درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 02:22   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11665صفحه نخست » چهارشنبه، 4 تیر 1393 - 05:41
مدیریت ارتباط با مشتری
ابزارهای ترفیع تجاری و وفاداری مشتریان
بیشتر از دو دهه است که پدیده بازاریابی خدمات رشد قابل توجه و معنی داری داشته و تبدیل به یکی از جنبه های جدید و مورد توجه مدیریت شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  بیشتر از دو دهه است که پدیده بازاریابی خدمات رشد قابل توجه و معنی داری داشته و تبدیل به یکی از جنبه های جدید و مورد توجه مدیریت شده است.

امروزه دگرگونی های زیاد، همراه با گسترش رقابت، به ویژه در بازارهای پول و سرمایه مشاهده می شود که موجب بروز تغییرات شگرف توام با فرصت ها و تهدیدهایی برای زمینه های مختلف شغلی از جمله بانک ها می گردد. بانک ها و موسسات پولی و مالی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می کنند و بین توسعه بازار پولی ومالی و توسعه اقتصادی رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

بانکداری بدون توجه به خواست مشتریان، همانند اجرای موسیقی در یک سالن خالی است، بنابراین سودمندترین و مناسب ترین استراتژی برای بانک ها مشتری مداری است و به عبارت دیگر بنیان و اساس نظام بانکی "مشتری" است.

امروزه در ارائه خدمات بانکی باید خود را در وجود مشتری دید و سعی کرد در محیط پر از رقابت، خواسته ها و تمایلات مشتریان خود را درک کرد. در بازاریابی امروزه هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع مربوط به خدماتی که آن مشتری در طول عمر خود به آن نیاز دارد.
هدف این مقاله شناسایی تاثیرگذای ابزارهای ترفیع تجاری بر وفاداری مشتری (به طور نمونه مشتریان بانک) و بصورت کلی توجه به مبحث ترفیع تجاری از عناصر آمیخته بازاریابی بوده که در این راستا مسائل مربوط به ترفیع و تشویق مدنظر قرار گرفته می شود .
 

واژگان کلیدی:
مشتری مداری، بازاریابی خدمات، وفاداری مشتری

 

 

مقدمه :
یکی از ابزارهای سنتی مدیریت جهت در دست گرفتن بازارها چه در زمینه خدمات و چه در زمینه تولید تمرکز بر عناصر آمیخته بازاریابی بوده است. عناصر آمیخته بازاریابی که گاهی با عنوان چهار نیز از آنها یاد می شود عبارتند از: محصول, قیمت, ترفیع و توزیع.
هریک از این عناصر خود آمیخته اجزائی را شامل می شوند. برای نمونه آمیخته ترفیع خود از تبلیغات، فروش مستقیم، پیشبرد فروش و روابط عمومی شکل یافته است بدون شک اکنون عناصر زمینه بازاریابی مانند مشتریان, رقبا، سازمانها، روشهای ارتباط و مسائلی از این دست تغییرات گسترده ای کرده اند. دنیای سرشار از رقابت امروزی سازمانها دیدگاه جدیدی را در بازاریابی گشوده است و مولفه های جدید بازاریابی تحت عنوان بازاریابی رابطه ای  معرفی می شوند.
بازاریابی رابطه ای(RM) که آنرا در برابر بازاریابی سنتی (TM) قرار می دهند به جای تاکید بر ابزارهای سنتی بازاریابی یعنی چهار عنصر آمیخته بازاریابی بر مسائل دیگری همچون جذب و حفظ مشتریان وفادار تاکید دارد. با این وجود بسیار ساده انگارانه است که فرض شود بازاریابی رابطه محور ارزشی را برای عناصر چهارگانه آمیخته بازار قائل نیست. بازاریابی رابطه ای هرگز نقش انکار ناپذیر عناصر آمیخته بازارایابی بر مدیریت محصول و خدمات را نادیده نمی انگارد بلکه دیدگاه جدیدی را بر این عناصر می گشاید به این معنی که چگونه با تغییر دیدگاه به عناصر آمیخته بازار می توان وفاداری مشتریان را جلب کرد.به بیان مختصر بازرایابی رابطه ای یعنی استفاده صحیح از عناصر آمیخته بازاریابی جهت جذب و حفظ مشتریان وفادار
.

 

نویسندگان :
دکتر شهباز براهویی
محمد مهدی قمبرپور ایور
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی-استراتژیک

دانشگاه پیام نور قشم

دانلود فایل کامل مقاله

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد