درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 09:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13163صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیسه شنبه، 18 شهریور 1393 - 05:50
4 راهی که توییتر شما می تواند منجر به یک بحران شود
نوشته: ریچارد برانل مترجم: مریم میرعبدالحق - به عنوان یک قاعده کلی، هرگز در هر نوع از رسانه های اجتماعی وارد بحث نشوید. در این روند هیچکس برنده نیست و هیچکس خوب به نظر نمی رسد. همانطور که مارک تواین یک بار گفت،«هرگز با یک احمق بحث نکنید. تماشاچیان ممکن است قادر به بیان کردن تفاوت ها نباشند».
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- توییتر یک ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط است که می تواند نام تجاری شما را به سطوح جدیدتری ببرد، اما با یک اشتباه ساده می تواند یک سلاح وحشتناکی باشد که می تواند به یک فاجعه روابط عمومی منجر شود. یک توییت ضعیف که لغات را به دقت به کار نبرده باشد، در اوج لحظه ارسال می شود یا نظرات بی مزه ای توسط افرادی گذاشته می شود که فکر می کنند که آنها آنقدر باهوش هستند که می توانند آسیب های بسیاری به نام تجاری شما بزنند.

در اینجا لیست مختصری از برخی اشتباهات کلاسیک توییتر آورده شده است که می بایست از آنها اجتناب کرد:
• جاستین ساکو به عنوان یکی از بدترین شرکت های روابط عمومی به دلیل گفتن جوک های بد در مورد ایدز برای مدت ها در خاطره ها خواهد ماند. کار وی در شرکت IAC قبل از اینکه هواپیمای وی به زمین بنشیند به پایان رسید و توییتر وی باعث بروز نوعی خشم در سراسر جهان شد.
• کنت کول برای ترویج خط تولید لباس خود سعی کرد تظاهرات در قاهره را بچرخاند.
• اداره پلیس نیویورک #myNYPD campaign تلاش کرد تا مردم را تشویق به اشتراک گذاری همکاری با اداره پلیس نیویورک کند. آنچه که این تلاش در پی داشت یک سری از توییت های افسرانی بود که با معترضان اشغالگر وال استریت مبارزه می کردند، درگیر دستگیری های خشن شدند و حتی به یک سگ نیز تیراندازی کردند.

در این بررسی ها و دیگر نمونه هایی از توییترهای نادرست، ارزش این را دارد که درباره اینکه چگونه توییتر شما می تواند منجر به یک بحران شود، فکر کنید. در اینجا رایج ترین اشتباهات آورده شده است:
• نداشتن شناخت از مخاطبان خود: همیشه در مورد افرادی که می خواهند پیام شما را بخوانند، تفکر کنید. هرگز فرض نکنید که آنها دوستان شما هستند که همه چیز را در مورد شیوه شما خواهند دید یا نام تجاری شما را طنز فرض کنند.
• ناشنوا بودن در لحن: حساس بودن نسبت به مسائل و موضوعاتی که می تواند احساسات را به هم بزند، مانند مرگ و میر، بیماری های مزمن و یا بیماری ها و بلایای طبیعی و یا ساخته دست انسان.
• ایجاد نظرات نامناسب درباره نژاد، جنسیت، تمایلات جنسی و مذهب: این موضوع هرگز پایان خوبی ندارد.
• وارد بحث شدن در توییتر: به عنوان یک قاعده کلی، هرگز در هر نوع از رسانه های اجتماعی وارد بحث نشوید. در این روند هیچکس برنده نیست و هیچکس خوب به نظر نمی رسد. همانطور که مارک تواین یک بار گفت،«هرگز با یک احمق بحث نکنید. تماشاچیان ممکن است قادر به بیان کردن تفاوت ها نباشند».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رسیدگی به یک بحران در رسانه های اجتماعی به خبر روابط عمومیCrisis Management Boot Camp کمپ مدیریت بحران که در 15 سپتامبر در شهر نیویورک در حال وقوع است، بپیوندید.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد