شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، لیزا جنکینز- بازاریابی محتوا به دلیل استفاده بی بدیل مشتریان از ابزارهای موبایل برای دسترسی به رسانه طی سال های گذشته، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این تغییر باعث شده است که سازمان ها در استراتژی های خود به منظور رشد بینندگان محصولاتشان از طریق موبایل، تجدید نظر کنند. با این کار از طریق رسانه های اجتماعی و وبسایت ها در کنار تبلیغات سنتی، کسب و کارها شروع به شروع به ارتباط بیشتر و مستقیم با مشتریان خود کرده اند. از آنجا که بازاریابی موبایل و آنلاین به رشد خود ادامه می دهند، روندها نیز به نوبه خود تغییر می کنند. در اینجا بزرگترین جنبش های بازاریابی محتوا در سال 2014 مورد مداقه قرار می گیرند:
1. تمرکز بیشتر بر کاربر
یکی از بزرگترین تغییرات که بسیاری سازمان ها با آن روبرو شده اند، تهیه محتوایشان مطابق با ارزش ها و علایق بینندگان شان است. به هر حال، در سال 2014 ممکن است تلاشی بیشتر برای درگیرکردن مخاطبان با سامانه های مختلف صورت پذیرد. این بدین معنی است که افزودن نظر سنجی و پاسخگویی به هر انتقاد مطرح شده یا سوالات ارائه شده در سامانه های رسانه های اجتماعی در دستور کار قرار می گیرد. کسب و کارها ممکن است سرمایه گذاری بیشتری را در این حوزه به منظور برقراری رابطه گسترده با ابزارهای واسطه و در عین حال استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای بهینه سازی بهتر محتوایشان انجام دهند. این کار از طریق ابزارهای مشتری مداری انجام می شود که در نتیجه منجر به کسب رضایت بیشتر مشتری شده و در نتیجه سود شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.
2. رسانه های اجتماعی بیشتر
همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی به طور قابل توجهی بر بازگشت سرمایه (ارزش افزوده) تاثیر خواهد گذاشت. با سرمایه گذاری بیشتر بر روی یک استراتژی سخت کسب و کار می توان از میان مخاطبان بازاریابی کرده و نتایج آن را مشاهده کرد. سازمان ها باید قابلیت های سامانه های ارتباط با مشتریان و تولید محتوای متناسب را در نظر داشته باشند. به گفته موسسه بازاریابی محتوا، بیشتر شرکت ها شروع به ارزیابی میزان موفقیت خود در فضای آنلاین بر مبنای کسب مشتری، ترافیک وب، تولیدات پیشرو، آمار به اشتراک گذاری و میزان آگاهی از برند تجاری به طور کلی کرده اند. امروزه محتوا پیرامون روندهای صنعتی بیشتر از هر زمان دیگر می تواند مورد توجه قرار بگیرد. شخصیت سازمانی و پروفایل تصمیم گیرندگان، به بینندگاهن این اجازه را می دهد که درکی از ماموریت و ارزش های سازمانی داشته باشند.
3. ویدئو در اولویت قرار دارد
در حالی که بسیاری کسب و کارها تمرکز خود را بر فیسبوک و توییتر قرار داده اند، انتظار رشد بازاریابی محتوای ویدئویی در سال 2014 رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. بر اساس یک نظر سنجی که اخیرا توسط شرکت سئوی رییل انجام شده است، 84 درصد از پاسخ دهندگان با استفاده از ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود بهره برده اند، علاوه بر آن 65 درصد از فیلم ها گواهی نامه تولید دریافت کرده اند. یک چهارم از افراد اشاره کرده اند که در طول سال 50 فیلم دیده اند و 65 درصد نیز معتقدند که 10 فیلم در طول سال مشاهده کرده اند. از آنجا که ساخت فیلم های ویدئویی آسان تر و کم هزینه تر می شود، سازمان ها بیشتر علاقه مند به استفاده از این رسانه برای منافع خود شده اند.
اندرو جسوپ عضو شرکت بیزینس تو کامیونیتی نوشت: « اگرچه ما باید در مرحله اول توجه خود را به اینفوگرافیک ها متمرکز کنیم، ظهور جریان های اصلی برنامه هایی مانند «واین» و حتی «اسنپ شات» مواردی هستند که در سال 2014 رشد خواهند کرد. اینها مواردی هستند که برای بازاریاب ها بسیار عالی اند و می توانند بر رسانه های تصویری برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند.» وی افزود: «افزون بر این، بسیاری از آژانس ها شروع به درک بازاریابی ویدئویی به عنوان ابزاری ارزان قیمت برای کاربرد کرده اند، و اگر این مورد اتفاق بیافتد، کانال ها پخش و دریافت ویدئویی به شدت رونق خواهد یافت.»
بازاریابی محتوا در سال 2014 تغییر عمده ای را تجربه خواهد کرد. با استفاده از سیستم های کسب و کار تلفنی، شرکت ها می توانند بهتر به مخاطبان خود دسترسی داشته و کیفیت خدمات ارسال خود را بالا ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر، سایت فونالیتی تودی را مطالعه کنید.
منبع: http://www.business2community.com/content-marketing/three-content-media-innovations-2014-0691074
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|