درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 12:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29203صفحه نخست » گفتگوجمعه، 8 اردیبهشت 1396 - 20:01
دکتر حسینعلی افخمی: فضای انتخاباتی تاثیر زیادی بر رسانه ها دارد
دکتر حسینعلی افخمی در رابطه با رسالت رسانه ها و مطبوعات در زمان انتخابات گفت: در انتخابات فضایی در کشور به وجود می آید تحت عنوان فضای انتخاباتی که در این زمان مطبوعات از حالت اطلاع رسانی خارج شده و به سمت تبلیغات می روند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دکتر حسینعلی افخمی در رابطه با رسالت رسانه ها و مطبوعات در زمان انتخابات گفت: در انتخابات فضایی در کشور به وجود می آید تحت عنوان فضای انتخاباتی که در این زمان مطبوعات از حالت اطلاع رسانی خارج شده و به سمت تبلیغات می روند.

دکتر حسینعلی افخمی استاد دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت:به طور کلی دو نوع تبلیغات عمده در رسانه ها وجود دارد، یکی تبلیغات تجاری و دیگری تبلیغات سیاسی، در زمان انتخابات علاوه بر افزایش تبلیغات سیاسی که یک امر طبیعی است ما به طور چشمگیری شاهد افزایش تبلیغات تجاری هم هستیم و دلیل این امر، افزایش سه برابری توجه مخاطب نسبت به مطبوعات است.

وی در ادامه به دیگر تاثیرات فضای انتخاباتی اشاره کرده و ادامه داد: از دیگر تاثیرات انتخابات بر روی مطبوعات می توان به افزایش فروش مطبوعات، راه یافتن برخی از مطبوعات شهرستان ها به تهران و برعکس اشاره کرد و دلیل عمده این تغییرات تمایلی است که افراد برای تاثیر گذاشتن در سرنوشت مملکت خود دارند، بنابراین رقابت کل دنیای رسانه افزایش پیدا می کند.

این کارشناس رسانه در رابطه با تاثیرات منفی انتخابات بر روی مطبوعات نیز گفت: از جمله مهم ترین آن ها می توان به جدی تر شدن کنترل بر مطبوعات اشاره کرد، که یک امر کاملا قانونی است، مانند قانون منع تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری از 48 ساعت قبل از شروع رای گیری و برخورد با افرادی که این قانون را نقض می کنند.

وی در رابطه با فایده ای که فضای انتخاباتی برای مخاطبان دارد عنوان کرد: در چنین فضایی خواننده می تواند متوجه شود آن روزنامه ای که همیشه مطالعه می کرد چه طرز فکری دارد و خط مشی آن چیست؟ به همین دلیل در زمان انتخابات برخی روزنامه ها مخاطبان خود را از دست می دهند و برخی دیگر مخاطبانی جدید به دست می آورند.

وی در رابطه با خط قرمز مطبوعات و اینکه مطبوعات تا چه و در چه زمینه هایی اجازه انتقاد دارند گفـت: انتقاد در مطبوعات با قدرت ارتباط زیادی دارد، به این صورت که روزنامه ای که می خواهد انتقاد کند باید توجه کند تا چه میزانی در قدرت سهم دارد، متاسفانه در ایران، ما تعریف دقیقی از قدرت و زمینه ها و دامنه های آن نداریم، نظام کشور ما یک مقدار پیچیدگی دارد و به همین دلیل مطبوعات ما گاهی دچار مشکل می شوند.

دکتر افخمی ادامه داد: بسیاری از معیارها در روزنامه نگاری ما شفاف و دقیق نیست وبه همین دلیل است که در مواقعی در کشور روزنامه ها دچار مشکل می شوند، به عنوان مثال دولتی روی کار می آید که به هیچ عنوان شعار آزادی مطبوعات ندارد و وعده ای در این خصوص نداده است، اما یک روزنامه ای از آزادی بیان صحبت می کند، در حالی که دولت این امر را قبول ندارد در این طور مواقع است که روزنامه ها با دولت ها تعارض پیدا می کنند. به طور کل می توان گفت که مطبوعات برای بقای خود باید یک حامی قدرتمند داشته باشند.



گفتگو: هانیه حقیقی

 

منبع: http://sinapress.ir

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد