درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 04:44   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 291صفحه نخست » مدیریت روابط عمومییکشنبه، 9 شهریور 1399 - 21:08
نقش حیاتی ارتباطات در حل بحران های جهانی
دولت ها نمی‌توانند کار را به تنهایی انجام دهند. مؤسسات و نظام‌های سنتی نمی‌توانند به آسانی با این میزان پیچیدگی فعلی و سرعت تغییرات مقابله نمایند؛ بنابراین، این معضلات مستلزم مشارکت کل جامعۀ افراد ذی‌نفع است. به این علت او بر این باور است که نقش ارتباطات بسیار حیاتی و حساس است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| فهرست بحرانهای منطقه‌ای و جهانی امروز – اعم از موجود یا در شُرُف بروز – طولانی است:

• بحران بدهی حکومتی اروپا ممکن است مانع از بهبود اوضاع جهانی شود، و اقدامات ریاضتی منتج از آن در یونان، پرتغال، اسپانیا، ایرلند و سایر کشورها خبر از بحران احتمالی اجتماعی می‌دهد.


• بیکاری گستردۀ جوانان موجب شورش‌هایی در جهان عرب شده، و تجدید رژیم‌های منطقه به احتمال قوی قادر به تأمین رضایت مردم برای ایجاد تغییرات نخواهد بود.


• ترس از امنیت هسته‌ای بعد از رویداد مصیبت‌بار در ژاپن ممکن است برای امر انرژی تمیزتر و پایدارتر اسفبار باشد.


• درگیری‌های فعلی در پاکستان، افغانستان، لیبی، یمن و سرزمین‌های فلسطینی (که معدودی از موارد ذکر شده در صفحات اول است) همچنان بغرنج مانده است.


• تهدیدات وخیم مانند تغییرات آب و هوایی و تحولات افریقا، اگرچه به صفحات بعدی روزنامه‌ها و وبلاگ‌ها تنزل یافته، اما چون رهبران کشورها درگیر سایر مسائل هستند، همچنان به وخامت خود باقی مانده است.


تعجبی ندارد که تریبون اقتصاد جهانی، طبق اظهارات مدیر ارشد اجرائی‌اش، کلاوس شواب Klaus Schwab، در تریبیون جهانی روابط عمومی در سال 2010، فهرستی از 80 "تهدید" عمدۀ جهانی را تهیه کرده است.


دکتر شواب در خطابۀ مزبور به نکتۀ دیگری نیز اشاره کرد که به خاطرم باقی ماند: دولت ها نمی‌توانند کار را به تنهایی انجام دهند. مؤسسات و نظام‌های سنتی نمی‌توانند به آسانی با این میزان پیچیدگی فعلی و سرعت تغییرات مقابله نمایند؛ بنابراین، این معضلات مستلزم مشارکت کل جامعۀ افراد ذی‌نفع است. به این علت او بر این باور است که نقش ارتباطات بسیار حیاتی و حساس است.


ایدۀ اصلی قدیمی است: هر سازمانی دارای ارباب رجوع و افراد ذی‌نفع است؛ قوت روابط مزبور سبب تقویت حُسن شهرت سازمان می‌شود؛ حُسن شهرت تعیین کنندۀ اصلی ارزش است.


ایدۀ جدیدتر – ایده‌ای که به کار امروز اتحادیۀ جهانی حیات می‌بخشد – این است که نقش افراد ذی‌نفع تغییر کرده است. افراد ذی‌نفع از سازمان توقع شفافیت بیشتر، همراه با نقشی فعال در مشخص کردن اهداف و تعیین راه‌های گزارش نتایج دارند. بنابراین فرصت جدید استفاده از ارتباطات برای همکاری با افراد ذی‌نفع در پیگیری موفقیت امروز و پایداری و بقای فردا است.


این بدان معنی است که:
• دولتها باید شرکت‌ها، سازمان‌های غیردولتی (ان‌جی‌او) و شهروندان عادی را در کار خود مشارکت دهند – فرایندهای خود را متحول سازند تا مشارکت بیشتر را میسر سازند.


• شرکت ها در کسب موفقیت خود، باید جوابگویی "در سطح خُرد" را نه صرفاً در مقابل افراد سهامداران، بلکه در مقابل کلیه افراد ذی‌نفع ثابت کنند. آنها باید در به عهده گرفتن امور گسترده‌تر در "سطح کلان" که بر جوامع و دنیای ما تأثیر می‌گذارد با دولت ها مشارکت داشته باشند.


• کلیه سازمان ها – اعم از دولتی و خصوصی – مسئولیت و فرصت دارند که از مجموعۀ حیرت‌آور شبکۀ ارزش‌های اجتماعی، تجاری و غیره برای حصول تقارن بیشتر در ارتباطات با مخاطبان خود – یعنی مبادلۀ اطلاعات و ایده‌ها جهت بهبود محصولات و خدمات خود، و تقویت پایداری آنها – استفاده کنند.


نیاز به روابط عمومی برای مصالح عمومی – یعنی کمک به حصول بهبود اقتصادی، آزادی سیاسی، پیشرفت فنی و عدالت اجتماعی – هرگز به شدت امروز نبوده است.


رکود جهانی به ما یادآوری کرد که هرگز بدین حد دارای روابط متقابل نبوده‌ایم. عملاً کلیه مسائل دارای دو بُعد محلی و جهانی است؛ و وقتی که ملت‌ها و جوامع با هم کار کنند (همانطور که کشورهای گروه 20 در سال 2008 انجام دادند)، تغییر صورت می‌گیرد.


برای عوامل ارتباط، این به معنای ارتقاء حرفۀ ما است. همچنان که در بازار با هم رقابت می‌کنیم، باید برای آن که محل بازار به محلی اخلاقی‌تر، پایدارتر و منصفانه‌تر تبدیل شود، همکاری داشته باشیم.


با ارتقاء استانداردها، تبادل دانش، تقویت ارتباطات صنعتی و حمایت از روابط عمومی جهت مصالح عمومی می‌توانیم به این هدف دست یابیم.


اینها اهدافی هستند که هیأت اتحادیۀ جهانی جدید ما بدان متعهد است – و شما دربارۀ کار ما در صفحات این خبرنامه بیشتر خواهید شنید. در سال های پرهیجان آینده منتظر بازخورد شما و همچنین همکاری با شما هستیم.

 

دانیل تیش، دارای اعتبارنامۀ روابط عمومی APR، FCPRS - رئیس اسبق اتّحادیّۀ جهانی برای روابط عمومی و مدیریت ارتباطات
 منبع مرجع:  شارا (شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد