درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 18:43   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8855صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 17 بهمن 1392 - 19:22
برخی شاخص های سئو پی آر برای ارزیابی سایت ها
چگونه یک سایت می تواند حداقل های مورد نیاز را برای قرار گرفتن در عرصه رقابت با سایر سایت های همتای خودش در فضای وب به دست آورد؟ در این یادداشت سعی می کنیم این موضوع را به طور خلاصه مورد بررسی قرار دهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی (مشاور و مدرس سئو پی آر)- چگونه یک سایت می تواند حداقل های مورد نیاز را برای قرار گرفتن در عرصه رقابت با سایر سایت های همتای خودش در فضای وب به دست آورد؟ در این یادداشت سعی می کنیم این موضوع را به طور خلاصه مورد بررسی قرار دهیم.

 

اگر سایتی در اینترنت دارید یا قصد دارید سایتی را راه اندازی کنید. حتما باید بدانید که مهمترین مساله در راه اندازی یک سایت، بازدید آن است به طوری که اگر سایت شما بازدید کننده کافی نداشته باشد، شما دچار مرگ آنلاین می شود. به واژه «کافی» در جمله پیشینم دقت کنید. چرا که شما قرار نیست در هر روز 100 میلیون بازدید کننده داشته باشید. چون شما گوگل، فیسبوک و یاهو نیستید. بنابراین هر سایتی به نسبت مخاطبانی که دارد، باید بازدید خود را مورد ارزیابی قرار می دهد. برای برخی از سایت ها که کل مخاطبان آن در کشور 10 هزار نفر است، 1000 بازدید در طول روز رقم قابل توجهی است، اما برای برخی سایت ها که نیمی از جمعیت کشور را پوشش می دهند، 10 میلیون بازدید در روز نیز می تواند بیشتر شود!

 

بنابراین مهمترین شاخص اصلی سئو پی آر، بازدید است که نسبه به مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. وقتی سایت تنها خدمات پشتیبانی ارائه می کند، بازدید بالا گاهی نشان خوبی برای سازمان نیست. در این موارد بازدید نشان دهنده مشکلات زیاد کاربرانی است که از آن سیستم استفاده می کنند و می خواهند برای رفع مشکل خود به سایت مراجعه کنند.

 

بازدید سایت را با استفاده از نرم افزارهای آماری مورد ارزیابی قرار می دهد. اغلب می توانید این نرم افزارها را از طریق سیستم های مدیریت محتوای هوشمندی که آمارگیر دارند و یا سایت هایی که خدمات آمارگیر را ارائه می دهند تامین کنید. بهترین نرم افزار آماری که علاوه بر آمار به شما اطلاعات جانبی مهمی در مورد سایتتان ارائه می دهد، گوگل آنالیتیکس می باشد. این نرم افزار که باید بر روی سایت نصب شود، می تواند به شما بگوید مخاطبان شما به چه دلیلی وارد سایتتان می شوند و آیا به چیزی که می خواهند می رسند یا بعد از ورود صفحه سایت شما را می بندند. شاید از خودتان بپرسید که این چیزها به چه کار من می آید؟

 

این شاخص دومی است که در این یادداشت به آن می پردازیم. اما قبل از آن باید به نکته دیگری اشاره کنم. امروز برای جلوگیری از مرگ آنلاین و افزایش بازدید کننده سایت دو راه وجود دارد:

1.      تبلیغات

2.      صفحه ارگانیک نتایج جستجوی موتورهای جستجو

 

روش اول نیازمند هزینه است و برای گزینه دوم باید دانش داشته باشید. در واقع افراد امروز بیشتر از طریق گوگل وارد سایت ها می شوند و به همین دلیل است که امروز روابط عمومی باید چیزهای زیادی راجع به گوگل بیاموزد. یکی از این چیزهای شاخص دوم سئو پی آر با عنوان «نرخ پرش» است. نرخ پرش شاخصی است که توسط نرم افرارهای تحلیلگر بدست می آید و ضمن آن وبمستر متوجه می شود که چند درصد از افراد به محض ورود به سایتشان از آن خارج شده اند. نرخ پرش معمولا بین 30% تا 70% است. هرچه این نرخ کمتر باشد، بهتر است. به عنوان مثال نرخ پرش در سایتی مثل فیسبوک عموما 36% و در سایت شارا 56% است. نرخ پرش نیز با توجه به ماهیت سایت ارزیابی می شود. یک سایت شبکه اجتماعی به دلیل ماهیت تعاملی اش مخاطبان را نگه می دارد. در حالیکه در یک سایت خبری تنها تیترهای سایت خوانده می شوند و اگر موضوعی جلب توجه نکرد بازدیدکننده به سایت های دیگر می رود. بنابراین برای برخی سایت ها این درصد احتمالا به دلیل ماهیت آنها بالاتر است. لذا وبمسترها باید سعی کنند محتوای متعاملی بیشتری را در سایت منتشر کنند تا در این شاخص رشد کنند.در ارائه برترین های شارا این شاخص برای همه به صورت یکسان لحاظ می شود. چراکه سایت های یک حوزه با همدیگر مورد بررسی قرار می گیرند.

 

شاخص سوم زمان توقف مخاطب یا بازدیدکننده در سایت شماست. موتورهای جستجو پس از اینکه بازدید کننده ای را به سایت شما ارجاع می کنند رفتار او را مورد بررسی قرار می دهند و تعیین می کنند که شما چه مدت در سایتی که به آن ارجاع داده شده اید توقف می کنید. هرچه این زمان طولانی تر باشد، احتمال بیشتری برای سایت شما وجود دارد که در جستجوی گوگل جایگاه بهتری را کسب کند. بنابراین وبمسترها باید در محتوای تولیدی شان دقت کنند. عبارت «محتوا پادشاه است» را هرگز از یاد نبرید.

 

شاخص چهارم متوسط صفحات بازدید شده است. اینکه هر بازدید کننده چند صفحه را در سایت شما می بیند. هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد نشان دهنده قوت تیترهای انتخابی و متناسب با علایق مخاطبان سایت شماست. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر برای محتواها تیتر بی ارتباط انتخاب کنید به گونه دیگری آسیب خواهید دید. امروز با ورود به عرصه سئو پی آر، جعل و فریب به سرعت شناسایی می شود و هرگز نمی توانید با استفاده از روش های میان بر ره صدساله را یک شبه طی کنید.

 

برای ارزیابی سئو پی آر در جشنواره روابط عمومی ها، شاخص های بیشتری مورد ارزیابی قرار می گیرند. اما شاخص هایی که در ارزیابی شارا مورد ارزیابی قرار می گیرند، بیشتر بر این چهار مورد متمرکز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می شود مقالات سئو پی آر را در شارا جستجو کنید.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 5 نظر (فعال: 5 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
حسن رضا مصطفوی
| 1392/11/18 - 10:32 |     2     0     |
جناب میرشاهی از توضیحات خوبتان متشکرم. بنده در شرکت کارتن سازی کار می کنم. اگر می شود صنف ما را هم ارزیابی بفرمایید.
سپاس

سیاوشی
| 1392/11/18 - 15:00 |     5     2     |
احتمالا تیترهای تکراری،اخبار نامربوط در تعریف رسانه تخصصی نمی گنجد و محتوای تکراری مدنظر نویسنده نیست چون یک تیتر را چندبار تکرار کردن جزو فریب مخاطب است چون مجبور است یک خبر را با ده تیتر بخواند احتمالا نویسنده محترم می دانند که با این روند پس از مدتی باعث بی اعتمادی مخاطب و رسانه خواهد شد چرا سایتی به این خوبی مطالبش را باصد تیتر و باانتشار مطالب چندماهه منتشر می کند مخاطب هوشمند است انتظارها بیشتر است درحال حاضراعتماد پادشاه است در کنار محتوا کاش ایشان توصیح می فرمودند که هدف سایت های اختصاصی مخاطب خاص است نه هر کاربری صرفا برای بازدید . پیروز باشند.

احمدیان
| 1392/11/19 - 14:03 |     2     3     |
من فکر می کنم در این یادداشت مراد از تیتر همان تیترهایی است که بر مبنای اصول تیتر نویسی زده می شوند. منتهی با توجه به ماهیت بهینه سازی برای موتورهای جستجو این تیترها باید ضمنا از واژه های دشوار استفاده نکنند. تا هم افرادی که سایت را می شناسند و جزو بازدید کننده های دائم سایت هستند از تیترها استفاده کنند و هم کسانی که دنبال یک مطلب می گردند.
روی هم رفته استفاده کردیم آقای میرشاهی. مطالبتان جدید و آموزنده است.

رشیدپور
| 1392/11/19 - 22:29 |     1     0     |
مبحث نو بود. آیا این سئو پی آر دوره آموزشی هم دارد؟

بی نام
| 1392/11/21 - 10:48 |     0     1     |
آیا این کارتان نمونه خارجی دارد؟ چون من هرچه جستجو کردم چیزی پیدا نکردم. مقالات شارا هم خوب خیلی زیاد هستند، کاش می گفتید کدام مقالات؟


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد