درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 13:30   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر
  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت
  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی
  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید
  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی
  تبلیغات فریبنده: تقویت روابط‌عمومی دیجیتال و امنیت تبلیغات حیاتی است
  پایان وب؟ چه خبر است؟
  عصر جمینی
  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9455صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 19 اسفند 1392 - 12:07
اخلاق روابط عمومی
نویسنده: فریزر سیتل - یک وکیل ممکن است موظف شود که از موکل خود در دادگاه دفاع کند- چه مجرم و مقصر باشد یا خیر. اما یک متخصص روابط عمومی چنین تعهدی ندارد. در روابط عمومی، اگر شما فکر می کنید که مشتریتان آن را انجام نداده، نباید بگویید که انجام داده است. بیان هرچه که انجام نشده، خارج از حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی است و این اخلاق باید بیشتر از اخلاق حقوقی رعایت شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  چند ماه پیش، یک جوان علاقه مند در سمینار رهبری در روابط عمومی شهرت آسیب دیده اکسون در نتیجه غرق شدن یکی از تانکرهای و آلوده کردن خلیج والدز در آلاسکا را واکاوی کرد.


«مزخرف است»، جوابی بود که در طرح این مساله توسط اعضای حاضر در سمینار داده شد، «آنها بزرگترین شرکت نفتی در سراسر جهان هستند، پول زیادی در می آورند، و رانندگانشان هنوز از گاز استفاده می کنند. بنابراین چرا کسی به شهرت آنها اهمیت نمی دهد؟»


دانشجو نفرت انگیز بود، اما سوال بسیار خوب بود. و رک و پوس کنده بیان می کرد که ساختار پاسخی قانع کننده به پرش نمی دهد. و بقیه دستورالعمل او در حقیقت لرزان بود.
اما آن برای یک دهه پیش بود، و دانشجو احتمالا اکنون در 50 سالگی به سر می برد، اکسون موبیل دوباره جوان شده تغییر کرده است و در یک شرکت بسیار پاسخگو در مسائل اجتماعی، و ساختار آن سالخورده است (اما هنوز فاخر باقی مانده!).


سوالی که وی با صدای بلند پرسید این بود، به هر حال، مرتبط باقی می ماند: «چرا هیچ کسب نباید نگران شهرتش نباشد؟»


بد یا خوب، الکس رودریگز و لیدسی لوهان و کین وست هنوز مولتی میلیاردر هستند و شما نیستید. بنابراین نکته چیست؟


پاسخ در سال 2014، بعد از عمری در تاکستان ارتباطات بود، این که در روابط عمومی، به ویژه برای شهرت و اعتبار، درک شخصی شما از اخلاق موضوع اساسی است.


این گزارش ناامید کننده درباره حوزه روابط عمومی در خصوص روابط عمومی ها در سال 2000 و توسط پی آر ویک پیمایش شده است و در آن مشاهده شده که 25 درصد از 1700 نفر در روابط عمومی ها اعتراف کرده اند که در اجرای فعالیت حرفه ای خود «دروغ گفته اند.» جالب توجه است که نه پی آر ویک و نه انجمن روابط عمومی امریکا و نه هیچ نهاد و برنامه علمی روابط عمومی در روزآمدهای خود به آسیب شناسی این مورد نپرداخته است. («واسا ماتر، کلنل سندرز، جوجه؟»)


واقعیت این است که اگر شما یک بار به یک گزارشگر، وبلاگ نویس یا مشتری دروغ بگویید- و آنها متوجه آن شوند، می سوزید. در واقع، اگر یک قاعده اصلی در روابط عمومی وجود داشته باشد آن این است که «تو نباید دروغ بگویی.»


فراتر از دروغ گویی، «اخلاق» در روابط عمومی به معانی مختلفی برای افراد به کار رفته است که عبارتند از:
1. برخی متخصصان روابط عمومی برای شرکت های تنباکو کار نمی کنند.
2. سایرین برای بانک ها کار نمی کنند.
3. هنوز برخی احساس می کنند که از نظر اخلاقی درست نیست که برای احزاب سیاسی فعالیت روابط عمومی انجام دهند.
 

همه این ها منصفانه است. اخلاق شخصی من برای شما نیست. چه می شد اگر هر دوی ما از «اخلاق روابط عمومی» بهره مند می شدیم؟» و ما می دانیم که تجاوزهای علنی برخی شرکت ها توسط شرکت های روابط عمومی خوب جلوه داده می شوند، اشتباه است. به عنوان مثال:
1. دعوت فریبنده کچوم برای تغذیه وبلاگ نویسان برای معرفی یک نمونه خوراک معروف، تنها برای ارائه مواد خوراکی فریز شده کن آگرا.
2. سنگ فرش های دوگانه از داستان های ضد گوگل بدون شناسایی آنچه که برای مشتری در فیسبوک اتفاق می افتد.
3. وبلاگ دروغین ادلمن (بزرگترین و ثروتمندترین شرکت روابط عمومی در جهان)، که احتمالا توسط یک زوج که در سراسر امریکا برای یافتن تجربه های عالی در خصوص والمارت مسافرت می کنند نوشته شده است.


همه متخصصان روابط عمومی می توانند موافق این نقض های اخلاقی باشند که غیر قابل توجه بوده و شهرت سازمان های این آژانس های روابط عمومی در صورت عدم بی اخلاقی دچار اختلال می شود.


یک وکیل ممکن است موظف شود که از موکل خود در دادگاه دفاع کند- چه مجرم و مقصر باشد یا خیر. اما یک متخصص روابط عمومی چنین تعهدی ندارد. در روابط عمومی، اگر شما فکر می کنید که مشتریتان آن را انجام نداده، نباید بگویید که انجام داده است. بیان هرچه که انجام نشده، خارج از حوزه اخلاق حرفه ای روابط عمومی است و این اخلاق باید بیشتر از اخلاق حقوقی رعایت شود.


امیدواریم که متخصصان روابط عمومی در طول این سال ها آموخته باشند که در ارتباطات کسب و کار، شهرت تنها چیزی است که شما دارید و اگرمی خواهید سفارش دریافت کنید، مشتریان خود را جلب کنید، و احترام دریافت کنید، هیچ انتخابی به جز رعایت «اخلاق روابط عمومی» ندارید.


به بیان دیگر، آنچه در آن سمینار پونک گفت اگرچه در زمان مناسبی گفته نشد، اما در عمل روابط عمومی، اخلاق بسیار اهمیت دارد.


نویسنده: فریزر سیتل
مترجم: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)
منبع: http://www.odwyerpr.com/story/public/1991/2014-03-03/seitel-public-relations-morality.html
منبع مرجع: http://www.shara.ir/view/9455/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  5 اشتباه رایج در روابط‌عمومی که باید از آنها اجتناب کنید


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  عملیات روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی


  رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدم‌قطعیت


  تفکر خارج از چارچوب سنتی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از دیوار رسانه‌ای در یک رویداد روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد