخصصین سئو (SEO) تدریس شود، چرا که آنها با طرح مباحث فنی صرفا باعث ایجاد تشویش در ذهن کارشناس روابط عمومی می شوند. این حوزه بایستی توسط کارشناسان روابط عمومی که متخصص سئو (SEO) می باشند آموزش داده شود و مهمتر اینکه برای سئو پی آر (SEO PR)، «یک روز» یعنی تعداد مخاطبان فراوانی که می توانند از سایت بازدید کنند یا اینکه به سایت دیگری بروند. بنابراین توصیه ما به کارشناسان روابط عمومی سعی در آموختن این حوزه جدید دانش روابط عمومی می باشد.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمد زادمنش
| 1392/12/9 - 23:16 |     1     1     |
مفید بود.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد