شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- نماينده مردم محلات و دليجان در گفتگوي اختصاصي با شارا با اشاره به نقش روابط عمومي ها در فرهنگ جامعه اظهار داشت:" نقش روابط عمومي، ارتقاي فرهنگ جامعه است. براي مثال اگر بخواهيم در بحث عبور و مرور يا ساير بحث هاي اجتماعي فرهنگ سازي كنيم، روابط عمومي سازمان ها بايد در اين رابطه نقش آفريني كنند. بخش فرهنگ ساز يك سازمان، روابط عمومي است."
به گزارش شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران- شارا، «عليرضا سليمي» روابط عمومي را سوپاپ اطمينان هر سازمان دانست و افزود:" روابط عمومي مي تواند به عنوان سوپاپ اطمينان هر سازمان رفتار كند يعني از يك سو با گرفتن بازخورد رفتارهاي سازمان، نقاط ضعف سازمان را به خوبي نقادي و در راستاي رفع اين مسئله نقش آفريني كند. از طرف ديگر مي تواند مجموعه اقداماتي كه در سازمان انجام مي شود را به موقع و صحيح اطلاع رساني كند."
وي با اعتقاد بر اينكه امروزه روابط عمومي ها نقش نمايشي دارند، گفت:" آنچه كه امروز متأسفانه در بحث روابط عمومي داريم، اين است كه شأن روابط عمومي ها به يكسري اقدامات نمايشي تقليل پيدا كرده است. قطعاً هدف از تشكيل روابط عمومي از ابتدا اين نبوده است. شايد يكي از دلايل آن اين است كه معمولاً مسئولين سازمان ها، وزارتخانه ها و ادرات خيلي از نقادي خوش شان نمي آيد و اجازه نمي دهند مجموعه آن ها مورد نقد قرار گيرند."
سليمي با بيان اينكه امروزه رسانه ها كاناليزه مي شوند، تصريح كرد:" نقش يك سازمان در جامعه، رفتار آن سازمان را به صورت روشن ترسيم مي كند. همان كاري كه امرزوه در رسانه ها انجام مي شود. امروزه رسانه ها كاملاً كاناليزه مي شوند. يعني متأسفانه سايت هاي خبري به صورت دستوري مصاحبه مي گيرند و خبر تهيه مي كنند و چينش خبرها به نحو خاصي صورت مي گيرد."
وي افزود:" اتخاب تيترها نشان مي دهد كه آنها به سمت خاصي هدايت مي شوند. اين يك نوع كلاهبرداري مدرن است كه صورت مي گيرد. درست است كه عصر، عصر ارتباطات است اما در همين عصر، بزرگترين كلاهبرداري ها انجام مي شود. يعني از ابزارهاي ارتباطي براي اهداف خاص استفاده مي شود. روابط عمومي مي تواند از بولتن سازي هاي ويژه براي مسئولين جلوگيري و خوراك دقيق و درست براي رسانه ها تهيه كند."
سليمي با اشاره به نقش روابط عمومي در ارتباطات سازماني عنوان كرد:" نقش ديگري كه روابط عمومي مي تواند داشته باشد، ارتباطات بين سازماني است. روابط عمومي در اين بحث نيز مي تواند روابط بين سازمان هاي مختلف را تلطيف كند. روابط عمومي ها نبايد اجازه دهند تا باشگاهاي خبري با توجه به سياست بنيانگذاران آنها اخبار خاصي را پوشش دهند يا افراد خاص را برجسته كنند. روابط عمومي مي تواند مردم را با حقوق اجتماعي خود آشنا و از طرف ديگر در حقوق سازمان ها نقش آفريني كند."
وي با ابراز اميدواري از اينكه روابط عمومي ها در يك تحول جدي به ماهيت اصلي خود برگردند، بيان كرد:" روابط عمومي ها يك مجموعه مؤثر و تأثير گذارند. ولي امروزه از اوج به سطح آمده اند و به صورت يك اتاقك فرمايشي در آمده اند، اين نشان مي دهد كه بايد در بحث روابط عمومي ها يك تحول جدي ايجاد شود و اميدوارم با اين تحول به ماهيت اصلي خوشان بر گردند."