درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 21:13   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 36774صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیجمعه، 5 بهمن 1397 - 14:46
خطر اخبار جعلی/ بنیانگذار ویکی‌پدیا: مبارزه با اخبار جعلی وظیفه رسانه‌های مسئول است
ویلز معتقد است سامانه‌های اطلاع‌‌رسانی باید در این راستا نهایت تلاش خود را بکنند تا اطلاعات روشن و درست به مردم برسد. وی به ویژه تأکید دارد که این تلاش‌ها پیش از انتخابات پارلمان اروپا صورت بگیرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جیمی ویلز بنیانگذار ویکی‌پدیا تاکید کرد که رسانه‌های مسئول وظیفه دارند درباره خطر اخبار جعلی آگاهی‌رسانی کنند.

به گزارش رسانه شارا به نقل از یورونیوز، ویلز معتقد است سامانه‌های اطلاع‌‌رسانی باید در این راستا نهایت تلاش خود را بکنند تا اطلاعات روشن و درست به مردم برسد. وی به ویژه تأکید دارد که این تلاش‌ها پیش از انتخابات پارلمان اروپا صورت بگیرد.

ایشان که در حاشیه اجلاس داووس با خبرنگار یورونیوز گفتگو می‌کرد، افزود:‌«کل دموکراسی یعنی بیان اراده مردم اما اگر مردم، به هر دلیل، با دروغ‌های بزرگ و اطلاعات غلط گمراه شوند آنگاه نتایجی که به بار می‌آید واقعا بیانگر خواست مردم نیست.»
جیمی ویلز نتیجه اطلاع‌رسانی درست و شفاف را زمانی می‌داند که مخاطب نیز هنگام شنیدن خبری تکان‌دهنده یا نامحتمل بتواند درستی آن را با جستجو در منابع متفاوت بیازماید.

گفتنی است ویکی‌پدیا یک دانشنامه اینترنتی چندزبانه با محتوای آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقالات آن را ویرایش کند. نام ویکی‌پدیا واژه‌ای ترکیبی است که از واژه‌های ویکی (وبگاه مشارکتی) و اِنسایکلوپدیا (Encyclopedia) (دانشنامه یا دائرةالمعارف) گرفته شده‌ است. هدف آن آفرینش و انتشار جهانی یک دانشنامه آزاد به تمامی زبان‌های زنده دنیا است.

ویکی‌پدیای انگلیسی در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۰۱ (۲۶ دی ۱۳۷۹) به صورت مکملی برای دانشنامه تخصصی نوپدیا نوشته شد. بنیان‌گذاران آن «جیمی ویلز» و «لری سنگر» هستند. هم‌اکنون بنیاد غیرانتفاعی ویکی‌مدیا پروژه ویکی‌پدیا را پشتیبانی می‌کند. میزبان‌های اینترنتی اصلی این وبگاه در شهر تامپای فلوریدا هستند. همچنین میزبان‌های اضافی دیگری هم در شهرهای آمستردام و سئول به این وبگاه یاری می‌رسانند.

اعتبار ویکی‌پدیا دائماً مورد اختلاف بوده ‌است. برخی آن را به‌خاطر انتشار رایگان، ویژگی قابل ویرایش بودن، سیاست بی‌طرفی و گستردگی عناوین ستوده‌اند. از سوی دیگر، منتقدین درستی و اعتبار ویکی‌پدیا را به‌خاطر آزادی ویرایش زیر سؤال برده‌اند، همچنین ویکی‌پدیا به خاطر آسیب‌پذیری در برابر خرابکاری، کیفیت غیریکنواخت، سوگیری نظام مند، بی‌ثباتی و نیز به خاطر ترجیح اجماع بر اعتبار در سبک ویرایش مقالات نقد شده‌است.

 

به گزارش رسانه هدهد، در مقابل سیاست‌های محتوایی و ویکی پروژه‌های ویکی‌پدیا توسط کاربرانی تهیه می‌شود که در پی رفع این نگرانی‌ها هستند. پژوهشگران در دو مطالعه علمی به این نتیجه دست یافته‌اند که خرابکاری‌ها عموماً زودگذر هستند و ویکی‌پدیا نسبتاً به درستی سایر دانشنامه‌ها است.

به گزارش شارا، مؤسس ویکی‌پدیا در سال 1396 گفته بود  اخبار جعلی در عصر ارتباطات و اینترنت آه از نهاد همه بلند کرده است. هنوز مدت زمانی زیادی از انتشار اخبار جعلی که می‌گویند در نتیجه انتخابات آمریکا تاثیر داشته نگذشته است.

 

از آن زمان غول‌های دنیای فن‌آوری و بسیاری دیگر تعهد دادند که به مبارزه با اخبار دروغ برخیزند. حتی محققان در طرحی از ساخت یک سیستم که به نام واکسن اخبار دروغ شناخته می‌شود خبر دادند. اهمیت مبارزه با این اخبار هم از جهت تاثیری است که روی زندگی تک تک افراد می‌گذارد هم از جهت تاثیرات بزرگ اجتماعی که ممکن است به یک فاجعه ختم شوند. حالا در جدید ترین تحول موسس ویکی‌پدیا هم به مبارزان با اخبار دروغ پیوسته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مؤسس ویکی‌پدیا با راه‌اندازی سایت جدید ویکی‌تریبونwww.wikitribune.com قصد دارد با اخبار جعلی مبارزه کند.جیمی ویلز با استخدام روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و همچنین با کمک پشتیبان‌هایی که داوطلبانه حضور خواهند داشت، قصد دارد با توسعه پلتفرم جدید، با اخبار جعلی در دنیای مجازی مبارزه کند. جیمی می‌خواهد در فاز اول با استخدام 10 روزنامه‌نگار کار خود را شروع کند و در این راه از حرفه‌ای ها تقاضای کمک کرده است.

ویکی تریبون با اعانه‌های مالی اداره خواهد شد (بدون اسپانسرهای تبلیغاتی) و تمامی حوزه‌ها را از جمله سیاست، علوم، فناوری و سایر حوزه‌ها به انتخاب مشترکینی که عضو خواهند شد، پوشش خواهد داد. لینک اخبار ویکی تریبون به مصاحبه‌ها و رفرنس‌های اصلی ارجاع داده می‌شود تا اصل بودنشان تضمین شود و در نهایت فرهنگ خبری جدیدی حول ویکی تریبون در فضای مجازی شکل گیرد.

کمپانی‌های آی تی سعی کرده‌اند تا هرکدام از راه و روش مخصوص خود برای مبارزه با اخبار جعلی استفاده کنند و یوتیوب با آموزش کاربران، گوگل با ایجاد سایت‌هایی مانند Politifact، فیس‌بوک با درج آگهی در روزنامه‌های آلمان به جنگ با اخبار جعلی رفته‌اند اما سیاستمداران انگلیسی سایت‌هایی مانند گوگل و فیس‌بوک را مسبب اصلی می‌دانند که نتوانسته‌اند یا نمی‌خواهند با اخبار جعلی مبارزه کنند، چراکه تبلیغات و درآمدزایی از هر چیز دیگری برایشان مهم‌تر است.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد