درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 10:33   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هرچه من را تأیید کند، درست است!
  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر
  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما
  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9628صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 28 اسفند 1392 - 07:05
۴ پرسش از مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
دکتر بابک دربیکی مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، وی که دارای دکترای علوم ارتباطات است سوابق اجرایی متعددی همچون معاون اطلاع رسانی و ارتباطات اجتماعی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، مدیر گروه سابق علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی ، مدیر سابق سایت خبری تحلیلی آفتاب‌نیوز، سردبیر سابق سایت اتاق ایران، کارشناس سابق معاونت اجتماعی فرهنگی مرکز تحقیقات استراتژیک و مدیر روابط‌عمومی ستاد دکتر روحانی را در کارنامه خود دارد.

دکتر بابک دربیکی نویسنده و مترجم مقالات و کتاب‌هایی در حوزه‌های مختلف مرتبط با امور رسانه و سیاست فعال حوزه رسانه‌ای است.

وی به ۴ پرسش در راستای معرفی روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخ داده است که در زیر می‌خوانید.

تعریف “روابط عمومی” چیست؟

روابط عمومی برقرار کننده پیوند اجتماعی یک سازمان، به شکل دو سویه و انسجام بخش چارچوب‌های ارتباطی درون سازمانی با توجه به ظرفیت‌های انسانی موجود است. به عبارت خلاصه، ارتقاء سرمایه اجتماعی سازمان، و الزامات آن، از طریق روابط عمومی برنامه ریزی و اجرا می‌گردد.

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با ارباب رجوع چه نقشی را ایفا می‌کند؟

علاوه بر اطلاع رسانی شفاف به مراجعان با ارائه اطلاعات از طریق پورتال، بخش ارتباطات مردمی فعالی دارد که در صورت هر گونه مراجعه‌ای به این بخش، موظف به ایجاد سازوکارهای سریع دستیابی مراجعه کننده به بخش‌های مربوط در وزارت خانه است. حتی پی‌گیری نتایج امور مراجعه کنندگان در صورت وجود شرایط خاص نیز از وظایف این مجموعه است.

اصلی‌ترین دغدغه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با رسانه‌ها چیست؟

تنها انتظار از رسانه‌ها، بازتاب دقیق و درست و رعایت اخلاق حرفه‌ای در ارائه اخبار و اطلاعات است.

برنامه آینده روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟

الف) ایجاد سازوکارهای ارتباطی موثرتر با گروه‌های مرجع در حوزه‌های مختلف.

ب) ارتباط موثرتر و نزدیک‌تر با رسانه‌ها و حضور فعال‌تر در رسانه‌ها و ایجاد سازوکارهای پاسخگویی مداوم و منظم به رسانه‌ها مانند ایجاد تریبون سخنگویی.

ج) به دلیل تفاوت زیاد در ماهیت فعالیت‌های مختلف معاونت‌ها و سازمان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میل به جزیره‌ای عمل کردن در این وزارتخانه کاملا مشهود است.

تداوم برنامه‌های هم افزایی به منظور ایجاد روابط عمومی یکپارچه از جمله محورهای اصلی برنامه‌های سال آتی است.

منبع: همشهری آنلاین

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد