درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 01:04   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14904صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 3 دی 1393 - 11:30
مراحل ساده راه اندازی سایت روابط عمومی بر اساس سئو پی آر
راه اندازی سایت بر اساس اصول سئو پی آر یکی از مهمترین فعالیت های روابط عمومی در فضای مجازی است. همانطور که در اینفوگرافیک ملاحظه می کنید، 6 مرحله برای راه اندازی سایت وجود دارد که این مراحل در صورتی قابل اجرا می باشد که بخواهیم کار خود را به پیمانکار واگذار کنیم.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- راه اندازی سایت بر اساس اصول سئو پی آر یکی از مهمترین فعالیت های روابط عمومی در فضای مجازی است.


همانطور که در اینفوگرافیک ملاحظه می کنید، 6 مرحله برای راه اندازی سایت وجود دارد که این مراحل در صورتی قابل اجرا می باشد که بخواهیم کار خود را به پیمانکار واگذار کنیم.


در این حالت پیمانکار بسیاری از مراحل ثانویه را برای اجرای طراحی سایت اجرا می کند. اما در عین حال شما نباید فراموش کنید که بیشتر پیمانکارانی که طراحی سایت را بر عهده می گیرند به چند دلیل هیچ توجهی به سئوی سایت نمی کنند:


1. سئو مجموعه ای از قوانین است که توسط گوگل هر چند وقت یک بار تغییر می کند و طراحان سایت عموما در جریان آخرین تغییرات قرار نمی گیرند.


2. سئو ریسک بالایی دارد و باید کاملا بر اساس اصول آخرین تغییرات انجام شود و در غیر این صورت اثرات منفی بر سایت دارد. بنابراین طراحان ریسک نمی کنند.


3. سئو بسیار زمان بر است و طراحان، می خواهند زودتر با هزینه ای که دریافت کردند، سایت را تحویل دهند.


به این دلایل طراحان سایت هیچ تمایلی به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ندارند. بسیاری از طراحان نیز که چنین ادعایی می کنند، به دلیل اینکه در فرآیند تولید محتوا حضور ندارند، کارشان به طور ناقص انجام می شود.


از طرف دیگر عموما طراحان اجازه حضور به افراد سئو کار را در حین طراحی نمی دهند. بنابراین در فرآیند طراحی سایت، سئو در آخرین مرحله انجام می شود. به خاطر داشته باشید که این سئو، سئوی روی صفحه است و سئوی خارج از صفحه باید در طی فعالیت سایت انجام شود.


مراحل طراحی سایت عبارتند از:
1. بررسی و تحلیل نیازهای طراحان و کارفرما: در این مرحله پیمانکار شما خواسته های شما را تحلیل کرده و بر اساس آن به شما RFP می دهد. این سند به شما امکاناتی که سایت شما می تواند داشته باشد را در اختیارتان قرار می دهد. شما می توانید چیزهایی را بر این سند بیافزایید و یا چیزهایی را از آن کم کنید. با این کار هزینه های شما افزایش یا کاهش می یابد. بدیهی است که هرچه بیشتر بتوانید سایت را با نیازهای خودتان تطبیق دهید، موفق تر خواهید بود.


2. تهیه چارت کاری: کارفرمایان معمولا درخواست خود را در سریع ترین زمان ممکن می خواهند. بنابراین  باید از گروهی برنامه نویس، گرافیست و ... استفاده کنید. این خود مستلزم تهیه چارتی است که بتواند مدیریت کار را برای پیمانکار آسان کند. همچنین علاوه بر این چارت شما نیازمند دانستن معماری مورد نظر کارفرما هستید. با این دانش می توانید بخش های مختلف سایت را به افراد مرتبط سپرده و در زمان مشخص کار را تحویل دهید.


3. طراحی ظاهر وبسایت: معمولا مهمترین بخش برای کارفرما همین ظاهر سایت است. اما در عین حال از نظر سئو پی آر این بخش کمترین میزان اهمیت را دارد. از نظر یک متخصص سئو پی آر، طراحی سایت تا آن اندازه اهمیت دارد که باید سایت در سبکترین حالت و کم حجم ترین حالت طراحی شود. از فایل های فلش استفاده نشود و تا حد امکان دسترسی خوبی به مخاطب بدهد.


4. کدنویسی: اگر می توانستید در این مرحله متخصص سئو را در کنار برنامه نویس قرار دهید، بازده کار بالا می رفت. متخصص سئو به کدها توجه می کند و بر مبنای آنها تصمیم می گیرد که چگونه بهترین حالت را برای موتورهای جستجو با توجه به کمپین کلمات کلیدی که پیش از طراحی سایت باید برگزار شود، انتخاب کند.


5. تحلیل سئو پی آر: در صورتی که در مرحله پیشین متخصص سئو پی آر بر طراحی سایت نظارت نداشته است، در این مرحله می توانید از یک متخصص سئو پی آر بخواهید که شاخص های سئو پی آر را در طراحی که حدود 20 شاخص می باشد را ارزیابی کند. نتیجه ارزیابی کمک می کند که بتوان تغییرات لازم را در برنامه نویسی، گرافیک و معماری سایت اعمال کرد. این بهترین زمان برای اعمال این تغییرات است، چراکه بعد از طراحی سایت اگر این تغییرات اعمال شود ممکن است با افت بازدید کننده برای دوره ای حدودا یک ماهه تا شش ماهه مواجه شوید.


6. تحویل وب به مشتری: در این مرحله شما فرصت دارید که به صفحات مختلف سایت خود رجوع کرده و ایرادات فنی آن را پیدا کنید. ایرادات کد نویسی می تواند به شدت بازدید و سئوی سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. این مرحله بررسی توسط یک متخصص نرم افزار و طراحی سایت صورت می گیرد و به اصطلاح باگ های سایت گرفته می شود.


در نهایت اگر سایت شما توسط طراح بسته شده است، می توانید از پشتیبانی یک ساله طراح برای اعمال یک سری تغییرات سئو پی آر استفاده کنید. در این موارد شما نیاز دارید که با یک متخصص سئو پی آر مشورت کنید. در حال حاضر شرکت های سئویی زیادی هستند که سئوی سایت شما را از قیمت 700 هزار تومان به بالا انجام می دهند.


قیمت 700 هزار تومان، معمولا برای سئوی روی صفحه انجام می شود. و به نظر می رسد که بهتر باشد برای انجام سئوی خارج صفحه به مقالات سئو پی آر مراجعه کنید.


همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ متخصص سئو پی آری به اندازه خود شما نمی تواند در سئوی سایتتان قوی عمل کند.


چراکه شما به محتوا، هدف، مخاطبان تسلط دارید و می دانید که چه چیزی می خواهید. این به شما کمک می کند که با دانش بیشتری به طور بهتر فعالیت های سئوی سایت خودتان را مدیریت کنید.


در سئو پی آر همیشه به یاد داشته باشید، آخرین روزآمد برایتان کارآمد خواهد بود و در صورتی که به منابع قدیمی مراجعه کنید، معمولا شکست می خورید. منابع کلاسیک معمولا به شما کمک می کنند که دانشی کلی از سئو پی آر به دست آورید و برای مشاهده آخرین راهکارها و تکنیک ها نیازمند مطالعه منابع زبان اصلی هستید.


در سایت شارا ما بخشی از این منابع را ترجمه کرده ایم. می توانید به نوشته های ما در شارا نیز مراجعه کنید.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس سئو پی آر)
منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
طراحی سایت
| 1393/11/6 - 20:44 |     0     0     |

با تشکر از مقاله مفیدتان


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد