درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 06:14   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13670صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 22 مهر 1393 - 10:21
سیاست های تولید محتوا در سئو پی آر (روابط عمومی اینترنتی)
سوالات اصلی در سئو پی آر این است که مردم چه چیزی را دوست دارند؟ مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟ مردم در اینترنت چه می خواهند و چگونه به آن دست پیدا می کنند؟ ما برای آنها چه چیزی داریم؟ چه چیزی باید برای مخاطبان خود تولید کنیم که نیاز اطلاعاتی آنها را پاسخ دهیم؟ تولیدات خودمان را چگونه به آنها نشان دهیم؟ بهترین قالب ها برای نمایش آن چیست؟
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- 3 سال دیگر در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و متخصصان روابط عمومی سئو از هم اکنون باید به فکر تولید محتوا برای آن زمان باشند. در این نوشتار به سیاست های تولید محتوا در سئو پی آر می پردازیم.


سوالات اصلی در سئو پی آر این است که مردم چه چیزی را دوست دارند؟ مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟ مردم در اینترنت چه می خواهند و چگونه به آن دست پیدا می کنند؟ ما برای آنها چه چیزی داریم؟ چه چیزی باید برای مخاطبان خود تولید کنیم که نیاز اطلاعاتی آنها را پاسخ دهیم؟ تولیدات خودمان را چگونه به آنها نشان دهیم؟ بهترین قالب ها برای نمایش آن چیست؟


بخشی از فعالیت سئو پی آر با فعالیت اسپین داکتری به معنای مثبت کلمه گره می خورد. یعنی چگونه چیزی که مردم می خواهند را تولید کنیم و در عین حال آن را به نوعی به چیزی خودمان می خواهیم پیوند دهیم تا مخاطبان در مسیری حرکت کنند که ما می خواهیم؟


روابط عمومی ها معمولا در ایران وارد این مقوله ها نمی شوند، مگر در مواردی مانند انتخابات که مساله بسیار مهم می شود و روابط عمومی ها حداکثر استفاده خود را از شیوه های اخلاقانه و غیر اخلاقانه برای کنار زدن رقیب خود به کار می برند. در واقع روابط عمومی در فضای دیجیتال نیازمند نوعی سیاست گذاری محتوایی است. سیاست گذاری که بتواند جهت گیری های مشخصی را در زمان های مختلف ارائه دهد.
تنها در این مورد یک سوال وجود دارد و آن اینکه آیا کسی که مدت 4 سال برای انتخابات او تلاش می شود، در نهایت کاندید می شود یا خیر. آیا موازنات قدرت جناح های سیاسی اجازه ورود وی را به عرصه سیاست می دهد. این گنگی در تعیین هدف کار را برای مسئولان و متخصصان روابط عمومی سئو و اسپین داکترها دشوار می کند.


سیاست گذاری های محتوایی در حوزه سئو پی آر مجموعه ای از هدف گیری ها هستند که با توجه به ذائقه مردم و در جهت رسیدن به اهداف گردانندگان آن تعیین می شوند. در واقع روابط عمومی سئو پیامی را در اختیار دارد که باید آن را دقیقا در سر جای خودش خرج کند و آن محل بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید به چند محور در سیاستگذاری محتوایی سئو پی آر توجه شود:


1. مهلتی که برای کار وجود دارد. بهترین زمان برای کار حداکثر 8 سال است و کمترین زمان مورد نیاز حداقل 6 ماه می باشد تا استراتژی های تولید محتوا بتوانند در آن اعمال شوند.


2. شخصیت یا شخصیت هایی که قرار است برجسته شوند. نام آنها و نام هایی که احتمالا بعدا به آن خوانده می شوند یا شاید برای آن جستجو شوند.


3. شخصیت های برجسته پیرامونی و حامی جریان سیاسی که از برنامه حمایت می کنند. این مساله می تواند به اعضای گروه ها و احزاب سیاسی و گروه های فشار باز گردد.


4. منابع مالی که قرار است در طول برنامه در کنار شخص باشند. به عنوان مثال سایت تابناک برای سال ها تبلیغات دکتر محسن رضایی را بر عهده داشته است و همواره چهره ای روشنفکرانه را برای گروه خاصی هدف قرار داده و این چنین حضوری در فضای وب مستلزم هزینه های بسیار است و در کنار آن اعتبار شخص نیز افزایش پیدا می کند.

5. پیامی که قرار است منتقل شود. شما مجموعه ای از محتوا نیاز دارید که در طول زمان منتقل کنید و همه این پیام ها باید بدون نقص و نقض باشند. بنابراین برنامه ریزی برای پیام بسیار اهمیت دارد.


6. نوع کانال مورد استفاده. شاید بخواهید تنها از رسانه های اجتماعی استفاده کنید در این حالت باید جوانب را در خصوص فیلترینگ و مسائل دیگر در این حوزه مورد توجه قرار دهید.


با توجه به تمام این موارد می توانید سیاست تولید محتوای خود را با توجه به اصول سئو پی آر که در سایت شارا بسیار به آن پرداخته شده است مورد توجه قرار دهید. در واقع این سیاست ها به شما راهی را نشان می دهند که در نهایت می توانید بهره برداری بسیار خوبی از آن انجام دهید.


اما به خاطر داشته باشید که هیچ چیزی در ارتباطات تضمین شده نیست. به ویژه در مورد سئو پی آر که همه چیز به ناگهان با تغییراتی که در الگوریتم های گوگل، بینگ و یاهو اتفاق می افتد تغییر می کند. بنابراین در بسیاری از اوقات این سعی شما نیست که تعیین کننده پیروزی شما در عرصه سئو پی آر است. هرچند که به دلیل وجود دقت در سئو پی آر می توان روندها را به خوبی ارزیابی کرد و نتایج دقیق علمی از فعالیت ها ارائه کرد اما شانس در این میان حضور دارد و گاهی این حضور قطعیتی به نتایج کسب شده از سیاست گذاری محتوایی شما می دهد.


نویسنده: عادل میرشاهی (مدرس، مشاور و مجری سئو پی آر)

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد