شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| آیا به دنبال بهبود شهرت برند خود هستید؟ هیچ چیز مهمتر از شهرت برند نیست، زیرا این امر تأثیر مستقیمی بر موفقیت شما خواهد داشت. مصرفکنندگان همیشه با برندی همراه میشوند که مورد اعتماد، تثبیت شده و دارای شهرت مثبت است. ایجاد یک شهرت مثبت دشوار است، اما آسیب رساندن به شهرت بسیار آسان است، به همین دلیل است که تلاش مداوم و حفظ شهرت همیشه در ذهن مهم است. چند مورد از بهترین راه ها برای بهبود شهرت برند خود را بخوانید.
1. از خدمات مشتری فراتر بروید
عوامل زیادی وجود دارد که شهرت یک برند را تعیین می کند، اما هیچ کدام مهمتر از خدمات مشتری نیست. نحوه تعامل یک کسب و کار با مشتریان خود تعیین می کند که چگونه توسط عموم دیده می شود، به همین دلیل است که شما باید از خدمات مشتری فراتر بروید. یک تجربه بد برای دور کردن یک مصرف کننده مادام العمر کافی است، اما با یک تجربه خوب قادر خواهید بود مشتریان را حفظ کنید.
2. مسائل را به سرعت حل کنید
در نتیجه، نحوه واکنش یک کسب و کار به مسائلی است که مصرف کننده دارد و اغلب نحوه درک آن را تعریف می کند. کسب و کارها می توانند با امتناع از عذرخواهی یا تقصیر و با بی ادبی به مشتریان، شهرت خود را در یک لحظه خدشه دار کنند. به همین دلیل است که باید همیشه صادق و شفاف باشید، حتی اگر اشتباه کرده باشید.
3. محتوای باکیفیت برای بازار هدف خود ایجاد کنید
این روزها، کسب و کارها این توانایی را دارند که با تولید محتوای باکیفیت و به اشتراک گذاری آنلاین آن، شهرت خود را بهبود بخشند. این روزها هر کسبوکاری در حال تولید محتوا بهعنوان راهی برای افزایش دیده شدن آنلاین است، اما اگر تلاش کنید، این پتانسیل را دارد که خیلی بیشتر از اینها انجام دهد.
4. در شبکه های اجتماعی فعال باشید
پس از این، رسانه های اجتماعی نیز می توانند یک پلتفرم عالی برای بهبود شهرت برند باشند. با این حال، باید مراقب باشید، زیرا این میتواند سریعترین و سادهترین راه برای از بین بردن شهرت شما باشد و بسیاری از برندها در طول سالها اشتباهات ویرانگری را مرتکب شدهاند. برای بهبود شهرت خود، باید سعی کنید جامعه ای را به صورت آنلاین برای بازار هدف خود بسازید و در عین حال به پیام ها پاسخگو باشید و برند را انسانی کنید. برای جلوگیری از آسیب های مکرر، باید از موضوعاتی که می توانند باعث توهین، تفرقه افکنی یا بحث برانگیز شوند، دوری کنید.
5. از نظارت و امنیت کسب و کار استفاده کنید
هر کسب و کاری باید امنیت و نظارت تجاری را به عنوان راهی برای محافظت از کسب و کار، کارکنان و کارمندان در نظر بگیرد. این از نقطه نظر امنیتی مهم است، اما همچنین متوجه خواهید شد که از نظر بهبود شهرت و کمک به مردم برای احساس امنیت در هنگام استفاده از تجارت شما مفید است. میتوانید از نظارت و امنیت کسبوکار از یک شرکت خبره با کارکنان اعزامی 24 ساعته و 7 روز هفته استفاده کنید، که میتواند با دانستن اینکه حفاظت در محل شما وجود دارد به آرامش خاطر کمک کند. مصرف کنندگان باید هنگام استفاده از کسب و کار شما احساس امنیت و محافظت کنند و استفاده از خدمات امنیتی و نظارتی برای این امر کلیدی خواهد بود.
6. اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهید
مصرف کننده امروزی فردی آگاه به محیط زیست است. بدیهی است که کسبوکارها باید راههایی برای کاهش تأثیر خود از منظر اخلاقی بیابند، اما همچنین متوجه خواهید شد که برای بهبود شهرت شما نیز مفید است. همچنین میتوانید برای افزایش آگاهی و نشان دادن اقداماتی که برای کاهش اثرات زیستمحیطی خود انجام میدهید، محتوا را در رسانههای اجتماعی پست کنید.
7. با جامعه درگیر شوید
برندهایی که حضور مثبتی در جامعه محلی دارند همیشه شهرت مثبتی خواهند داشت و همچنین مشتریان بیشتری را در منطقه جذب میکنند. درگیر شدن با جامعه محلی یک سیاست برد-برد است زیرا می توانید آگاهی را افزایش دهید و دید را افزایش دهید و در عین حال نشان دهید که برندی هستید که اهمیت می دهد. راههای مؤثر زیادی وجود دارد که میتوانید این کار را انجام دهید، مانند میزبانی و شرکت در رویدادهای اجتماعی، درگیر شدن با مدارس محلی، شرکت در طرحهای محلی، و حمایت مالی از یک تیم ورزشی محلی.
8. مراقب کارکنان خود باشید
همیشه این ایده خوبی است که مراقب کارمندان خود باشید، اما در زمان های اخیر داستان های زیادی در مورد کسب و کارهایی مطرح شده است که از کارمندان خود غفلت می کنند. کسبوکاری که از کارکنان خود مراقبت میکند، شهرت مثبتی به دست میآورد و در عین حال طیف وسیعی از منافع را هم برای کسبوکار و هم برای نیروی کار به ارمغان میآورد.
امیدواریم این پست به شما ایده هایی برای بهبود شهرت کسب و کارتان بدهد. شهرت تأثیر زیادی بر موفقیت شرکت دارد، به همین دلیل است که تلاش مداوم برای بهبود و حفظ شهرت مثبت بسیار مهم است. ممکن است کمی طول بکشد، اما ارزشمند است زیرا می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و به شما کمک کند تا در سطح بسیار بالاتری رقابت کنید.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
استیو کانوی | 25 فوریه 2022 | روابطعمومی
|