درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 19:49   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چه اتفاقی برای لوگوی کوکاکولا افتاد؟
  گوگل با رشد 15 درصدی درآمد، آن را "عصر جمینی" اعلام کرد
  روزنامه‌نگاری مستقل و مبتنی بر واقعیت: تحت فشار
  تسلا کل تیم بازاریابی خود را اخراج کرد
  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید
  سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» برگزار شد
  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی
  گوگل متوجه می‌شود که عوامل هوش مصنوعی چالش‌های اخلاقی جدیدی ایجاد می‌کنند
  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی
  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12353صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 11 مرداد 1393 - 21:18
آنچه متخصصان روابط عمومی می توانند از اقتصادهای رفتاری بیاموزند
مگ وایلدریک- - من یکی از طرفداران عمده اقتصاد رفتاری هستم. این یکی از علایق نخبگان است، من می دانم. اما من آن را موضوع جالب و ترسناکی یافتم که به عنوان یک متخصص ارتباطات مرتبط با کار من است. بر اساس ویکی پدیا، اقتصاد رفتاری مطالعه نحوه اثرگذاری عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر تصمیمات اقتصادی افراد و موسسات است. به بیان دیگر، این بینش که افراد و گروه ها چگونه گزینش می کنند را می دهد.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، مگ وایلدریک- من یکی از طرفداران عمده اقتصاد رفتاری هستم. این یکی از علایق نخبگان است، من می دانم. اما من آن را موضوع جالب و ترسناکی یافتم که به عنوان یک متخصص ارتباطات مرتبط با کار من است.


بر اساس ویکی پدیا، اقتصاد رفتاری مطالعه نحوه اثرگذاری عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر تصمیمات اقتصادی افراد و موسسات است. به بیان دیگر، این بینش که افراد و گروه ها چگونه گزینش می کنند را می دهد.


اغلب، این بینش از تیم های اطلاعات روابط عمومی است که نیاز به طراحی برنامه هایی دارد که آن را با اهداف کسب و کار گره بزنند. وقتی ما مخاطب نهایی خودمان را می شناسیم، تصمیم گیری می کنیم، می توانیم برنامه ای طراحی کنیم که آنها را برای عمل برانگیزاند.


این خبر خوبی برای حرفه روابط عمومی است. بسیار دشوار است که بخواهیم ارزش افزوده آگاهی از برند را ارزیابی کنیم. آسانتر این است که ارزش افزوده عمل را اندازه گیری کنیم.


اگر شما علاقه مند به ساخت اقتصاد رفتاری در برنامه بعدی خود هستید، در اینجا شش گام نسبتا مهم عنوان شده است که می تواند مورد توجه قرار گیرد:
1. برای جلوگیری از پیش داوری های مخاطبان خود و جلوگیری از دوسویی و درگیری آنها زمانی را اختصاص دهید. ارتباطات را برای رسیدگی به موارد احساسی همچون موارد منطقی شکل دهید. (نظر رهبران: دن آریلی، دانیل کانمن)


2. تاثیر ارائه برند بر نحوه انتخاب آن را درک کرده و اهمیت آن را به عنوان اهرم به کار بندید. (از نظر نظم، مقایسه، انجمن ها). (نظر رهبران: ریچارد تالر، چارلز دوهیگ، یونس لر)


3. ایجاد سطح شیب دار طبیعی جهت آسان سازی به کارگیری آن برای مخاطبان. (نظر مدیران: ریچارد تالر، چیپ و دن هیث)


4. هرگز تضادی را که به نظرتان عناوینی آسان و شهودی هستند، را از پیش تخمین نزنید. سعی کنید که این تضاد را به بازی بگیرید. (نظر رهبران: دانیل کانمان، چیپ و دن هیث)


5. بازی کنید. نور خوش قلبی را در فرآیند تصمیم گیری خود بتابانید. (نظر رهبران: دانیل پینک)


6. معنی دار کنید. بر فرصت ها و اهداف بزرگ سفر تاکید کنید. (نظر مدیران: جان کاتر، دانیل پینک)


البته، پشت هر یک از این مراحل، بدنه هایی از تحقیق و نکات دقیق و ظریق وجود دارد. همراه سازی آنها، و ارائه نقشه راهی برای ارتباطگران و کارگزاران روابط عمومی با نگاه به تولید عمل اندازه گیری ضروری است.


آیا شما از اقتصاد رفتاری در سازمان خود استفاده می کنید؟


منبع: http://www.business2community.com/public-relations/pr-professionals-can-learn-behavioral-economics-0816227#CXFDX1siI6HGs1kO.99
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد