درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 03:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13838صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 3 آبان 1393 - 00:48
روابط عمومی و کارمندان سازمان
محیط کار در بسیاری مواقع خسته کننده و کسالت بار می شود. در این زمان ها روابط عمومی باید شرایط متفاوتی را برای لذت بردن کارکنان از کار خود ایجاد کنند. بسیاری از کارکنان هستند که صرف دریافت حقوق ارضاء نمی شوند و باید علاوه بر آن از کار خود و از احترامی که در محیط کار دریافت می کنند نیز احساس رضایت کنند. این وظیفه روابط عمومی است که بداند چگونه این احساس رضایت را ایجاد نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر کارمند در سازمان باید به گونه ای تحت تاثیر پیام های روابط عمومی قرار بگیرد که خودش به تنهایی بتواند به عنوان یک نیروی موثر عمل کند. در این یادداشت نمونه ای از این عمل را در یک سازمان اروپایی مطرح می کنیم.


در سال های جنگ که بازرگانان کشورهای مختلف برای امور خرید و فروش به ایران نمی آمدند و در این شرایط گروهی از ایران برای تبادل کالا به کشوری در اروپا می روند. این گروه مسئول می شوند که ضمن بررسی بازارهای موجود شرایط خرید را برای ایران مورد مطالعه قرار دهند.


یکی از آن ماموران ضمن عبور از یک خیابان با تابلوی برند معروفی روبرو می شود و به همین دلیل برای اینکه حس کنجکاوی اش پاسخ داده شود به درون سازمان می رود. او همیشه می خواسته که بداند روابط عمومی ها در کشورهای دیگر دنیا چه ماموریت هایی را دنبال می کنند. چگونه به ارباب رجوع خودشان پاسخ می گویند و بنابراین برای بررسی این شرایط وارد شرکت می شود و ضمن اینکه می خواهد شرایط سرمایه گذار و خرید و فروش با ایران را نیز مطالعه کند.


این شخص در یادداشت های خودش می نویسد : «آقایی که آنجا برای هدایت ما آمده بود، فردی بود که از نظر اطلاعات و تشخیص مخاطبان و هدایت و ارائه اطلاعات آنقدر قوی بود که من گمان کردم که مدیر عامل یا مدیر منابع انسانی یا مدیر روابط عمومی آن شرکت است. در انتها متوجه شدم که وی یک کارمند ساده بود و حتی کارمند ارشد هم نبود. او کارمند روابط عمومی شرکت بود که به دنبال خوشنامی سازمانش اینگونه برخورد کرده بود.»


بنابراین سازمان ها مرتبا در جستجوی حفظ خوشنامی خودشان هستند. هیث و فون براون به شش شاخص به عنوان عناصر خوشنامی سازمان اشاره می کنند. که مهمترین آن شاخص ها عبارتند:
1. جاذبه های هیجانی (صفات: احساس خوب، احترام، اطمینان)
2. تولید و خدمات (صفات: پشتوانه تولید، نوآوری، کیفیت بالا)
3. چشم انداز و رهبری (صفات: چشم انداز روشن، رهبری عالی، فرصت گرایی، فضای محیط کار، مدیریت مناسب)
4. جاذبه کار (صفات: کارکنان لایق، مسئولیت پذیری اجتماعی به حمایت از آرمان های خوب، برخورد مناسب)


روابط عمومی باید بتواند این ویژگی ها را با استفاده از اطلاع رسانی در کارکنان سازمان ایجاد کند. قطعا در محیطی که کارکنان صرف نظر از تحصیلات، نوع کار و ... مورد احترام قرار می گیرند و احساس شخصیت می کنند این شخصیت را به مجموعه کلانتر سازمان خود منتقل می کنند.


روابط عمومی باید به دقت به پوشش کارکنانش دقت کند و ملاحظه کند که آیا پوشش آنها در شان سازمان است؟ همچنین رفتارهای سنجیده و جلوگیری از فضای بی حرمتی از وظایف ارتباطی روابط عمومی است که در صورت عدم رعایت به شدت به حیثیت سازمان صدمه می زند.


کارکنان باید حس خوبی از تولیدات خودشان در یک سازمان داشته باشند. باید حس کنند که خدمت مثبتی ارائه می دهند و این چیزی نیست که آنها به طور معمول طی کار روزانه به آن برسند بلکه باید این مساله یادآوری شود. وظیفه روابط عمومی این است که نگاه های متفاوتی از زوایای گوناگون به مسائل پیرامون کالا و خدمات سازمان ارائه دهد.


در واقع موفقیت های سازمان نباید به مدیر عامل و مدیریت مربوط شود بلکه باید کل سازمان در رسیدن به موفقیت ها و تجربه شکست ها دخیل دانسته شوند و در هر دو حالت مورد تجلیل و یا درخواست به کمک شوند. این چیزی است که برای یک کارمند احساس تعلق نسبت به سیستم می آورد و او را به یک سکوی متحرکت روابط عمومی سازمان تبدیل می نماید.


رهبری به جای مدیریت تنها یک تز معمولی نیست. مدیر باید در جایگاه ویژه ای قرار گیرد. جایگاهی که می تواند در آن فعالیت های خودش را به گونه ای توسط کارکنان انجام دهد که این تفویض وظایف با اقتدار انجام می شود و نه با زور و اجبار. همچنین مدیر باید به شدت مراقب کاریزمای خود باشد. آن را بپرورد و نگهداری کند.


محیط کار در بسیاری مواقع خسته کننده و کسالت بار می شود. در این زمان ها روابط عمومی باید شرایط متفاوتی را برای لذت بردن کارکنان از کار خود ایجاد کنند. بسیاری از کارکنان هستند که صرف دریافت حقوق ارضاء نمی شوند و باید علاوه بر آن از کار خود و از احترامی که در محیط کار دریافت می کنند نیز احساس رضایت کنند. این وظیفه روابط عمومی است که بداند چگونه این احساس رضایت را ایجاد نماید.


با توجه به موارد فوق می توانید مطمئن شوید که ارتباط مناسبی با کارمندان سازمان برقرار کرده اید و گام موثری را در بهبود وجهه سازمان برداشته اید.


منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد