درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 12:55   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11690صفحه نخست » گفتگوپنجشنبه، 5 تیر 1393 - 13:03
نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگوی اختصاصی با شارا: امروزه روابط عمومی ها نقش نمایشی دارند
روابط عمومی ها یک مجموعه مؤثر و تأثیر گذارند. ولی امروزه از اوج به سطح آمده اند و به صورت یک اتاقک فرمایشی در آمده اند، این نشان می دهد که باید در بحث روابط عمومی ها یک تحول جدی ایجاد شود و امیدوارم با این تحول به ماهیت اصلی خوشان بر گردند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگوی اختصاصی با شارا با اشاره به نقش روابط عمومی ها در فرهنگ جامعه اظهار داشت:" نقش روابط عمومی، ارتقای فرهنگ جامعه است. برای مثال اگر بخواهیم در بحث عبور و مرور یا سایر بحث های اجتماعی فرهنگ سازی کنیم، روابط عمومی سازمان ها باید در این رابطه نقش آفرینی کنند. بخش فرهنگ ساز یک سازمان، روابط عمومی است."


به گزارش شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران- شارا، «علیرضا سلیمی» روابط عمومی را سوپاپ اطمینان هر سازمان دانست و افزود:" روابط عمومی می تواند به عنوان سوپاپ اطمینان هر سازمان رفتار کند یعنی از یک سو با گرفتن بازخورد رفتارهای سازمان، نقاط ضعف سازمان را به خوبی نقادی و در راستای رفع این مسئله نقش آفرینی کند. از طرف دیگر می تواند مجموعه اقداماتی که در سازمان انجام می شود را به موقع و صحیح اطلاع رسانی کند."


وی با اعتقاد بر اینکه امروزه روابط عمومی ها نقش نمایشی دارند، گفت:" آنچه که امروز متأسفانه در بحث روابط عمومی داریم، این است که شأن روابط عمومی ها به یکسری اقدامات نمایشی تقلیل پیدا کرده است. قطعاً هدف از تشکیل روابط عمومی از ابتدا این نبوده است. شاید یکی از دلایل آن این است که معمولاً مسئولین سازمان ها، وزارتخانه ها و ادرات خیلی از نقادی خوش شان نمی آید و اجازه نمی دهند مجموعه آن ها مورد نقد قرار گیرند."


سلیمی با بیان اینکه امروزه رسانه ها کانالیزه می شوند، تصریح کرد:" نقش یک سازمان در جامعه، رفتار آن سازمان را به صورت روشن ترسیم می کند. همان کاری که امرزوه در رسانه ها انجام می شود. امروزه رسانه ها کاملاً کانالیزه می شوند. یعنی متأسفانه سایت های خبری به صورت دستوری مصاحبه می گیرند و خبر تهیه می کنند و چینش خبرها به نحو خاصی صورت می گیرد."


وی افزود:" اتخاب تیترها نشان می دهد که آنها به سمت خاصی هدایت می شوند. این یک نوع کلاهبرداری مدرن است که صورت می گیرد. درست است که عصر، عصر ارتباطات است اما در همین عصر، بزرگترین کلاهبرداری ها انجام می شود. یعنی از ابزارهای ارتباطی برای اهداف خاص استفاده می شود. روابط عمومی می تواند از بولتن سازی های ویژه برای مسئولین جلوگیری و خوراک دقیق و درست برای رسانه ها تهیه کند."


سلیمی با اشاره به نقش روابط عمومی در ارتباطات سازمانی عنوان کرد:" نقش دیگری که روابط عمومی می تواند داشته باشد، ارتباطات بین سازمانی است. روابط عمومی در این بحث نیز می تواند روابط بین سازمان های مختلف را تلطیف کند. روابط عمومی ها نباید اجازه دهند تا باشگاهای خبری با توجه به سیاست بنیانگذاران آنها اخبار خاصی را پوشش دهند یا افراد خاص را برجسته کنند. روابط عمومی می تواند مردم را با حقوق اجتماعی خود آشنا و از طرف دیگر در حقوق سازمان ها نقش آفرینی کند."


وی با ابراز امیدواری از اینکه روابط عمومی ها در یک تحول جدی به ماهیت اصلی خود برگردند، بیان کرد:" روابط عمومی ها یک مجموعه مؤثر و تأثیر گذارند. ولی امروزه از اوج به سطح آمده اند و به صورت یک اتاقک فرمایشی در آمده اند، این نشان می دهد که باید در بحث روابط عمومی ها یک تحول جدی ایجاد شود و امیدوارم با این تحول به ماهیت اصلی خوشان بر گردند."
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد