شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) ، هیتر یاکسلی-سرمایه اجتماعی نیروی حیاتی روابط عمومی با توانایی ما برای تعامل با دیگران، ساخت روابط، و توسعه درکی به اشتراک گذاشته شده در قلب آنچه انجام می دهیم می باشد. همیشه همینطور بوده و همیشه اینطور خواهد بود. هر کارگزار جدیدی که وارد شغل می شود، ارتباطات موجود خودش را وارد می کند و آنها به سرعت اهمیت پیوندها، پل زدن ها و باند بازی را در می یابند. سرمایه اجتماعی ما ارزش شخصی و حرفه ای برای ما، و کارکنان ما و مشتریان مان است. این بخشی از ارزش هایی است که ما ارائه می دهیم- که اغلب، کم ارزش تلقی می شوند.
سرمایه باندی که ما به طور ویژه با چارچوب جامعه عملی روابط عمومی در ارتباط است، جایی که ما روابط قابل اعتماد را بنا می نهیم و هویت های حرفه ای مان را به اشتراک می گذاریم. یک ساختار حمایت قوی میان آنها که در روابط عمومی کار می کنند و شما آنها را هرگز در مشاغل دیگر پیدا نمی کنید وجود دارد. اما این میدان بخشی آزاد است، که کارگزاران نیاز دارند قابلیت را داشته باشند که روابطی را میان دیگران بنا نهند، به جای اینکه جویای گزینش یا ارتباطات ویژه باشند. این ما را قادر می سازد که مبنای وسیع تری را برای سرمایه اجتماعی خودمان جلب کنیم- و همچنین با آنها مشارکت کرده، و از آن روابط به عنوان اهرم استفاده کنیم. گستره پیوندهای ما سرمایه اجتماعی بیشتری را از طریق اتصال به شبکه های اجتماعی پدید می آورد- که دوباره می توانیم به نفع خود از آنها استفاده کنیم و همزمان برای دیگران نیز نفع داشته باشد.
من خوش شانس هستم که قادرم روابطی را با بسیاری از کارگزاران جدید در هر سال از طریق برنامه های آموزشی و سایر کارهای حرفه ای بسازم. این بسیار رضایت بخش است که دانشجویان به طور ویژه از ساخت روابط با همدیگر و حتی وسیعتر استفاده کنند. یکی از دانشجویان سابق، به نام ماریا بل، تماسی را اخیرا برقرار کرد و درخواست کرد که آیا من می توانم برخی از مواد آموزشی را برای کمک به وی در یک بخش روابط عمومی برای دانشجویان دانشگاه مباله، در اوگاندا ارائه دهم.
ماریا علاوه بر این تجارب خود را در مورد آفریقا در وبلاگ sendmyrootsrain به اشتراک می گذارد. که در آن می توانید ببینید که چگونه وی ترکیبی از زمینه های ارتباطی اش را در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی با کمک دیگران به اشتراک می گذارد. شما همچنین می توانید در مورد اینکه چگونه می توانید یک سخران موفق در روابط عمومی باشید را در وبلاگ وی مطالعه کنید- و او در آنجا از سمینارها درخواست حمایت کرده است.
همراهی با ماریا الهام بخش است- من فکر می کنم که او سرمایه اجتماعی خود را با تجربیات خود به طور فوق العاده افزایش داده است، اما همچنین زمان خودش را به مردم اوگاندا اهدا کرده است. و به نظر می رسد این مساله چیزهای زیادی برای ما در روابط عمومی ها دارد، که سرمایه اجتماعی را می توان به جای تقسیم چندبرابر کرد.
منبع:
http://www.prconversations.com/index.php/2014/03/social-capital-the-lifeblood-of-public-relations/
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9608/سرمایه-اجتماعی،-نیروی-حیاتی-روابط-عمومی
|