درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 14:49   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12254صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 5 مرداد 1393 - 17:10
چند واژه مهم از فرهنگ واژگان سئو پی آر
سئو پی آر یکی از حوزه هایی است که به شدت در حال تغییر است. بنابراین متخصص سئو بایستی مرتبا خود را با استفاده از منابع این حوزه به روز کند. این نوشتار به چند واژه سئو پی آر می پردازد که برای خواندن متون تخصصی این حوزه که در سایت شارا به وفور یافت می شود، کمک می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سئو پی آر یکی از حوزه هایی است که به شدت در حال تغییر است. بنابراین متخصص سئو بایستی مرتبا خود را با استفاده از منابع این حوزه به روز کند. این نوشتار به چند واژه سئو پی آر می پردازد که برای خواندن متون تخصصی این حوزه که در سایت شارا به وفور یافت می شود، کمک می کند.


الگوریتم
یک الگوریتم مجموعه ای محدود، از گام های منظم است که برای حل مسائل ریاضی از آنها استفاده می شود. هر موتور جستجو از یک الگوریتم ویژه استفاده می کند که به وسیله آن صفحات وبی را که در جستجو از آنها خواسته می شود به ترتیب ارتباط مرتب می کند. نتیجه این فرآیند فهرستی از سایت ها است که رتبه بندی شده اند و موتور جستجو فرض می کند که بیشترین ارتباط را با موضوع جستجو شده دارند. الگوریتم های موتور جستجو برای جلوگیری از سوء استفاده ها به شدت محافظت می شوند. الگوریتم های جستجو به طور متداول ترکیب داده های جدید و بهبود میزان ارتباط تغییر می کنند.


نتایج الگوریتمی
نتایج الگوریتمی فهرست های رتبه بندی شده توسط موتورهای جستجو هستند که در پاسخ به یک سوال تهیه می شوند. آنها اغلب به فهرستی ارگانیک در موتورهای جستجو مرتبط می شوند که در مقابل فهرست لینک های پولی قرار می گیرند زیرا رتبه آنها بر اساس ارتباط بیشتر می باشد در حالیکه لینک های تبلیغات پولی این ارتباط را کمتر دارند. با این حال، فهرست های پولی در کنار فهرست های ارگانیک در بسیاری از موتورهای جستجو ظاهر می شوند نیز تا حدودی با موضوع جستجو ارتباط دارند. بهبود نتایج الگوریتم وبسایت بدون هزینه را به عنوان بهینه سازی طبیعی برای موتورهای جستجو می نامند.


برچسب ALT/ متنALT
یک برچست ALT یک متن HTML است که هنگام بارگزاری تصویر بر روی اینترنت ظاهر می شود و یا در وقتی که مکان نما روی آن قرار می گیرد نشان داده می شود. متن ALT برای بهینه سازی برای موتورهاس جستجو مفید است چراکه می توانید کلمات کلیدی خود را به آن اضافه کرده و موتور جستجو را نسبت به محتوای عکس آگاه کنید. در این صورت زمانی که سوالی در رابطه با کلمه کلیدی عکس شما در موتور جستجو پرسیده می شود، تصویر شما نشان داده می شود.


آنالیتیکس
آنالیتیکس به همه تکنولوژی ها، برنامه نویسی ها، و داده های مورد استفاده از سئو پی آر برای تحلیل و ارزیابی یک عملکرد یا موفقیت در کمپین سئو پی آر اطلاق می شود.


متن لنگردار
از آن به متن لینک نیز تعبیر می شود، متن لنگردار در میان کدها و برچسب های HTML قابل مشاهده و قابل کلیک کردن است. با کلیک بر روی متن لنگردار یک هایپرلینک فعال می شود که با کلیک بر روی آن می توانید به سایت دیگری منتقل شوید. متن لنگردار در بهینه سازی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است زیرا الگوریتم های موتور جستجو کلمات کلیدی هایپر لینک ها را که مرتبط با صفحه مقصد باشد شناسایی کرده و مهم تلقی می کنند.


لینک های برگشتی
از آن با لینک برگشتی ، لینک رو به عقب، یا لینک ورودی نیز یاد می شود. لینک های برگشتی همه لینک هایی هستند که در سایر وبسایت ها قرار می گیرند و کاربران سایت را به طور مستقیم به سایت شما می کشانند. لینک های برگشتی می توانند به نحو بی بدیلی رتبه جستجوی سایت شما را بهبود دهند، به ویژه اگر در آنها از کلمات کلیدی متن لنگردار برای سایت شما استفاده شده باشد و از سایت هایی که رتبه جستجوی بالایی دارند به سایت شما داده شده باشد.


ممنوع
این واژه با نام های خارج از فهرست یا فهرست سیاه نیز شناخته می شود. یک سایت ممنوع یک آدرس URL است که معمولا به این خاطر که از تکنیک های کلاه سیاه سئو استفاده کرده از فهرست موتورهای جستجو حذف شده است. سایت های ممنوع توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند.


تبلیغات بنری
یک تبلیغات بنری تبلیغات گرافیکی مستطیل شکل است. تبلیغات بنری شایع ترین نوع تبلیغات آنلاین به شمار می روند. اندازه آنها متفاوت است، اما بیشتر آنها 468 پیکسل پهنا و 60 پیکسل ارتفاع دارند. کلیک کردن بر روی یک بنر تبلیغاتی شما را به طور مستقیم وارد سایت تبلیغات کننده یا صفحه ای که برای فرود تعیین شده است می کند.


کلاه سیاه سئو
کلاه سیاه سئو در مواردی برای تکنیک های بهینه سازی غیر اخلاقی و فریبنده اطلاق می شود. این تکنیک ها شامل اسپم، پنهان کردن یا نقض قوانین موتورهای جستجو می شود. اگر موتور جستجو سایتی را شناسایی کند که از کلاه سیاه سئو استفاده می کند، بلافاصله آن را از نتایج جستجوی خود حذف می کند.


فهرست سیاه
این عبارت با نام های ممنوع یا خارج از فهرست نیز شناخته می شود. یک سایت فهرست سیاه، آدرس URLی است که از فهرست موتورهای جستجو حذف شده است. این حذف عموما به دلیل استفاده از کلاه سیاه سئو انجام می شود. سایت های حذف شده توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می شوند.


لینک شکسته
این عبارت همچنین با نام لینک مرده نیز شناخته می شود. یک لینک شکسته، لینکی است که به صفحه ای فرود می آید که وجود ندارد موتورهای جستجو لینک های شکسته را دوست ندارند. تمام لینک های سایت خود را فعال نگه دارید چراکه ا این مساله بخشی از روند بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.


کلیک قلابی
کلیک قلابی عملی غیر اخلاقی است که در آن افراد برای دریافت هزینه از یک سری شرکت ها به ازای هر کلیک مبلغی را دریافت می کنند. این کار با نام های CPC (هزینه برای هر کلیک) و PPC (پرداخت در ازای هر کلیک) شناخته می شوند. انوع مختلفی از کلیک های قلابی وجود دارند، اما در یک سناریوی معمولی صاحب یک سایت که پولی را به ازای هر کلیک در لینک های تبلیغاتی خودش بدست می آورد، مبلغ کمی را به ازای هر کلیکی که بر روی لینک هایش انجام دهند به بازدید کنندگانی که حاضر می شوند برایش کار کنند می پردازد. شرکت هایی که برای تبلیغات به این سایت ها هزینه ای را پرداخت می کنند عملا کسانی را به سایت خود دعوت می کنند که هیچ تمایلی برای خرید و استفاده از محتوای سایت آنها ندارند. برخی شرکت ها مدعی شده ان که سایت های گوگل و یاهو به دلیل منفعتی که از CPC کسب می کنند هیچ اقدامی در مقابله با کلیک های تقلبی انجام نداده اند.


از طریق کلیک
از طریق کلیک به یک مورد اشاره می کند که یک کاربر بر روی لینک تبلیغات یا سایت فهرست شده کلیک می کند و به صفحه بعدی منتقل می شود. یک نرخ بالاتر از طریق کلیک (CTR) یکی از اهداف بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.


نرخ از طریق کلیک (CTR)
نرخ از طریق کلیک درصدی از کاربران است که بر روی لینک یک تبلیغات یا سایت های فهرست شده در صفحه نتایج موتور جستجو کلیک می کنند و آن را می بینند. برای مثال، نرخ چهار از طریق کلیک به معنای کلیک کرده %40 بازدید از طریق کلیک می باشد.


پنهان کردن
پنهان کردن ارائه صفحات جایگزین برای اسپایدر موتور جستجو است به نحوی که محتوای متفاوتی را برای URL نسبت به آنچه که کاربران می توانند ببینند نشان می دهد. پنهان کردن معمولا به منظور ارتقای رتبه در موتورهای جستجو و یا فریب کاربران برای بازدید سایت انجام می شود. در چنین مواردی این کار به عنوان کلاه سیاه سئو تلقی شده و در صورت شناسایی URL در فهرست سیاه قرار می گیرد. با این حال پنهان کردن گاهی اوقات برای ارائه محتوای شخصی بر اساس آدرس IP یک مرورگر و یا نماینده کاربر در هدر HTTP استفاده می شود. چنین پنهان کردنی بایستی با توجه به دانش موتورهای جستجو انجام شود در غیر این صورت به عنوان پنهان کاری کلاه سیاه تفسیر شده و مجازات می شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد