درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 20:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11665صفحه نخست » چهارشنبه، 4 تیر 1393 - 01:47
مدیریت ارتباط با مشتری
ابزارهای ترفیع تجاری و وفاداری مشتریان
بیشتر از دو دهه است که پدیده بازاریابی خدمات رشد قابل توجه و معنی داری داشته و تبدیل به یکی از جنبه های جدید و مورد توجه مدیریت شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  بیشتر از دو دهه است که پدیده بازاریابی خدمات رشد قابل توجه و معنی داری داشته و تبدیل به یکی از جنبه های جدید و مورد توجه مدیریت شده است.

امروزه دگرگونی های زیاد، همراه با گسترش رقابت، به ویژه در بازارهای پول و سرمایه مشاهده می شود که موجب بروز تغییرات شگرف توام با فرصت ها و تهدیدهایی برای زمینه های مختلف شغلی از جمله بانک ها می گردد. بانک ها و موسسات پولی و مالی نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشورها ایفا می کنند و بین توسعه بازار پولی ومالی و توسعه اقتصادی رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

بانکداری بدون توجه به خواست مشتریان، همانند اجرای موسیقی در یک سالن خالی است، بنابراین سودمندترین و مناسب ترین استراتژی برای بانک ها مشتری مداری است و به عبارت دیگر بنیان و اساس نظام بانکی "مشتری" است.

امروزه در ارائه خدمات بانکی باید خود را در وجود مشتری دید و سعی کرد در محیط پر از رقابت، خواسته ها و تمایلات مشتریان خود را درک کرد. در بازاریابی امروزه هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع مربوط به خدماتی که آن مشتری در طول عمر خود به آن نیاز دارد.
هدف این مقاله شناسایی تاثیرگذای ابزارهای ترفیع تجاری بر وفاداری مشتری (به طور نمونه مشتریان بانک) و بصورت کلی توجه به مبحث ترفیع تجاری از عناصر آمیخته بازاریابی بوده که در این راستا مسائل مربوط به ترفیع و تشویق مدنظر قرار گرفته می شود .
 

واژگان کلیدی:
مشتری مداری، بازاریابی خدمات، وفاداری مشتری

 

 

مقدمه :
یکی از ابزارهای سنتی مدیریت جهت در دست گرفتن بازارها چه در زمینه خدمات و چه در زمینه تولید تمرکز بر عناصر آمیخته بازاریابی بوده است. عناصر آمیخته بازاریابی که گاهی با عنوان چهار نیز از آنها یاد می شود عبارتند از: محصول, قیمت, ترفیع و توزیع.
هریک از این عناصر خود آمیخته اجزائی را شامل می شوند. برای نمونه آمیخته ترفیع خود از تبلیغات، فروش مستقیم، پیشبرد فروش و روابط عمومی شکل یافته است بدون شک اکنون عناصر زمینه بازاریابی مانند مشتریان, رقبا، سازمانها، روشهای ارتباط و مسائلی از این دست تغییرات گسترده ای کرده اند. دنیای سرشار از رقابت امروزی سازمانها دیدگاه جدیدی را در بازاریابی گشوده است و مولفه های جدید بازاریابی تحت عنوان بازاریابی رابطه ای  معرفی می شوند.
بازاریابی رابطه ای(RM) که آنرا در برابر بازاریابی سنتی (TM) قرار می دهند به جای تاکید بر ابزارهای سنتی بازاریابی یعنی چهار عنصر آمیخته بازاریابی بر مسائل دیگری همچون جذب و حفظ مشتریان وفادار تاکید دارد. با این وجود بسیار ساده انگارانه است که فرض شود بازاریابی رابطه محور ارزشی را برای عناصر چهارگانه آمیخته بازار قائل نیست. بازاریابی رابطه ای هرگز نقش انکار ناپذیر عناصر آمیخته بازارایابی بر مدیریت محصول و خدمات را نادیده نمی انگارد بلکه دیدگاه جدیدی را بر این عناصر می گشاید به این معنی که چگونه با تغییر دیدگاه به عناصر آمیخته بازار می توان وفاداری مشتریان را جلب کرد.به بیان مختصر بازرایابی رابطه ای یعنی استفاده صحیح از عناصر آمیخته بازاریابی جهت جذب و حفظ مشتریان وفادار
.

 

نویسندگان :
دکتر شهباز براهویی
محمد مهدی قمبرپور ایور
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی-استراتژیک

دانشگاه پیام نور قشم

دانلود فایل کامل مقاله

منبع: TMBA

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد