شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : 8 راه براي بهبود شهرت برند خود
یکشنبه، 8 اسفند 1400 - 14:55 کد خبر:48970
شهرت تأثير زيادي بر موفقيت شركت دارد، به همين دليل است كه تلاش مداوم براي بهبود و حفظ شهرت مثبت بسيار مهم است. ممكن است كمي طول بكشد، اما ارزشمند است زيرا مي تواند تفاوت بزرگي ايجاد كند و به شما كمك كند تا در سطح بسيار بالاتري رقابت كنيد.



شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران (شارا)-|| آيا به دنبال بهبود شهرت برند خود هستيد؟ هيچ چيز مهمتر از شهرت برند نيست، زيرا اين امر تأثير مستقيمي بر موفقيت شما خواهد داشت. مصرف‌كنندگان هميشه با برندي همراه مي‌شوند كه مورد اعتماد، تثبيت شده و داراي شهرت مثبت است. ايجاد يك شهرت مثبت دشوار است، اما آسيب رساندن به شهرت بسيار آسان است، به همين دليل است كه تلاش مداوم و حفظ شهرت هميشه در ذهن مهم است. چند مورد از بهترين راه ها براي بهبود شهرت برند خود را بخوانيد.

1. از خدمات مشتري فراتر برويد

عوامل زيادي وجود دارد كه شهرت يك برند را تعيين مي كند، اما هيچ كدام مهمتر از خدمات مشتري نيست. نحوه تعامل يك كسب و كار با مشتريان خود تعيين مي كند كه چگونه توسط عموم ديده مي شود، به همين دليل است كه شما بايد از خدمات مشتري فراتر برويد. يك تجربه بد براي دور كردن يك مصرف كننده مادام العمر كافي است، اما با يك تجربه خوب قادر خواهيد بود مشتريان را حفظ كنيد.

2. مسائل را به سرعت حل كنيد

در نتيجه، نحوه واكنش يك كسب و كار به مسائلي است كه مصرف كننده دارد و اغلب نحوه درك آن را تعريف مي كند. كسب و كارها مي توانند با امتناع از عذرخواهي يا تقصير و با بي ادبي به مشتريان، شهرت خود را در يك لحظه خدشه دار كنند. به همين دليل است كه بايد هميشه صادق و شفاف باشيد، حتي اگر اشتباه كرده باشيد.

3. محتواي باكيفيت براي بازار هدف خود ايجاد كنيد

اين روزها، كسب و كارها اين توانايي را دارند كه با توليد محتواي باكيفيت و به اشتراك گذاري آنلاين آن، شهرت خود را بهبود بخشند. اين روزها هر كسب‌وكاري در حال توليد محتوا به‌عنوان راهي براي افزايش ديده شدن آنلاين است، اما اگر تلاش كنيد، اين پتانسيل را دارد كه خيلي بيشتر از اينها انجام دهد.

4. در شبكه هاي اجتماعي فعال باشيد

پس از اين، رسانه هاي اجتماعي نيز مي توانند يك پلتفرم عالي براي بهبود شهرت برند باشند. با اين حال، بايد مراقب باشيد، زيرا اين مي‌تواند سريع‌ترين و ساده‌ترين راه براي از بين بردن شهرت شما باشد و بسياري از برندها در طول سال‌ها اشتباهات ويرانگري را مرتكب شده‌اند. براي بهبود شهرت خود، بايد سعي كنيد جامعه اي را به صورت آنلاين براي بازار هدف خود بسازيد و در عين حال به پيام ها پاسخگو باشيد و برند را انساني كنيد. براي جلوگيري از آسيب هاي مكرر، بايد از موضوعاتي كه مي توانند باعث توهين، تفرقه افكني يا بحث برانگيز شوند، دوري كنيد.

5. از نظارت و امنيت كسب و كار استفاده كنيد

هر كسب و كاري بايد امنيت و نظارت تجاري را به عنوان راهي براي محافظت از كسب و كار، كاركنان و كارمندان در نظر بگيرد. اين از نقطه نظر امنيتي مهم است، اما همچنين متوجه خواهيد شد كه از نظر بهبود شهرت و كمك به مردم براي احساس امنيت در هنگام استفاده از تجارت شما مفيد است. مي‌توانيد از نظارت و امنيت كسب‌وكار از يك شركت خبره با كاركنان اعزامي 24 ساعته و 7 روز هفته استفاده كنيد، كه مي‌تواند با دانستن اينكه حفاظت در محل شما وجود دارد به آرامش خاطر كمك كند. مصرف كنندگان بايد هنگام استفاده از كسب و كار شما احساس امنيت و محافظت كنند و استفاده از خدمات امنيتي و نظارتي براي اين امر كليدي خواهد بود.

6. اثرات زيست محيطي خود را كاهش دهيد

مصرف كننده امروزي فردي آگاه به محيط زيست است. بديهي است كه كسب‌وكارها بايد راه‌هايي براي كاهش تأثير خود از منظر اخلاقي بيابند، اما همچنين متوجه خواهيد شد كه براي بهبود شهرت شما نيز مفيد است. همچنين مي‌توانيد براي افزايش آگاهي و نشان دادن اقداماتي كه براي كاهش اثرات زيست‌محيطي خود انجام مي‌دهيد، محتوا را در رسانه‌هاي اجتماعي پست كنيد.


7. با جامعه درگير شويد

برندهايي كه حضور مثبتي در جامعه محلي دارند هميشه شهرت مثبتي خواهند داشت و همچنين مشتريان بيشتري را در منطقه جذب مي‌كنند. درگير شدن با جامعه محلي يك سياست برد-برد است زيرا مي توانيد آگاهي را افزايش دهيد و ديد را افزايش دهيد و در عين حال نشان دهيد كه برندي هستيد كه اهميت مي دهد. راه‌هاي مؤثر زيادي وجود دارد كه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد، مانند ميزباني و شركت در رويدادهاي اجتماعي، درگير شدن با مدارس محلي، شركت در طرح‌هاي محلي، و حمايت مالي از يك تيم ورزشي محلي.

8. مراقب كاركنان خود باشيد

هميشه اين ايده خوبي است كه مراقب كارمندان خود باشيد، اما در زمان هاي اخير داستان هاي زيادي در مورد كسب و كارهايي مطرح شده است كه از كارمندان خود غفلت مي كنند. كسب‌وكاري كه از كاركنان خود مراقبت مي‌كند، شهرت مثبتي به دست مي‌آورد و در عين حال طيف وسيعي از منافع را هم براي كسب‌وكار و هم براي نيروي كار به ارمغان مي‌آورد.

اميدواريم اين پست به شما ايده هايي براي بهبود شهرت كسب و كارتان بدهد. شهرت تأثير زيادي بر موفقيت شركت دارد، به همين دليل است كه تلاش مداوم براي بهبود و حفظ شهرت مثبت بسيار مهم است. ممكن است كمي طول بكشد، اما ارزشمند است زيرا مي تواند تفاوت بزرگي ايجاد كند و به شما كمك كند تا در سطح بسيار بالاتري رقابت كنيد.

 


منبع انگليسي:  publicrelationstoday

منبع فارسي: شارا - شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي ايران
استيو كانوي | 25 فوريه 2022 | روابط‌عمومي