درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
دوشنبه، 29 بهمن 1397 - 21:41   

سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری

  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری


ادامه ادامه مطلب یک

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد

  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


ادامه ادامه مطلب دو

آشنایی با روابط عمومی

  آشنایی با روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

روابط عمومی و سیاست

  روابط عمومی و سیاست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تلویزیون ملی سوئد محکوم شد
  تایپوگرافی
  خدمات قابل ارایه در بستر اینترنت ‌بانک مسکن
  روابط عمومی و سیاست
  حمایت ویژه بانک ملی ایران از تولید کنندگان کالاهای استراتژیک
  بام سازمانی بانک ملی ایران رونمایی شد
  در راستای حمایت از قطعه سازان صورت گرفت؛ امضای قرارداد 4000 میلیارد ریالی بین بانک صنعت و معدن و سایپا
  حجت‌اله صیدی: رمز یکبار مصرف از اول سال آینده در بانک‌ صادرات ایران عملیاتی خواهد شد
  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری
  3 ضرورت برای ساخت یک استراتژِی تاثیرگذار جدید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9141صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 1 اسفند 1392 - 00:21
مدیریت ارتباط با مشتری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افراد و خانواده ها که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی می خرند بازار مصرف را تشکیل می دهند. الگوی محرک – واکنش ساده ترین الگوی مصرف خریدار است.
  

مدیریت ارتباط با مشتری



تاریخ درج مقاله : دیروز , 30 بهمن 1392

بازار مصرف و رفتار خریدار مصرف کننده

 

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی،دکترای بازاریابی
 

موسی رضایی قشمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

Moussa_rezaei@hotmail.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افراد و خانواده ها که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی می خرند بازار مصرف را تشکیل می دهند. الگوی محرک – واکنش ساده ترین الگوی مصرف خریدار است. بر اساس این الگو محرک ها یا عوامل ایجاد کننده انگیزه (محصول، قیمت، مکان ترویج) و سایر عوامل عمده (عوامل اقتصادی، فناوری، سیاسی و فرهنگی) باعث تصمیم گیری مصرف کننده و واکنش های مشخص می شوند. مانند انتخاب محصول، انتخاب نام و نشان تجاری، زمان و مبلغ خرید.

فاکتور مهم در موفقیت برای بازاریابان جهت تدوین استراتژی‌های بازاریابی‌، درک صحیح از رفتار مصرف‌کننده است. این مسئله هم برای سازمانهای انتفاعی و هم غیرانتفاعی حائز اهمیت است.

بنابراین شرکتها و بازاریابها می کوشند به ژرفای احساس و اندیشه مشتریان پی ببرند، از نیازها و خواسته های آنان آگاه شوند و با عرضه هر محصول جدید انگیزه بیشتری در خریداران ایجاد کنند. آنها سعی می کنند روح تازه ای به کالبد هر کالای خود بدمند.

 

واژگان کلیدی:  بازار مصرف، رفتار خریدار،  مصرف کنندگان، تصمیم گیری

 

 

مقدمه:
کسی که یک محصول و یا یک خدمت را می خرد تنها مالک آن نیست، بلکه آن محصول یا خدمت تصویری از سبک زندگی او را نشان می دهد و او بدان وسیله موجودیت خود را اظهار می نماید. کسی که محصول را می خرد خود را یک متفکر مستقل می داند، می تواند نوآوری کند و از همتایان و رقیبان پیشی گیرد.
بنابراین شرکتها می کوشند به ژرفای احساس و اندیشه مشتریان پی ببرند، از نیازها و خواسته های آنان آگاه شوند و با عرضه هر محصول جدید انگیزه بیشتری در خریداران ایجاد کنند. آنها سعی می کنند روح تازه ای به کالبد هر کالای خود بدمند.
عوامل موجود در تهیه و ارائه یک محصول در هر سطح بر رفتار خریدار مصرف کننده اثر می گذارد. خریداران رفتارهای پیچیده ای دارند، ولی وظیفه یا هنر بازاریابی این است که آنها را درک کند.
در سراسر دنیا مصرف کنندگان از نظر درآمد، سن، سطح تحصیلات و سلیقه تفاوت های بسیار زیادی دارند. آنها انواع گوناگون کالا ها و خدمات را خریداری می نمایند. رابطه بین این گروه های مختلف مصرف کننده با یکدیگر و با عوامل موجود در اطراف خود و سراسر دنیا بر نوع کالاها و خدماتی را که می خرند و مصرف می کنند (و نیز بر شرکت های تولید کننده محصولات) اثر می گذارد.

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تاریخچه و زاد روز روزنامه نگاری آنلاین


  سالروز درگذشت محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار معروف مصری


  روابط عمومی‌ها و امید اجتماعی


  نفوذ تبلیغات پزشکی در اینستاگرام


  قربانی: استفاده از ظرفیت ادارات در راستای اطلاع رسانی از وظایف خطیر روابط عمومی است


  دوره آموزشی استاندارد مسئولیت اجتماعی و مهارت های زندگی برای سالمندان و معلولین در گلستان برگزار می شود


  مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی منصوب شد


  منشور اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در روزنامه صمت


  نقش اتاق‌های فکر در تصمیم‌سازی‌ها


  کمپین های ایجاد شده در فضای مجازی چقدر تاثیرگذارند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: تدوین تقویم اجرایی، یک ضرورت برای روابط عمومی