درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:01   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7607صفحه نخست » سه شنبه، 12 آذر 1392 - 05:58
تاثیر یادگیری سازمانی بر کارکنان و مشتریان
 امروزه مهمترین و اصلی ترین دغدغه های یک سازمان بخصوص سازمان های خدماتی ارتقاء رضایت مشتریان و نهایتا" وفادار نمودن آنان می باشد . این اصل از طریق بهبود خدمات ، نوآوری در سازمان ، پیاده سازی فرهنگ آموزش و یادگیری درسازمان ، دریافت و انتقال دانش ، ایجاد و تقویت رضایت در کارکنان و ... در کنار ساختار سازمانی حمایت کننده حاصل می گردد .
  

تاثیر یادگیری سازمانی بر کارکنان و مشتریان

 

نویسندگان : 

آزاده شفیعی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ، یزد ، ایران

Azadsh252000@yahoo.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  امروزه مهمترین و اصلی ترین دغدغه های یک سازمان بخصوص سازمان های خدماتی ارتقاء رضایت مشتریان و نهایتا" وفادار نمودن آنان می باشد . این اصل از طریق بهبود خدمات ، نوآوری در سازمان ، پیاده سازی فرهنگ آموزش و یادگیری درسازمان ، دریافت و انتقال دانش ، ایجاد و تقویت رضایت در کارکنان و ... در کنار ساختار سازمانی حمایت کننده حاصل می گردد .

هدف از پژوهش حاضر بررسی مفهومی تاثیر یادگیری سازمانی بر کارکنان و مشتریان است. با استفاده از متغیرهای ساختار حمایتی سازمانی ، دانش سازمانی ، یادگیری سازمانی ، رضایت کارکنان ، رضایت مشتریان و وفاداری، مدل تحقیق شکل گرفته است. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و بر اساس بررسی جامع تحقیقات انجام شده در گذشته، مدل مفهومی را در زمینه تاثیر یادگیری سازمانی بر کارکنان و مشتریان معرفی نموده است؛ این مطالعه ، تحقیقات مرتبط از سال 1360 تا سال 1392را مورد بررسی قرار داده و به جای فرضیه اقدام به ارائه پیشنهاداتی بر گرفته از روابط مورد آزمون در خصوص متغیرهای تحقیق کرده است. مطالعه حاضر می تواند در راستای نتایج حاصل از آن، به دلیل ارائه اطلاعات مفید در حوزه بازاریابی و منابع انسانی برای محققان ، دانشجویان و بویژه مدیران بخش خدماتی ارزشمند باشد.  

  

واژگان کلیدی :‌  ساختار حمایتی سازمانی ، دانش سازمانی ، یادگیری سازمانی ، رضایت کارکنان ، رضایت مشتریان ، وفاداری

 

 

مقدمه :
امروزه یادگیری سازمانی  به طور فزاینده ای در میان سازمان هایی که به افزایش مزیت رقابتی نوآوری و اثربخشی علاقمندند ، مورد توجه ویژه قرار گرفته است و پژوهشگران مختلف از رویکردهای متفاوتی به تحلیل آن پرداخته اند ( جمال زاده و دیگران ، 1388) .
مفهوم یادگیری به سال 1900میلادی بر می گردد یعنی هنگامی که فردریک تیلور(1) موضوع انتقال یادگیری به دیگر کارکنان را برای افزایش کارائی و بهبود سازمان مطرح کرد . اما ریچارد سی یرت (2) و جیمز مارچ (3) اولین کسانی بودند که در سال 1963دو واژه یادگیری و سازمان را در کنار هم قرار دادند و یادگیری را به عنوان پدیده ای سازمانی در ادبیات مطرح کردند ( فرهنگ ودیگران ، 1390) .
سازمان ها در قرن بیست و یکم بی وقفه با تغییر مواجهند . برای اینکه آنها را به رقابت مؤثر در بازارهای رقابتی توانمندسازیم، نکته کلیدی این است که چگونه باید یاد بگیرند و دانایی جدید تولید کنند .
بقا و رشد سازما ن ها در دنیای پر تغییر کنونی مستلزم توانایی برا ی واکنش به موقع و مناسب در برابر تغییر های پی در پی محیطی است . فقط سازما ن هایی می توانند ضرورت ها و تغییرات محیطی را به موقع پیش بینی نمایند و بقای خود را در محیط دائماً متغیر ادامه دهند که بر یادگیری سازمانی تمرکز و تأکید کنند ( خانعلیزاده و دیگران ، 1389) .
واژه یادگیری برداشت جدیدی دارد که با مفهوم ان در نظریه های اداری و سازمانی در چند دهه  قبل تفاوت دارد . به علت ماهیت پیچیده مسایل امروزی ، پیشرفت های تکنولوژی ، محیط ناپایدار و به ویژه تغییر ارزش های فردی و گروهی و اینک تاکید بر فرایند نوین توزیع ونشر اطلاعات ودانش درباره مسایل اجتماعی و سازمانی است ، به نحوی که اتخاذ راه حل های علمی تر برای بررسی این مسایل وهمچنین مشارکت دریافت کننده اطلاعات را در تمامی مراحل تنظیم و اجرای خط مشی ها میسر می سازد ( جوانمرد و سخایی ، 1388) .
کارکنان منبع مهمی برای هر سازمان می باشند . موفقیت سازمان ها می تواند از طریق تلاش های یادگیری مداوم از از سوی کارکنان با استعداد و ایجاد دانش به دست آید . این به این معنی نیست که کارکنان با استعداد طبیعتا" عملکرد خوب وعالی خواهند داشت . به ویژه مدیران سازمانها می توانند از طریق رهبری و ایجاد محیط کاری منعطف و باز رضایت شغلی کارکنان را بهبود دهند . رضایت شغلی می تواند موجب شود کارکنان به اهداف سازمانی برسند ، علاقه بیشتری به کار پیدا کنند و احساس کنند که بخشی از سازمان خود می باشند ( جواهری و کوثر نشان ، 1388) .

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

http://marketingarticles.ir/relation/932-تاثیر-یادگیری-سازمانی-بر-کارکنان-و-مشتریان.html

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد