شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نویسنده: متیو شوارتز، مترجم: عادل میرشاهی (مدرس روابط عمومی اینترنتی)- مطمئنا تولید محتوای خوب که بر اساس قواعد سئو پی آر صورت گیرد برای ارتباطگران به منظور کسب آگاهی از برند از طریق گوگل بسیار ضروری است. اما تفاوت های ظریفی در شکل دادن محتوا وجود دارد که باعث می شو که محتوا برای الگوریتم گوگل و کسب رتبه بالاتر تولید شود زیرا چنانچه این کار را انجام ندهید برند شما نمی تواند رتبه خوبی را در گوگل کسب کند و در نتیجه به اهداف تان نمی رسید.
جرمی روزنبرگ، مدیر عامل ارشد و رئیس دیجیتال در آلیسون و شرکاء این موارد و مسائل مربوط به سئو را که بایستی در تولید محتوا رعایت شود تا بتواند برای گوگل کشش ایجاد کند در سالن اجتماعات دانشگاه ییل شهر نیویورک که به وسیله پی آر نیوز ترتیب داده شده بود بیان کرد.
در این یادداشت روزنبرگ برخی عناوین مرتبط با گوگل را که در کنفرانس شرح داده شدند را توضیح می دهد.
بهترین راه برای کسب اطمینان از اینکه محتوا نتیجه خوبی در گوگل می گیرد چیست؟
جرمی روزنبرگ: فاکتورهای زیادی برای کمک به کسب اطمینان از جستجوی گوگل وجود دارد. اینکه یک استراتژی برای پخش محتوا به منظور رسیدن به مخاطب داشته باشید فراتر از انتشار در بستر خودتان به شما کمک می کند. در عین حالانتشار در وبلاگ یا وبسایت اولویت اول را دارد و اغلب بیشترین زمان را می برد و گاهی چالشی به شمار می رود. مهم است برای دریافت انتشار از یک استراتژی تبعیت کنید و این استراتژی به این منظور به کار می رود که بتوانید از نشریات معتبر آنلاین لینک بگیرید. این نشریات می تواند شامل رسانه های سنتی اثرگذار، وبلاگ نویسان و اثرگذاران در رسانه های اجتماعی را شامل شود.
در تولید محتوای سئو پی آر چه موردی وجود دارد که متخصصان روابط عمومی باید به شدت از آن پرهیز کنند؟
روزنبرگ: طراحی محتوا باید به گونه ای صورت گیرید که محتوایی تولید شود با قابلیت دریافت لینک و این مساله می تواند چالش های زیادی داشته باشد و در عین حال برای گوگل ایده آل به حساب می آید. مطمئن باشید که دستورالعمل کپی رایت را به درستی تبعیت کنید و این مساله به ویژه در زمانی که می خواهید محتوایی را تولید کنید یا آن را از طریق بسترهای اجتماعی به اشتراک بگذارید اهمیت دارد. برخی مشتریان ممکن است نظارت قانونی کمی بر تولید محتوای خود داشته باشند، اما شما هنوز هم باید از توصیه هایی که در قوانین آمده است تبعیت کنید. استفاده از عکس هایی که صاحب اثر آن مشخص و تاییدیه پخش آن داده شده است بسیار مهم می باشد چراکه این گونه موارد توسط گوگل به راحتی قابل ردگیری است.
رویکردهای جدید برای تولید گزارش های خبری که برای گوگل جذابیت ایجاد می کنند و در شرایط به هم ریختگی الگوریتم ها می توانند شرایط را به نفع روابط عمومی بگردانند چیست؟
روزنبرگ: برش خوردن از طریق الگوریتم های گوگل تقریبا توسط تمام مشتریان و برندها تجربه می شود. نهایتا محتوای خودتان را تنها برای سئو و با کلمات کلیدی آن بهینه سازی نکنید و سعی کنید که بافت موضوع تان با کلمات کلیدی همخوان باشد و موضوعاتی را انتخاب کنید که مورد نیاز خوانندگان و مخاطبان باشد. در حالیکه این ممکن است موارد ویژه ای را در شرایط خاص تقویت کند، اثرات بلند مدت نیز بر روی مشتریان برند شما برای ارزش آفرینی دارد و ممکن است به سختی بتوان آن آثار را زدود.
منبع: ttp://www.prnewsonline.com/water-cooler/2014/06/17/how-to-cut-through-the-clutter-on-google-and-gain-traction/?hq_e=el&hq_m=2902116&hq_l=14&hq_v=472ca672b1
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|