درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    یایگاه امکانات  
چهارشنبه، 21 آذر 1397 - 15:12   

آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد

  آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد


ادامه ادامه مطلب یک

تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی

  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


ادامه ادامه مطلب دو

بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸

  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


ادامه ادامه مطلب سه

پایان سلطه اپل؛ مایکروسافت باارزش ترین شرکت جهان

  پایان سلطه اپل؛ مایکروسافت باارزش ترین شرکت جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آرش ظفری سرپرست معاونت فروشگاهی شرکت شهروند شد
  زیرساخت‌های دیجیتالی کلید بقای شرکت‌ها
  آینده ای مبهم بشریت در سایه هوش مصنوعی
  دیجیتال
  نشست «بررسی حقوق حرفه ای فتوژورنالیسم در ایران» برگزار شد
  گزارش عملکرد تسهیلاتی بانک توسعه تعاون
  سه خاصیت انسانی که زندگی را دشوار می سازد
  ایجاد اشتغال برای 1500 نفر دراستان اردبیل با تسهیلات بانک صنعت و معدن
  بازدید از موزه بانک ملّی ایران برای کاربران کانون جوانه ها رایگان شد
  نقدینگی پیش از موعد چک و اوراق تجاری با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9141صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 1 اسفند 1392 - 00:21
مدیریت ارتباط با مشتری
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افراد و خانواده ها که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی می خرند بازار مصرف را تشکیل می دهند. الگوی محرک – واکنش ساده ترین الگوی مصرف خریدار است.
  

مدیریت ارتباط با مشتری



تاریخ درج مقاله : دیروز , 30 بهمن 1392

بازار مصرف و رفتار خریدار مصرف کننده

 

نویسندگان :

دکتر شهباز براهویی،دکترای بازاریابی
 

موسی رضایی قشمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم

Moussa_rezaei@hotmail.com

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- افراد و خانواده ها که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی می خرند بازار مصرف را تشکیل می دهند. الگوی محرک – واکنش ساده ترین الگوی مصرف خریدار است. بر اساس این الگو محرک ها یا عوامل ایجاد کننده انگیزه (محصول، قیمت، مکان ترویج) و سایر عوامل عمده (عوامل اقتصادی، فناوری، سیاسی و فرهنگی) باعث تصمیم گیری مصرف کننده و واکنش های مشخص می شوند. مانند انتخاب محصول، انتخاب نام و نشان تجاری، زمان و مبلغ خرید.

فاکتور مهم در موفقیت برای بازاریابان جهت تدوین استراتژی‌های بازاریابی‌، درک صحیح از رفتار مصرف‌کننده است. این مسئله هم برای سازمانهای انتفاعی و هم غیرانتفاعی حائز اهمیت است.

بنابراین شرکتها و بازاریابها می کوشند به ژرفای احساس و اندیشه مشتریان پی ببرند، از نیازها و خواسته های آنان آگاه شوند و با عرضه هر محصول جدید انگیزه بیشتری در خریداران ایجاد کنند. آنها سعی می کنند روح تازه ای به کالبد هر کالای خود بدمند.

 

واژگان کلیدی:  بازار مصرف، رفتار خریدار،  مصرف کنندگان، تصمیم گیری

 

 

مقدمه:
کسی که یک محصول و یا یک خدمت را می خرد تنها مالک آن نیست، بلکه آن محصول یا خدمت تصویری از سبک زندگی او را نشان می دهد و او بدان وسیله موجودیت خود را اظهار می نماید. کسی که محصول را می خرد خود را یک متفکر مستقل می داند، می تواند نوآوری کند و از همتایان و رقیبان پیشی گیرد.
بنابراین شرکتها می کوشند به ژرفای احساس و اندیشه مشتریان پی ببرند، از نیازها و خواسته های آنان آگاه شوند و با عرضه هر محصول جدید انگیزه بیشتری در خریداران ایجاد کنند. آنها سعی می کنند روح تازه ای به کالبد هر کالای خود بدمند.
عوامل موجود در تهیه و ارائه یک محصول در هر سطح بر رفتار خریدار مصرف کننده اثر می گذارد. خریداران رفتارهای پیچیده ای دارند، ولی وظیفه یا هنر بازاریابی این است که آنها را درک کند.
در سراسر دنیا مصرف کنندگان از نظر درآمد، سن، سطح تحصیلات و سلیقه تفاوت های بسیار زیادی دارند. آنها انواع گوناگون کالا ها و خدمات را خریداری می نمایند. رابطه بین این گروه های مختلف مصرف کننده با یکدیگر و با عوامل موجود در اطراف خود و سراسر دنیا بر نوع کالاها و خدماتی را که می خرند و مصرف می کنند (و نیز بر شرکت های تولید کننده محصولات) اثر می گذارد.

 

دریافت فایل کامل مقاله

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  13 دلیل برای توجه به بازاریابی محتوامحور


  سر خط خبرهای مهم روابط عمومی


  مدیرکل روابط عمومی دادستانی کل کشور منصوب شد


  تغییر مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی


  آنچه باید بدانیم؟/ روابط عمومی‌ داخلی‌


  آنچه باید بدانیم؟/ داشتن‌ برنامه‌ عمل‌


  نگرانی سفارت‌های کشورهای غربی از بسته شدن سامانه‌های خبری در تاجیکستان


  بهترین‌های اپ‌استور در سال ۲۰۱۸


  اولین همایش علمی پژوهشی "اخلاق و رسانه" فردا برگزار می شود


  مشارکت روابط عمومی دانشگاه لرستان در جشنواره رسانه ای ابوذر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان دومین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری