درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:02   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12581صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 21 مرداد 1393 - 11:26
ویژگی های یک وبسایت خوب روابط عمومی
صرف داشتن یک سایت نمی تواند برای روابط عمومی موفقیتی را به همراه داشته باشد. یک سایت باید دارای ویژگی های خاصی باشد که بتواند نیازهای مخاطبان روابط عمومی را برآورده کند. در این نوشتار بر آنیم تا به برخی از مهمترین ویژگی های یک سایت روابط عمومی اشاره کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- صرف داشتن یک سایت نمی تواند برای روابط عمومی موفقیتی را به همراه داشته باشد. یک سایت باید دارای ویژگی های خاصی باشد که بتواند نیازهای مخاطبان روابط عمومی را برآورده کند. در این نوشتار بر آنیم تا به برخی از مهمترین ویژگی های یک سایت روابط عمومی اشاره کنیم.


عموما سایت روابط عمومی به معنای سایت شرکت می باید. برخی اوقات نیز بخش اطلاع رسانی و بخش فروش دو سایت متفاوت را هدایت می کنند. اما در هر حالت روابط عمومی در واقع مسئولیت سنگین تولید محتوا و به روزرسانی سایت را بر عهده دارد. در این حال این مساله سبب نمی شود که روابط عمومی از مسائل فنی سایت غافل بماند. بلکه توجه به مسائل فنی سایت و ارتقا یا به اصطلاح توسعه سایت یکی دیگر از وظایف روابط عمومی اینترنتی تلقی می شود.


یک سایت روابط عمومی از چند بعد مورد ارزیابی قرار می گیرد. این ابعاد عبارتند از:
1. محتوای سایت: روابط عمومی باید محتوایی بهینه سازی شده و به روز را در سایت با در نظر داشتن تقویم سردبیری منتشر کند. محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست. بلکه علاوه بر متن شامل: صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل ها می شود. یک کارگزار روابط عمومی به خوبی می داند که برای هر نوع رویدادی کدام ابزار بهتر می تواند پیام او را منتقل کند و این استفاده بهینه را از ابزار مختلف بر عهده دارد.


2. ظاهر سایت: سایت باید دارای هارمونی در رنگ ها، استفاده از لوگو و عنوان خوانا، دسترسی راحت به تمام محتواها و یک سری گرافیک ها باشد. استفاده از فونت های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیادی از فونت در ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. رنگ هایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت ها توصیه می شود. وجود تصاویر کم حجم و جذاب می تواند زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد و از این حیث از اهمیت بسزایی برخوردار است.


3. بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو): محتوای سایت باید مورد یک موضوع خاص باشد. به همین ترتیب روابط عمومی باید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را در کمپین کلمات کلیدی گردآوری کنند و محتوای خود را با آن برچسب گذاری نمایند. با این کار علاوه بر مخاطبانی که به طور مستقیم به سایت می آیند، افرادی که محتوای شما را در موتورهای جستجو، دنبال می کنند می توانند به سادگی به محتوای سایت دسترسی داشته باشند.


4. حجم صفحه اول سایت: یک سایت خوب روابط عمومی باید در کمتر از 3 ثانیه با سرعت 256 اینترنت پرسرعت بارگزاری شود. هرچه این زمان بیشتر شود، لطمه آن متوجه بازدید کنندگانی می شود که با اینترنت های معمولی وارد سایت می شوند. با این حساب طراحی سایت باید تا حد امکان ساده و سبک انجام شود. استفاده از فایل های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم به هیچ وجه توصیه نمی شود. علاوه بر طراحی استفاده از سرورهای داخلی برای بالا رفتن سرعت سایت موثرند.


5. امکانات سایت: خبرخوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات مربوط به آب و هوا یا اوقات شرعی (برای روابط عمومی شهرستان ها)، بازی های آنلاین، جستجو و سایر امکانات سایت که به وسیله کدهای جاوا اسکریپت ارائه می شود در صفحات مختلف سایت به مخاطبان اجازه می دهد زمان بیشتری را در تعامل با سایت روابط عمومی به سر ببرند و از این حیث جزو بخش های اساسی سایت به شمار می روند.


6. شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی امروزه به بخشی از فعالیت های وبسایت یا روابط عمومی اینترنتی تبدیل شده اند. حضور در شبکه های اجتماعی نظیر: فیسبوک، توییتر، لینکداین و پینترست توصیه می شود. با توجه به میزان تعاملات در شبکه های اجتماعی می توانید برخی از شبکه های اجتماعی را تقویت کرده و برخی از آنها را رها کنید. مهمتر از حضور بحث اتصال شبکه اجتماعی به سایت و قرار دادن علائم شبکه ها برای به اشتراک گذاری محتوای سایت در آنها است. این کار را باید از طراحان وبسایت بخواهید.


با رعایت موارد فوق می توانید اطمینان کسب کنید که سایتی مناسب دارید که اطلاعات شما را به راحتی در دسترس مخاطبانتان می گذارد. علاوه بر این موارد باید به خاطر داشته باشید که از تمام فرصت های موجود برای معرفی آدرس سایت استفاده کنید. برخی از مهمترین این فضاها عبارتند از:


1. پیامک به روز رسانی محتوای مشخصی در سایت.
2. تبلیغات محیطی نظیر بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی.
3. تبلیغات مطبوعاتی و درج آدرس سایت.
4. بنرها در سایت های پر بازدید مرتبط.
5. درج بر روی هدایای تبلیغاتی.
6. استفاده از PPC در گوگل و سایر جستجوگرها.
7. مناسبات و گردهمایی ها با نصب بنر و پوستر.
8. بروشورها و خبرنامه های درون سازمانی.


این اقدامات نیز سبب می شوند که سایت شما بیشتر دیده شود. در نهایت آنچه باعث می شود که سایت شما یک سایت خوب روابط عمومی معرفی شود، میزان بازدید روزانه، میزان توقف هر بازدید کننده در سایت شما، نرخ خروج بازدید کننده به محض مشاهده صفحه اول و متوسط تعداد بازدید صفحات توسط یک بازدید کننده در هر بازدید است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

نویسنده: عادل میرشاهی


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد