درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 12:20   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
  جستجوی گوگل در 10 سال آینده
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 12176صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 1 مرداد 1393 - 07:40
تبلیغات اینترنتی در روابط عمومی
دسترسی آزادانه به اطلاعات، مبنای تحقق بزرگترین شبکه کامپیوتری جهان است، اما این وسیله تحقیقاتی و علمی به یک وسیله تجاری مبدل شده است چنانکه شیوه های تبلیغاتی آن از سنتی به نوین تغییر شکل یافته و هدف از آن در واقع ایجاد توجه در کاربر یک رایانه است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- دسترسی آزادانه به اطلاعات، مبنای تحقق بزرگترین شبکه کامپیوتری جهان است، اما این وسیله تحقیقاتی و علمی به یک وسیله تجاری مبدل شده است چنانکه شیوه های تبلیغاتی آن از سنتی به نوین تغییر شکل یافته و هدف از آن در واقع ایجاد توجه در کاربر یک رایانه است.


یک کارگزار روابط عمومی الزماً باید آشنایی کافی با چگونگی تبلیغات در اینترنت داشته باشد. نخستین فرم تبلیغاتی برای تبلیغ کنندگان ایجاد پایگاه وب (Website) است در این صفحه آگهی ها به صورت نوار آگهی (Banner) و دگمه آگهی ها (Buttom) ظاهر می شود.


در تبلیغات آنلاین، مخاطب می تواند مستقیماً به سراغ سوژۀ مورد نظر برود، در صورت دلخواه جزئیات بیشتری دربارۀ آن بداند سریعاً از طریق همان «وب» خریداری کند و یا اینکه به سرعت از آن خارج شود و اجازه ندهد آن آگهی روی ذهنش تأثیری داشته باشد.


در این نوع تبلیغات تولیدکنندۀ آگهی نیز سعی دارد مخاطب مورد نظرش را هدف گیری کرده و طرح تبلیغ را مطابق با سلیقه و خواسته او فراهم کند. در واقع این 2 تفاوت اصلی تبلیغ اینتــــرنتی و تبلیـــغ خیـــــابانی (Bill board) و آگهی های چاپی بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) است. در تبلیغات سنتی تولیدکننده به طور خیلی تصادفی مخاطب را جذب می کند.


در آگهی های چاپی مانند یک روزنامه یا مجله تشخیص تبلیغ از متن اصلی مقالات و مطالب مجزا و قابل تشخیص است.


در نوار آگهی صفحات وب نیز بخشی به تبلیغات اختصاص می یابد که به دلیل وسعت کم صفحات، این بخشها کمتر از انتشارات چاپی می باشد.


تبلیغات در صفحۀ وب اگر چنانچه متحرک نباشد قابل رقابت با تبلیغ تلویزیونی نخواهد بود چرا که در این نوع از تبلیغ در یک زمان امکانات صوتی و تصویری به کمک می آیند تا جلب نظر مخاطب را نمایند و عواطف او را هدف قرار دهند که این قابلیت در یک عکس یا صفحه تبلیغ ثابت وجود ندارد.


یکی از روش های تبلیغ اختصاص نشانی پست الکترونیکی رایگان و ابزار مورد نیاز به منظور ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی (Ad-Supported Email) می باشد. در این روش مبلغ ضمن انتشار نشانی خود از میزان استفاده مخاطبن از این پایگاه آگاهی می یابد.


در تبلیغات آموزشی فرد با ساخت مدلی که در واقع خلق بازیهای مورد علاقه است محصولات آن موسسه را در اختیار قرار می دهد (Sponsoring Email Games) که بوسیله پست الکترونیکی قابل انجام است.


امکان انجام عملیات به طور مستقیم، انتخاب محصول و جلب نظر کاربران از جمله روشهایی هستند که برای ایجاد ارتباط تعاملی (interactive) به کار برده می شود، نوار آگهی (Banner) یک مستطیل گرافیکی به ابعاد 7 و 1 اینچ است که معمولاً در صفحه اول پایگاه وب قرار دارد و یکی از پراستفاده ترین مدل های تبلیغاتی در اینترنت است. اینگونه نوار آگهی ها بدون اینکه کاربر مجبور به ترک پایگاه ناشر باشد، از طریق برنامه های هوشمند با او ارتباط برقرار می کنند. همچنین تبلیغ کنندگان می توانند از طریق این روش، میزان اثربخشی آگهی خود را از طریق تعداد دفعاتی که کاربران روی آگهی مورد نظر کلید ماوس را زده اند اندازه گیری کنند و در برابر این عملکرد کاربران، با در نظر گرفتن تخفیف و یا جایزه کاربر را به ادامه کار تشویق نماید.


نکاتی که باید در استفاده از تبلیغات اینترنتی رعایت کرد:
• استفاده از عبارات جذاب
• از متن­های طولانی استفاده نکنید
• استفاده از تصاویر متحرک و متون متنوع
• استفاده از رنگهایی که وجه تمایز آگهی شما از مدل های مشابه باشد.
• استفاده از جمله Clickhere برای افرادی که تجربه کافی در استفاده از تبلیغ اینترنتی ندارند به منظور ایجاد ارتباط سریعتر و اشتیاق در کاربران بسیار خوب است اما به خاطر داشته باشید که در این صورت از متن لنگردار استفاده کنید و محتوایی را که مخاطب پس از کلیک به آن می رسد را با متن لنگر دار مشخص نمایید.


ارائه اطلاعات در آگهی: کاربران اغلب به دنبال اطلاعات هستند نه یک آگهی صرف. آگهی به شکلی همراه با یک مقاله مرتبط با آن ظاهر می شود (Advertorial) در واقع این نوع تبلیغ با استفاده از یک hyper – link اطلاعات کامل را در اختیار کاربر قرار می دهد این اطلاعات اغلب بیش از آن چیزی است کاربر انتظار دارد و بسیار مفید واقع می شود.


دکمه آگهی: دکمه آگهی ها (Buttom) سریعتر از نوار آگهی ها مورد مراجعه و استفاده قرار می گیرد. این نوع آگهی را در هر جای صفحه وب قرار دارد، آگهی های کوچکی که نوعی از نوار آگهی محسوب می شوند.


انتخاب محل مناسب درج آگهی و یک طراحی مفید اولین و مهمترین نکته ای است که باید در تبلیغات به آن توجه داشت. هدف گیری کاربران و استفاده از کلید ارزیابی به منظور یافتن مشتری برای سرویس کالا و خدمات بیشتر و یافتن کسانی که علاقه و انگیزه کافی برای استفاده از آن طرح تبلیغی را داشته باشند.


عناصر مذکور هرکدام ارزش و کاربرد خاص خود را در اینترنت دارند که شما با پیروی از آنها می توانید نتایج و سود بیشتری به دست بیاورید. در این مصاف روابط عمومی به تولید محتوا می پردازد و البته محتوایی مفید برای مخاطبان تولید می کند و تبلیغات نیز کار خود را به طور همزمان به پیش می برد.

 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد