درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 23527صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 1 خرداد 1395 - 09:43
تشریح برخی فعالیت ها و خدمات مهم انجمن متخصصان روابط عمومی
مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در دومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که 28 اردیبهشت ماه 1395 در تالار وحدت برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک روز ملی روابط عمومی، اظهار کرد:
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در دومین همایش و جشن روز ملی ارتباطات و روابط عمومی که 28 اردیبهشت ماه 1395 در تالار وحدت برگزار شد طی سخنانی ضمن تبریک روز ملی روابط عمومی، اظهار کرد: برنامه های مختلفی به مناسبت این روز برگزار می شود که انجمن متخصصان روابط عمومی نیز به عنوان یکی از انجمن های پیشتاز و فعال در این حوزه هر سال برنامه هایی را تدوین و برگزار می کند که این دومین برنامه از نوع خود است و اولین برنامه نیز در سال 1392 برگزار شد که امسال نیز تصمیم گرفته شد تا دومین همایش و جشن را خدمت شما داشته باشیم.


وی در ادامه گفت: نشان عالی روابط عمومی در سال 1392 برای اولین بار توسط هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی مطرح و تصویب و شیوه نامه آن طراحی شد که از سال 1392 این نشان در راستای تجلیل از فعالان روابط عمومی و افرادی که سال های سال در حوزه روابط عمومی مجاهدت و تلاش های بسیاری انجام داده اند، اهدا می شود. اولین دوره برگزاری این مراسم در سال 1392 برگزار شد و امسال نیز دومین دوره آن برگزار می شود که از چهار نفر از مدیران فعال و با سابقه روابط عمومی تجلیل به عمل خواهد آمد.


رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در خصوص سایر برنامه های این انجمن گفت: یکی از کارهای مهم انجمن متخصصان روابط عمومی، تدوین بسته پیشنهادی اعتلای روابط عمومی در ایران است. در ابتدای دولت این بسته ارایه شد، اما با وجود دو یا سه سال همچنان یک نامه اعلام وصول نیز به دست ما نرسیده است مبنی بر اینکه آیا چنین بسته ای دریافت شده است و سرنوشت آن چه خواهد شد. در این بسته چالش ها و راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی روابط عمومی ارایه شده بود که دولت می توانست در سطح ملی و بین المللی از آن استفاده کند. یکی از مشکلاتی که ما در حال حاضر چه در بحث موضوع توافق هسته ای و موضوعات دیگر با آن مواجه هستیم، همین مسئله عدم توجه به دیپلماسی فرهنگی، روابط عمومی و ارتباطی است. البته به طور پراکنده نیز برخی از اعضای دولت کارهایی انجام داده اند. برای مثال آقای ظریف قبل از نشست های خود، گاهی ویدئو یا یادداشت هایی در نشریات معروف جهان منتشر می کردند. اما ما معمولا این فعالیت های پراکنده را روابط عمومی نمی دانیم. از نظر ما روابط عمومی فعالیت های برنامه ریزی شده و هدفمند است که متاسفانه ما از آن بهره ای نبرده ایم.


مسئله دیگری که جای آن خالی بود و انجمن متخصصان روابط عمومی به آن پرداخت، منشور اخلاقی روابط عمومی بود که انجمن این منشور را در 10 بند تدوین و منتشر کرد. این یک واقعیتی است که متاسفانه ما امروزه در حوزه روابط عمومی به خصوص در سطح مدیریت کلان روابط عمومی، با بی اخلاقی هایی مواجه هستیم که منجر به بحران اعتماد در حوزه روابط عمومی می شود و به نظر می رسد که برخی از فعالیت های ما نه تنها هیچ کمکی به اعتلای روابط عمومی نمی کند بلکه باعث می شود به بحران اعتماد در حوزه روابط عمومی دامن بزند و ما تا مرزهای بحران مشروعیت نیز پیش رفتیم. اگر به یک دو سال اخیر نگاه کنید، می بینید برخی در مطالب یا سخنرانی های خود صحبت از تغییر نام روابط عمومی می کنند. در صورتی که روابط عمومی یک عنوان و یک برند بین المللی است و بسیاری از کشورهای پیشرفته از آن نتیجه گرفته اند و اینکه ما از آن نتیجه نمی گیریم، فکر می کنم علت آن را باید در جای دیگری جستجو کرد. بسیاری از واحدهایی که نام روابط عمومی را حذف کردند شاید به لحاظ تشکیلاتی و نیروی انسانی کمی گسترده تر شده باشند ولی به لحاظ کارکرد هیچ گونه تحولی در آنها به وجود نیامده است و در ماهیت کار هیچ اتفاقی نیافتاد. این نیز یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر ما در عرصه روابط عمومی با آن مواجه هستیم که به نظر می رسد عامل اصلی آن فعالان اصلی و افرادی هستند که مدیریت کلان روابط عمومی را در ایران رهبری می کنند و فکر می کنم خود ما در ایجاد و تشدید آن نقش بسیاری داشتیم.


مسئله دیگری که سال گذشته انجمن متخصصان به آن پرداخت تدوین شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی بود که این نیز طی نامه ای به مراجع ذیصلاح فرستاده شد و تنها نامه اعلام وصول آن به دست ما رسید. ما اعلام آمادگی کردیم مبنی بر اینکه ما می توانیم بانک های اطلاعاتی و کارهایی که برای اجرایی کردن این شیوه نامه لازم باشد را انجام دهیم که متاسفانه تا به امروز به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده ایم. متاسفانه در این دولت ارتباط فعالان روابط عمومی با مراجع ذیربط حتی به یک سطح از تعامل ظاهری و شکلی نیز نرسید و این نگران کننده است.


یکی از کارهای مهم دیگری که انجمن متخصصان در شش ماه گذشته انجام داده است، تشکیل یک گروه کارشناسی برای ارایه یک تعریف بومی از روابط عمومی بود. حدود شش یا هفت ماه در جلسات مختلف این موضوع بررسی شد و به یک تعریف پیشنهادی مشخص رسید که این خود یک قدم بزرگی است. تعریفی که ما به آن رسیدیم و انجمن آن را مصوب کرد، امروز برای اولین بار مطرح و به صورت بیانیه منتشر می شود که عبارت است از:


«روابط عمومی عبارت است از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود.»


مطلب دیگر در رابطه با اعتبار نامه متخصصان روابط عمومی است. این اعتبار نامه را آقای ادوراد برنیز برای اولین بار حدود 100 سال پیش تحت عنوان مجوز مطرح کرد که در حال حاضر در برخی کشورها با عنوان APR مطرح است که در واقع صلاحیت حرفه ای افراد را تایید می کند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته این اعتبار نامه جایگاه خاصی دارد و اگر فردی این اعتبار نامه را داشته باشد صلاحیت حرفه ای آن فرد تایید شده است که البته هر سال تمدید می شود. این اعتبار نامه در انجمن تدوین شده است و ما تصمیم داریم که از نیمه دوم سال آن را نهایی کنیم و یک دوره آزمایشی داشته باشیم تا بتوانیم از سال آینده در یک آزمون بزرگ در سطح روابط عمومی های کل کشور آن را اجرایی کنیم. انشاء الله
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد