درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 09:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 987صفحه نخست » گفتگوشنبه، 3 تیر 1391 - 08:40
مراقب باشیم شایستگی های خود را زیر سئوال نبریم!
شک نداریم که اگر روابط عمومی در جایگاه شایسته خود قرار نداشته باشد نخواهد توانست وظایف و رسالت های سازمانی خود را به خوبی انجام دهد.
  

گفت و گو- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)- بهار سال 1391 برای روابط  عمومی ها فصلی خبرساز بود. خبرهای خوب و خبرهای پرسش برانگیز. گاه خبرهای خوب با آسمانی بارانی و گاه آسمانی که ابری می شد وخبرهای خوبی را برای روابط عمومی ها با خود همراه نداشت.

اما خبر خوب این فصل مصوبه هیئت دولت مبنی برای ارتقای روابط عمومی ها از اداره به اداره کل بود و خبر بدش هم حذف روابط عمومی فرمانداری ها و استانداری ها، در چارت جدیدابلاغی وزارت کشور. البته بعضی ها این خبر را تکذیب کردند که اگر اینگونه باشد، این فصل دو خبر خوب برای روابط عمومی ها خواهیم داشت و چی بهتر از این!

به همین دلیل و برای شنیدن صحبت های صاحب نظران و کارشناسان روابط عمومی به سراغ شان رفتیم. جواد قاسمی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، مانند همیشه با لبی پرخنده و رویی باز از ما استقبال کرد و برایمان سخن گفت. مشروح این گفت وگورا بخوانید:

 

هر سازمانی شایسته همان روابط عمومی است که دارد!

اعتقاد دارم که سطح مدیریتی روابط عمومی ها باید در جایگاهی دیده شود که شایسته عنوان و وظایف شان باشد. اگر ما بیاییم و روابط عمومی را که کاری تخصصی است با دیگر واحدها و خصوصا واحدهای اجرایی ادغام کنیم، قطعا به دلیل حجم بالای کارهای اجرایی، کار حرفه ای و تخصصی روابط عمومی در حاشیه قرار خواهد گرفت.

اگر هم شرایطی پیش می آید که به دلایلی تغییر ساختار، کوچک کردن تشکیلات اداری و تجدید نظر در یک سازمان، اداره و یا نهاد اجتناب ناپذیر می شود باید هر گونه تغییر و جابجایی در خصوص روابط عمومی و حوزه کاری آن بر اساس یافته های کارشناسی و با کسب مشورت از صاحب نظران و متخصصان این حوزه باشد. شک نداریم که اگر روابط عمومی در جایگاه شایسته خود قرار نداشته باشد نخواهد توانست وظایف و رسالت های سازمانی خود را به خوبی انجام دهد.

 

ساختار سازمانی خوب، در کنار نیروی شایسته، کار آمد خواهد بود 

البته این یک جاده یک طرفه نیست. با ایجاد شرایط مناسب و مطلوب مدیر و کارشناس روابط عمومی هم صاحب تخصص، تجربه و دانش لازم در حوزه کاری خود باشند تا بتوانند از شرایط مناسب فراهم شده به خوبی استفاده کند.

سازمان چابک و سرزنده نیاز به نیروی انسانی ورزیده و کارآمد دارد و این دو همدیگر را تقویت می کند. تصمیم دولت مبنی بر ارتقای سطح ادارات روابط عمومی از اداره به اداره کل تصمیم مناسب و پسندیده ای بود و می تواند زمینه ارتقای روابط عمومی ها را فراهم کند و به آنها در انجام وظایف سخت و متعددشان کمک کند.

 

ارتباط موثر در گرو وجود روابط عمومی توانمند است

هر سازمانی برای ارتباط با مخاطبان نیاز به اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط دارد و این امر در گرو داشتن یک روابط عمومی مسئول، توانمند و برخوردار از حمایت و پشتیبانی مسئولان نهاد مربوطه است. ما همه می دانیم که باید در هنگام برداشت، انتظار داشته باشیم تا محصول کاشته خود را درو کنیم!

به گفته زیبا و عمیق مرحوم دکتر نطقی، "هر سازمانی همان روابط عمومی و مدیر را دارد، که شایسته آن است".

مراقب باشیم شایستگی های خود را زیر سئوال نبریم!

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد