درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 00:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12487صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 17:49
برترین رهبران جهان از توییتر برای انتشار پیام استفاده می کنند
یافته های آمار عمقی حاکی از بسترهای میکروبلاگ نویسی توییتر و نقش مهم کمی در سیاست ها و دیپلماسی جهانی است. مطالعه با این نکته شروع می شود که رهبران جهان، همانند بسیاری از چهره های فرهنگی قرن بیست و یکم، «برای جلب توجه، اتصال و دنبال شدن در توییتر هستند.»
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بر اساس گزارش تویپلوماسی که در ماه ژوئن 2014 به نقل از شرکت روابط عمومی بورسن مارستلر منتشر شد، یافته های آمار عمقی حاکی از بسترهای میکروبلاگ نویسی توییتر و نقش مهم کمی در سیاست ها و دیپلماسی جهانی است. مطالعه با این نکته شروع می شود که رهبران جهان، همانند بسیاری از چهره های فرهنگی قرن بیست و یکم، «برای جلب توجه، اتصال و دنبال شدن در توییتر هستند.» و برای بسیاری از رهبران جهان، توییتر تبدیل به یکی از ابزارهای دیپلماتیک برای روابط همزمان شده است. این امر منعکس کننده مقدار قابل توجهی از نکات ظریف و دقیق در امور جهانی است. توییتر یکی از ابزارهای دیپلماتیک است که به طور فزاینده ای با نفوذ است. در حال حاضر بیش از «نیمی از وزیران امور خارجه و موسساتشان» و 83 درصد از میان 193 عضو کشورهای حاضر در سازمان ملل متحد در سایت هستند.


جای تعجب نیست، باراک اوباما در حال حاضر بیشترین پیرو را در میان رهبران جهان دارد. وی در حال حاضر توسط 43.7 میلیون نفر دنبال می شود و پس از او پاپ فرانسیس و رئیس جمهوری اندونزی اس. بی. یودهویونو. است. با این حال، مطالعه این سوال را ایجاد می کند که: «آیا اندازه اهمیت دارد؟»


آیا داشتن خیل کثیری از افراد که دنبال کننده یک شخصیت هستند، می تواند ارزیابی از میزان تعامل هر یک از دنبال کنندگان را نشان دهد؟ برای مثال، @BarackObama در فهرست پیشنهادی توییتر قرار دارد و اغلب توسط سایت برای کاربران جدید پیشنهاد می شود. به همین دلیل، @BarackObama و حساب های مانند آن پیروان زیادی دارند اما این به معنای تعامل واقعی نیست.


مطالعه نتیجه می گیرد که پاپ فرانسیس «بانفوذترین» شخص در توییتر، با بیش از 10 هزار ریتوییت به زبان اسپانیایی که از هر توییت که ارسال کرده است و متوسط 6 هزار و 465 ریتوییت به زبان انگلیسی است. یکی دیگر از نوارهای جالب برای موفقیت در ریتوییت ها از طریق داده ها آشکار شده است؛ تنها هشت رهبر جهان هستند که توییت هایشان بیش از 24 هزار بار ریتوییت شده است و هر کدام منعکس کننده یک اطلاعیه بزرگ یا رویداد تاریخی است. نارندرا مودی نخست وزیر هند موفقیتی را در توییت مشاهده کرد. «هند پیروز شد! روزهای خوب پیش روست.» اعلام پیروزی او در انتخابات اخیر، در حالی که نخست وزیر مالزیایی موهد نجیب تون رازک به بیش از 24 هزار ریتوییت رسید که در سالروز از دست رفتن غم انگیز خطوط هواپیمایی مالزی MH370 بدست آمد.


نمونه دیگر اثبات قدرت دیپلماتیک توییتر است، مطالعه نشان می دهد که بسیاری از وزرای امور خارجه از بسترهای نرم افزاری به منظور «اتصالات مشترک با همتاهای خود» استفاده کرده اند. ارتباطات متقابل در توییتر به رهبران اجازه می دهد که پیام های مستقیم و مکالمات خصوصی خود را مبادله کنند که به واسطه مجموعه ای از ضبط های مستقیم رویداد یا همانگی و کمک رسانی دیجیتال میان وزارت خانه ها انجام می شد. در حالیکه رئیس جمهوری باراک اوباما و کاخ سفید بیشتری رهبران خارجی هستند که دنبال می شوند، هر دو آنها به ندرت ژست دیپلماتیک می گیرند، @BarackObam توسط ارنا سولبرگ از نروژ و دیمتری مدودف از روسیه و نخست وزیر بریتانیای کبیر دنبال می شوند.


وزارتخانه ها همچنین در حال گسترش شبکه هایشان هستند، سفارتخانه ها، سفرا و کنسولگری های روند رو به رشدی را در استفاده از توییتر دنبال می کنند. امروز بیش از 3 هزار و 100 سفارتخانه ها و سفرای حاضر در سایت با تعداد رو به رشد روبرو هستند. دنبال کنندگان بریتانیا در دفتر امور خارجه @ForeignOffice توسط 307 دیپلمات، سفارتخانه و مامور دنبال می شود، در حالیکه وزارت خانه های امور خارجه کشورهایی همانند لهستان، اسرائیل، و ایالات متحده امریکا توسط بالغ بر 100 مامور و سفارتخانه دنبال می شود.


یکی از ابزارهای اصلی دیپلماسی توییتر، هاشتگ، رویدادهای جهانی را در مجموعه ای استاندارد برای آگاهی دیجیتال تنظیم می کند. نوآوری هایی همانند آنچه در نیجریه با هاشتگ #BringBackOurGirls و در اسلوونی با هاشتگ کمپین های #ENDViolence نشان داده شد پتانسیلی قابل توجه برای رسانه های اجتماعی و آگاهی از مسائل حقوق بشر انجام شده است. کسب میلیون ها توییت، ریتوییت، لایک، یادداشت، و به اشتراک گذاری از طریق بسترها و شبکه ها و دسترسی به نکاتی از حضور در همه رسانه های فرهنگی به گونه ای بی نظیر چیزی است که در این شرایط مشاهده می شود. با این حال هاشتگ ها می توانند در امتداد هر دو طرف طنین انداز شوند و شکاف رسانه های دیجیتال در طول زمان جنگ بین المللی ایجاد شده است. برای مثال، هاشتگ #UnitedForUkraine به منظور حمایت از کشورهای غربی ایجاد شده است اما در پاسخ، نخست وزیران خارجی در مسکو از هاشتگی های خودشان با نام #BringBackOurBoys استفاده کرده اند. هر دو این هاشتگ ها به منظور آزادی دو روزنامه نگار روسی که در شرق اوکراین دستگیر شده اند استفاده می شود. این نمونه، با نام «جنگ هاشتگ» ها در این مطالعه نامیده شده است و تضاد در قدرت وزارت امور خارجه برای مهار منافع عمومی آنلاین را نشان می دهد.


مطالعه همچنین اشاره می کند که استفاده گسترده ای از توییتر تنها در طول کمپین های انتخاباتی صورت گرفته است و بسیاری از سیاستمداران از اکانت های غیر فعال خود قبل و بعد از کمپین ها استفاده کرده اند. بالغ بر 100 اکانت مطالعه شده توسط گروه ها غیر استفاده مانده بودند. اغلب وقتی موسسات جدید به قدرت می رسند، اکانت های پیشین در گوشه ای رها شده و غیر فعال می شوند.


داده ها، با در نظر گرفتن بیش از 60 متغییر از قبیل توییت ها، دنبال کنندگان، ریتوییت ها، هاشتگ ها، و سایر موارد ارزیابی می شوند. این داده ها توسط توییتونومی جمع آوری می شوند و از آنها استفاده می شود.


منبع: http://www.diplomaticourier.com/news/topics/diplomacy/2319-top-world-leaders-use-twitter-to-broadcast-messages
مترجم: عادل میرشاهی

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)



 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد