درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 23:25   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13279صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 25 شهریور 1393 - 09:03
مزایا و معایت تبلیغات اینترنتی
ورود روابط عمومی به عرصه اینترنت و نیاز به اطلاع رسانی فوری گاهی اوقات این نهاد را از حضور در عرصه تبلیغات ناگزیر می کند. بدین منظور باید روابط عمومی با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های فضای وب اقدام به تبلیغات کند. در این نوشتار برآنیم تا مروری بر مزایا و معایت تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ورود روابط عمومی به عرصه اینترنت و نیاز به اطلاع رسانی فوری گاهی اوقات این نهاد را از حضور در عرصه تبلیغات ناگزیر می کند. بدین منظور باید روابط عمومی با در نظر گرفتن شرایط و ویژگی های فضای وب اقدام به تبلیغات کند. در این نوشتار برآنیم تا مروری بر مزایا و معایت تبلیغات اینترنتی داشته باشیم.

• مزایای تبلیغات اینترنتی
1. سرعت: ظرف چند ثانیه کافی است که یک خبر به سرعت به خبر جدیدی به همراه تصویر به سایت فرستاده شود.
2. خصلت چند رسانه ای: انتقال پیام های با ظرفیت و محتوای سنگین، طولانی و پیچیده بوسیله رادیو و تلویزیون که بر هر حال هرکدام محدودیت های خاص خود را دارند امکان پذیر نیست. اینترنت رسانه ای است که بسیاری از خصوصیات رسانه های نوشتاری دیداری و شنیداری دیگر را یک جا دارا است.
3. فراگیری: پوشش گسترده اینترنت در سراسر جهان به موجب دستیابی تعداد کثیری از مردم جهان به این رسانه است به طوری که روزانه بیش از 200 میلیون نفر ضمن دسترسی به اینترنت در سایت های مختلف آن جستجو می کنند.
4. دسترسی از دور: دسترسی از دور نیز یکی از مشخصات خاص اینترنت است. در واقع برای تغییر دادن متن اصلی خبر در سایت نیازی به حضور در کنار سرویس دهنده شبکه نیست و از هرجای جهان می توان با داشتن حداقل امکانات ارتباطی خبرها را تازه کرد.
5. خصوصی کردن اطلاعات: به این معنی که مخاطب تنها چیزهایی را که می خواهد، ببیند. در بسیاری از سایت ها امکان تغییر «فرم» و «محتوای» سایت براساس خواست و سلیقه بیننده وجود دارد و تعیین این اولویت بندی به عهده مخاطب است.
6. ارتباطات بین مخاطبان: مخاطبان یک سایت می توانند به وسیله ابزارهای ارتباطی متعدد با یکدیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته باشند مانند: پیام رسانه ها (messenger)، اتاق های گفتگو (Chat Room)، گـــــــروه های مباحثه (Discussion Group )
7. آمارگیری از مخاطبان: تمام خبرهایی را که فرد می بیند و صفحاتی که باز می کند به طور خودکار در سیستم ثبت می شود و براساس آن می توان آمار مراجعه کنندگان به سایت را بدست آورد.
8. قابلیت چندزبانی: به منظور جذب مخاطب بیشتر، سایت های مهم دنیا سعی می کنند مطالب خود را به چند زبان ارائه کنند، در واقع این مطالب در آن واحد به چند زبان قابل رؤیت می باشد.

• معایب تبلیغات اینترنتی:
1. گرانی: اتصال به اینترنت نیازمند وسایل و فن­آوری است که کم و بیش گران قیمت هستند.
2. ویژگی انفعالی برابر مخاطب: برای گرفتن اطلاعات از اینترنت باید ابتدا درخواست ارسال شود، برخلاف رادیو و تلویزیون که به محض روشن شدن شروع به پخش برنامه و انتقال اطلاعات می کند. عدم آشنایی مخاطب با ارسال درخواست باعث می شود که او نتواند از این امکانات بهره ببرد.
3. عدم دسترسی متوازن: از بین تمام کسانی که به اینترنت دسترسی دارند حجم بالایی را کشورهای توسعه یافته تشکیل می دهند.
4. نا امنی اطلاعاتی: سایت های اینترنتی به میزان سایر رسانه ها از امنیت کافی برخوردار نیست چرا که همواره تحت نفوذ Hackerها قرار می گیرند، که گاه باعث دزدیده شدن اطلاعات شخصی مخاطبان و اخلال در کار دستگاه های سرویس دهنده است.
5. نقص حمل و نقل: تا زمانی که خدمات اینترنتی بی سیم از طریق تلفن های همراه عملی شود این نقص در مورد اینترنت وجود دارد که مانند سایر رسانه ها قابل حمل و نقل و جابجایی نیست.
به خاطر داشته باشید که بسیاری از این نقایص کم کم در حال مرتفع شدن است و به عنوان مثال امروز می توان با استفاده از امکان GPRS از اینترنتی سیار استفاده کرد یا بسیاری از ناامنی ها را با استفاده از سیستم های قدرتمند امنیتی از بین برد. روز به روز دسترسی به اینترنت ارزان تر می شود و عده بیشتری می توانند به آن دسترسی داشته باشند. همچنین تسلط مردم امروز به اینترنت بسیار بیشتر از گذشته شده و عده بیشتری می توانند از این ابزار استفاده کنند.
بنابراین حضور در عرصه تبلیغات اینترنتی می تواند در سال های آینده جزو حوزه های بسیار درآمدزا و مفید برای سازمان ها و شرکت ها و رسانه ها باشد.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  فرآیند ایجاد انگیزه در سازمان


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد