درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:43   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8818صفحه نخست » سه شنبه، 15 بهمن 1392 - 14:50
کارگزار روابط عمومی- عرضه کتاب «روزنامه‌نگاری عملی» به بازار نشر
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «روزنامه‌نگاری عملی» نوشته محمود اسعدی شامل پژوهشی در حوزه مدیریت رسانه توسط انتشارات آذرین مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب «روزنامه‌نگاری عملی» نوشته محمود اسعدی شامل پژوهشی در حوزه مدیریت رسانه توسط انتشارات آذرین مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

 

به گزارش شارا، در این کتاب نویسنده تلاش کرده تا دانش و مهارت روزنامه‌نگاری را به طور توام ارائه کند تا به طور عملی نکات مورد نظر بیان شود، چون آموزش بدون تجربه‌آموزی و مهارت بی‌دانش کارایی ندارد.

 

ایجاد رشته مدیریت رسانه در بسیاری از دانشگاه‌های کشور و ابهام در برخی سرفصل‌های آموزشی، باعث می‌شود تا محققان و نویسندگان نگاهی به کم و کیف این رشته داشته باشند تا ضرورت اشراف اهالی این رشته به فراگیری آیین روزنامه‌نگاری روشن شود. کتاب پیش رو، می‌تواند نیاز علمی بخش مکتوب مدیریت رسانه در عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را فراهم کند و همچنین راهنمایی برای بحث ارتباطات مجازی و بخش‌های خبری رادیو - تلویزیون باشد.

 

محمود اسعدی مولف این اثر، مراحل عملی روزنامه‌نگاری مانند خبرنگاری، گزارشگری، دبیری، سردبیری و مدیرمسئولی نشریات مختلف را طی 25 سال طی کرده است. وی دارای دکترای تخصصی مدیریت رسانه است و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مدیریت، ارتباطات، روزنامه‌نگاری، جامعه‌شناسی فرهنگی و مدیریت رسانه، تدریس کرده است.

 

کتاب «روزنامه‌نگاری عملی»، دارای 8 فصل و 2 ضمیمه در انتهاست. عناوین فصول آن به ترتیب عبارت‌اند از: «کلیاتی پیرامون روزنامه‌نگاری»، «مفاهیم اساسی روزنامه‌نگاری»، «مصاحبه»، «شیوه‌های گزارش‌نویسی»، «مقاله‌نویسی در مطبوعات»، «هنرهای تجسمی در مطبوعات»، «وبلاگ و روزنامه‌نگاری» و «روزنامه‌نگاری بحران». ضمیمه‌های پایان کتاب هم به ترتیب «گزیده‌ای از تحقیق سازمان علمی- فرهنگی - تربیتی یونسکو در سال 2011» و «معرفی صد کتاب روزنامه‌نگاری» است.

 

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

تفاوت‌های عمده مقاله‌های انشایی و مطبوعاتی در اندازه آن‌ها و میزان ارتباط با خبر است. ویژگی مقاله‌های مطبوعاتی نخست اخباری بودن آن است. یعنی هر نظر و عقیده‌ای که مکتوب می‌شود باید در ارتباط با خبر باشد و طبعا جایگاه این نوع مقاله‌ها در مطبوعات به نحوی است که نمی‌تواند طولانی باشد. به همین دلیل دومین ویژگی مقاله‌های مطبوعاتی در ایجاز و کوتاهی آن است. مقاله‌هایی که در چند بند یا پاراگراف باید همه مقصود را برساند و خواننده را در حداقل زمان با دیدگاه نویسنده مقاله در مورد یک رویداد خبری مطلع کند. چنانکه برای خبر قائل به ایجاز و اختصار هستیم و می‌گوییم یک مصاحبه یا گزارش مناسب علاوه بر رعایت اصول تکنیکی باید کوتاه باشد، به این دلیل است که کار و حرفه روزنامه‌نگاری آن هم در عصر حاضر بر پایه سرعت و اختصار می‌چرخد. مقاله‌های انشایی از این خصوصیت مبرا هستند. بسیاری از مقاله‌های انشایی را هما‌ن‌طور که اشاره شد، می‌توان در کتا‌ب‌های قدیمی یافت و در حال حاضر نیز چنین مقاله‌هایی از سوی اهل فن آن نگارش می‌شود. این مقاله‌ها در نشریات تخصصی گاه تا چند شماره ادامه می‌یابند.

 

ارکان مقاله‌نویسی

در علم روزنامه‌نگاری از مقاله به عنوان حساس‌ترین رکن نام برده می‌شود. جایگاه مقاله در مطبوعات به طور اخص و دیگر رسانه‌های جمعی به طور اعم در راس دیگر مطالب است و از اینرو نویسندگان مقاله‌‌ها نیز به عنوان عناصر مجرب، آگاه و فرهیخته شناخته می‌شوند. در واقع این نویسندگان و آرا و نظرات آنهاست که به مقاله وجهه، شان و مقام بالا می‌بخشند. چنان که مخاطبان با مشاهده نام نویسندگان به انتخاب مقاله و مطالعه آن می‌پردازند.

 

این کتاب با256 صفحه مصور، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 12 هزار تومان منتشر شده است.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد