درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:10   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8557صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 3 بهمن 1392 - 18:07
معرفی رشته روابط عمومی (پی آر)
به منظور نشان دادن مشتری در بهترین صورت ممکن، روابط عمومی از طیف گسترده ای از حوزه ها تشکیل شده است. همه ارتباطات با مخاطبان هدف و رسانه می تواند توسط یک متخصص روابط عمومی انجام شود و در عین حال این رشته در سال های اخیر به شدت تخصصی شده است. با توجه به حوزه هایی که روابط عمومی به آنها می پردازد می توان این رشته را به بخش های ذیل تقسیم کرد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)- به منظور نشان دادن مشتری در بهترین صورت ممکن، روابط عمومی از طیف گسترده ای از حوزه ها تشکیل شده است. همه ارتباطات با مخاطبان هدف و رسانه می تواند توسط یک متخصص روابط عمومی انجام شود و در عین حال این رشته در سال های اخیر به شدت تخصصی شده است. با توجه به حوزه هایی که روابط عمومی به آنها می پردازد می توان این رشته را به بخش های ذیل تقسیم کرد:


1. روابط عمومی مالی: همانگونه از نام آن پیداست، تمرکز این حوزه بر امور مالی از قبیل سرمایه گذاری، افشای توافقات، اعمال کنترل، پایبندی به مقررات دولتی و غیره است. با توجه به پیچیدگی مسائل مالی، روابط عمومی مالی اغلب شامل یک کارمند وکیل که امور مالی مشتریان را از طریق ایجاد و نگهداری درک مثبت مشتریان و مردم نسبت به آنها ارائه می کند. روابط عمومی مالی بیشتر از اینکه با عموم مردم سر و کار داشته باشد با رسانه ها، سهامداران، کسب و کار و جامعه تخصصی سرمایه گذاران در ارتباط است.


2. روابط عمومی مصرف کننده. این رشته روابط عمومی به طور تخصصی به ارائه محصولات و خدمات با هدف بالا بردن آگاهی عمومی و ساخت جذابیت برای مصرف کننده هدف می پردازد. همچنین روابط عمومی مصرف کننده به ترویج تخصصی کالا و خدمات کمک می کند و متعاقب آن فروش را افزایش می دهد، وجوه مشترک زیادی با بازاریابی دارد.


3. ارتباطات بحران. خدمات روابط عمومی در این حوزه مختص شرایط بحران است که در آن متخصصان روابط عمومی در نقش بهترین «وکلا» به رفع بحران کمک می کنند. هدف متخصصان روابط عمومی بحران این است که اوضاع را تحت کنترل درآورده و باعث شوند که حداقل خسارت به شهرت و تصویر عمومی مشتری در شرایط بحران وارد شود. به منظور جلوگیری از تخریب شهرت مشتری، روابط عمومی بحران نیازمند مهارت های ارتباطی عالی به منظور معطوف کردن افکار عمومی به وجه دیگری از داستان است. روش های روابط عمومی در ارتباطات بحران ممکن است شامل پیچاندن باشد که بر خلاف تصور عموم همیشه با فریب و یا دستکاری در افکار عمومی همراه نیست.


4. روابط عمومی دولتی. هدفاین رشته روابط عمومی که در تعامل با بدنه نهادهای دولتی است تاثیرگذاری بر سیاستگذاری ها می باشد. روش ها و ابزارهای استفاده شده در این روابط عمومی شامل: لابی گری است اما عبارت اخیر به اندازه کافی برای برنده شدن در کسب حمایت از سیاستمداران برای یک موقعیت خاص کافی نیست. روابط عمومی دولتی نباید با ارتباطات دولت که اشاره به ارتباط میان دولت و مردم است خلط شود.


5. روابط عمومی داخلی. این رشته روابط عمومی بر ارتباطات درون شرکت یا سازمان متمرکز شده است. در اکثر سازمان ها که از روابط عمومی داخلی استفاده می کنند، معمولا بخش روابط عمومی وظیفه ارائه اطلاعات مرتبط را در مورد کارکنان در زمان ارتباط بر عهده دارد.


[روابط عمومی در حوزه های دیگری نیز با توجه به شاخص های دیگر تقسیم بندی می شوند که در این یادداشت کوتاه به آنها اشاره نشده است. در برخی از موارد نیز برای این موضوعات، عناوین متفاوتی انتخاب می شود. به عنوان مثال برخی روابط عمومی تجاری را برابر با روابط عمومی مالی تلقی می کنند. و برخی روابط عمومی سیاسی را برابر با روابط عمومی دولتی می دانند که این واژه پردازی ها در حوزه روابط عمومی متاسفانه سبب ایجاد یک سری کژفهمی ها نسبت به مفاهیم آن شده است. این برداشت های متنوع از واژگان روابط عمومی تنها مختص ایران نیست، بلکه در سایر کشورهای جهان نیز این برداشت ها وجود دارند، بالاخص در کشورهایی که با زبان غیر انگلیسی تکلم کرده و واژه های ورودی به زبان خودشان را ترجمه و معادل سازی می کنند، دچار این مشکلات می شوند. در عین حال این مساله در کشورهای انگلیسی زبان نیز به نسبت وجود دارد و ایالات امریکایی به نسبت کشورهای بریتانیایی و اروپایی به نسبت در ساخت مفاهیم متنوع پیشرو تر هستند و به نظر می رسد که پارادایم غالب روابط عمومی مدرن بیشتر در امریکا شکل می گیرد. بنابراین در این مقاله یادداشت که در یک سایت انگلیسی زبان نوشته شده، کمتر می توان انتظار مفاهیم به روز شده با گفتمان جهانی روابط عمومی را داشت.


روابط عمومی در کشور ما بدور از این کش و قوس ها تنها با یک گرایش روابط عمومی آن هم در مقطع کارشناسی ارائه می شود و هنوز هیچ دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد روابط عمومی در دانشگاه های سراسری ایران دانش آموخته نشده است. بنابراین، تخصص های ارائه شده عملا در حوزه روابط عمومی کشور بی معنا هستند. همچنین برخی از روابط عمومی های پیشرو در کشور، با بهره گیری از توان تخصصی برخی متخصصان روابط عمومی در حوزه فعالیت های خود، دست به تحقیقات و تدوین چارچوب ها و استانداردهایی زده اند که هنوز در ابتدای راه اجرای آن چارچوب ها و استانداردها قرار دارند.


با این شرایط می توان حدس زد، مفاهیم مذکور که اینک در روابط عمومی جهانی نیز کم کم تغییر می پذیرند، حداقل تا دهه آینده در ایران موضوعیت پیدا نخواهند کرد و صرف ترجمه چند یادداشت و مقاله نمی توان این مباحث را به طور جدی وارد فضای علمی و اجرایی کشور کرد. و در این زمینه به مساعدت بخش های قانون گذاری و نهادهای آموزشی کشور نیازمند هستیم.- مترجم]


منبع: http://www.ipr.org.uk/public-relations-pr-disciplines.html
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد