درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:47   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31799صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 20 آبان 1396 - 12:14
اکوسیستم خلاق روابط عمومی
دکتر حسن ربیعی عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی - در یک "اکوسیستم خلاق روابط عمومی" همه چیز باید خلاقانه باشد؛ از ارزشهای خلاقانه و موقعیتهای خلاقانه گرفته تا روابط خلاقانه، محیط های خلاقانه، یادگیری خلاقانه، پژوهش خلاقانه، برنامه ریزی خلاقانه و آموزش خلاقانه که تعامل قانون مند بین آنها می تواند نوآوری ارزشمندی تولید کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- اصطلاح "اکوسیستم خلاق" برای نخستین بار در سال 2000 در"بیزینس ویک" مطرح شد. اکوسیستم خلاق محیطی است که در آن فعالیتهای خلاقانه شکل می گیرند؛ اغلب شامل سه عنصر: افراد خلاق، پروژه خلاق، محیط خلاق و روابط کارکردی بین آنهاست.

"اکوسیستم خلاق روابط عمومی" به معنی مجموعه ای از افراد، سازمانها، روشها، قوانین، رویدادها و... در یک محدوده محیطی گفته می شود که بر فعالیتهای یک واحد یا کل روابط عمومی اثر می گذارد.

در یک "اکوسیستم خلاق روابط عمومی" همه چیز باید خلاقانه باشد؛ از ارزشهای خلاقانه و موقعیتهای خلاقانه گرفته تا روابط خلاقانه، محیط های خلاقانه، یادگیری خلاقانه، پژوهش خلاقانه، برنامه ریزی خلاقانه و آموزش خلاقانه که تعامل قانون مند بین آنها می تواند نوآوری ارزشمندی تولید کند.
در چنین سیستمی، روابط عمومی ها باید بطور مداوم بدنبال بهبود خدمات خود برای مخاطبان با استفاده از راه حلهای جدید و نوآورانه باشند. ما باید به شاغلان روابط عمومی با استعداد و با پتانسیل قابل توجه که می خواهند با تمرکز بر ایجاد نوآوری، خلاقیت و تمایز به انقلابی کردن الگوهای قدیمی بپردازند، تکیه کنیم.

"اکوسیستم خلاق روابط عمومی" دارای ارکان و مولفه هایی است که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می شود:
1. ضرورت خلاقیت
خلاقیت و نوآوری مزایای فراوانی برای روابط عمومی ها دارد. یک فایده آن این است که سبب متمایز شدن فعالیتها می شود و همین امر تاثیرگذاری پیامها را افزایش می دهد و موجبات رضایتمندی مخاطبان را فراهم می سازد. بالا رفتن بهره وری و افزایش ارزش افزوده از دیگر فواید خلاقیت است.
متاسفانه شناخت خلاقیت و روشهایی که شاغلان روابط عمومی بتوانند این خلاقیت را ارتقاء دهند هنوز که هنوز است به عنوان یکی از چالشهای بزرگ روابط عمومی ایران محسوب می شود.
در اغلب موارد روابط عمومی ها کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست می زنند. ضروری است شاغلان روابط عمومی نوآوری را درک نموده و زمینه مساعد و بودجه لازم و پشتیبانی کافی را برای این امر تدارک ببیند در غیر اینصورت محکوم به فنا هستند.
بعلاوه با توجه به مواجهه شدن روابط عمومی ها با سرعت فزآینده تغییرات و فناوریهای ارتباط مدار و مسائل متعدد دیگر، نیازمند خلاقیت هستند و این امر اجتناب ناپذیر است.

2. ذهنیت خلاق
"ذهنیت خلاق" جزو اصلی همه تغییرات نوآورانه است. همچنین پژوهش، آموزش، حرفه گرایی و نیروی کار متخصص برای تحقق نوآوری بالقوه ضروری است و این موضوع باعث بالا رفتن رتبه شاخص نوآوری در روابط عمومی ها می شود.

3. فرهنگ نوآوری
"فرهنگ نوآوری" بواسطه همکاری سازمان، مدیران و شاغلان روابط عمومی ظهور پیدا می کند. "ایجاد فرهنگی که نوآوری را ترویج می دهد و افراد را تشویق می کند فراتر از اصول موجود حرکت کنند، در محیطی که توانایی نوآوری را توسعه می دهد ضروری است. موانع فرهنگی بر سر راه نوآوری- از جمله ترس از شکست و فرار از ریسک کردن - می توانند مشکلاتی جدی در این زمینه ایجاد کنند". روابط عمومی ها باید روند از میان برداشتن این موانع را آغاز کنند.

4. همکاری مشترک
"همکاری مشترک" با افراد یا سازمانهایی که ارزشهای خود را به اشتراک می گذارند. روابط عمومی ها باید تصمیم بگیرند تا ایده ها و گفتگوهای خلاقانه را در میان همکاران خود گسترش داده و درها را به روی همه افراد با استعداد و خلاق باز کنند.
این رویکرد بطور مداوم ما را تحریک می کند و راه حلهای بالقوه جدیدی را ارائه می دهد که نیازهای مخاطبان را برآورده می سازد و به آنها خدمت می کند.
روابط عمومی ها باید فعالانه تلاش کنند نوآوری را از طریق اقدامات هدفمند در راستای توسعه فعالیتهای متمایز این اکوسیستم توسعه دهند و در عین حال زمینه های لازم را برای خلاقیت فراهم سازند.
شاغلان روابط عمومی در عمل باید نشان بدهند که چگونه اکتشاف فضای خلاقانه با استفاده از رویکرد «اکوسیسیتمی» می تواند منجر به فرصتهای بالفعل خلاقانه شود.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد