درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:32   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7906صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیشنبه، 23 آذر 1392 - 10:28
خاصّه‌خوانی مشرق؛
روایت روزنامه‌ها از چگونگی نقض توافق ژنو توسط آمریکا/ منتقدان «توافق ژنو» منافع شخصی دارند!
  

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای 17 شرکت ایرانی و خارجی را به دلیل نقض تحریم‌های اعمالی علیه ایران در فهرست سیاه قرار داد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

دست آمریکا بار دیگر رو شد باز هم اعتماد کنیم؟

کیهان نوشتعلی‌رغم اظهارات خوشبینانه برخی از مسئولان محترم کشورمان درباره توافقنامه ژنو و تصویر روشنی که از فضای بعد از توافقنامه ترسیم می‌کردند، اقدام اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های جدید را می‌توان تیر خلاص به اینگونه خوشبینی‌ها دانست.
توافق هسته‌ای ژنو در حالی به تایید تیم دیپلماسی ایران و 5+1 رسید که به اعتقاد کارشناسان، متن این توافقنامه 6 ماهه ابهامات فراوانی داشته و جای سوء استفاده‌های زیادی را برای طرف غربی باز می‌گذاشت.
در حالی که کیهان طی این مدت بارها در یادداشت‌ها و گزارش‌های مستند خود نسبت به رویکرد کلاهبردارانه طرف غربی و سیاه‌چاله‌های این توافق موقت هشدار داده و نشان داده بود آمریکا غیرقابل اعتماد است؛ اتفاقات روزهای اخیر بار دیگر بر این مواضع اصولی مهر تأیید زد.
هنوز چند ساعت از امضای توافقنامه هسته‌ای در ژنو نگذشته بود که مواضع عجیب و غریب مقامات کاخ سفید در این خصوص آغاز شد که معروف‌ترین آنها انکار حق غنی‌سازی ایران بود.
برخی از عناصر و جریانات داخلی- با انگیزه‌های متفاوت- علت این مواضع چندگانه و صداهای مختلف از درون آمریکا را مشکلات داخلی این کشور و سیاستی صرفاً شفاهی برای آرام کردن صهیونیست‌ها و عناصر افراطی عنوان کردند اما اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم 17 شرکت ایرانی و غیر ایرانی به بهانه کمک به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نشان داد آمریکایی‌ها حتی حاضر نیستند 6 ماه از اقدامات خصمانه علیه ایران خودداری کنند و اعتماد به چنین دولتی، چقدر بی‌جا و دارای عوارض است.
البته در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکایی‌ها، کارشناسان مذاکره‌کننده ایران در وین میز مذاکره با تیم کارشناسی 5+1 را ترک کردند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای 17 شرکت ایرانی و خارجی را به دلیل نقض تحریم‌های اعمالی علیه ایران در فهرست سیاه قرار داد.

 

روزنامه ایران: اتهام‌زنی، امتیاز‌گیری، بدهکاری‌ و صندوق‌های خالی میراث دولت دهم است

روزنامه دولتی ایران نوشتمیراث مانده از دولت یازدهم فقط بدهکاری‌ها و صندوق‌های خالی و انبوه تعهدات نیست. طی سال‌های گذشته اخلاق سیاسی و قاعده بازی نیز به فراموشی سپرده شد و اتهام‌زنی و امتیاز‌گیری و رواج حرف‌های بی‌سند به اوج خود رسید. این روش سطحی چنان ریشه دوانده که در برهه‌ای توانست جمع کثیری از روشنفکران و کارآزمودگان نظام جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشاند اما داستان به اینجا ختم نشد. طیف وابسته به این روش، بیش از پیش بر‌ساز ناکوک خود اصرار داشتند تا بتوانند صدای آری مردم به اعتدال را نشنوند. از این رو دامنه بد اخلاقی‌های سیاسی دامن دولت امید و تدبیر را هم گرفت. بیش از یک ماه از جلسه رأی اعتماد سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می‌گذرد. جلسه‌ای که در آن انواع و اقسام اتهامات از سوی برخی از نمایندگان متوجه او شد.


ادعای جالب روزنامه آرمان روابط عمومی:
منتقدان توافق ژنو منافع شخصی و گروهی دارند
!
 

آرمان روابط عمومی نوشتخبرها وموضع‌گیری‌های مختلفی پس از مذاکرات ژنو شکل گرفت، عده‌ای همسو با دولت شادمانی خود را آشکارا بیان نمودند، برخی در جهت منافع حزب یا گروه خود بر طبل بدگمانی کوبیدند و آرامش نسبی که درکشور هویدا شده بود را نادیده گرفتند، برخی نیز با تمسک به شعارهایی که پایه و اساسی خود محورانه داشت، ساز و کار مذاکرات به زیر سنبه پرزور خود بردند و تازیانه‌های سخت وسنگین اتهام را در بعد وسیعی بر سر دیپلماسی ظریف کوبیدند، نقادی‌هایی که نشأت گرفته از به خطر افتادن منافع شخصی عده‌ای خاص بود جلوه‌گر شد.

در ادامه این یادداشت آمده است: عده‌ای در کشور در اندیشه دشمن‌سازی فرضی هستند، عزتمندی کشورشان را که در توافقنامه ژنو به خوبی آشکار است را به منزله ذلت قلمداد می‌نمایند وقتی شنیده می‌شود پس از تفوق در مذاکرات هسته‌ای که به حق ظریف وهمراهانش با جدیت وپشتکار به این توفیق تاریخی دست یافتند، 53 نفر از نمایندگان دست به قلم برده و وی را محکوم می‌نمایند ودرخواست استیضاح او را می‌کنند، نا خودآگاه نفس در سینه افرادی که تنها به فکر رشد و تعالی کشورشان هستند، حبس می‌شود.


پاسخی به نقض توافقنامه ژنو

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی طی یادداشتی در روزنامه تهران امروز نوشت: بعد از توافقنامه هسته‌ای ژنو، انتظار از طرفین توافقنامه این بود که از دست زدن به هر نوع اقدامی که این توافقنامه را تضعیف کند یا با روح توافقنامه مخالف باشد، خودداری کنند. در این راستا ایران گام اول را برداشت و به بازرسان آژانس اجازه داد تا از سایت هسته‌ای اراک بازرسی به‌عمل آورند. همچنین فعالیت‌های هسته‌ای ایران نسبت به گذشته کندتر شد که این موضوع مورد تایید آژانس هم قرار گرفت

با این حال طرف غربی بخصوص آمریکا هر روز به بهانه‌های جدید در صدد تضعیف توافقنامه بر آمده است. یکروز کنگره آمریکا تلاش می‌کند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند. روز دیگر سناتورها طرح جدید تحریم آماده می‌کنند و در همان حال هم کاخ سفید با برخی بازی‌های سیاسی سعی دارد اینگونه وانمود کند که مانع تصویب تحریم تازه علیه ایران شده است و در همان حال هم 19 شرکت و فرد حقیقی در ایران و چند کشور دیگر به این بهانه که تحریم‌های قبلی آمریکا علیه ایران را نقض کرده‌اند، مورد تحریم دولت آمریکا قرار می‌گیرند..به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با تصویب تحریم‌های جدید بر علیه ایران و به کار بردن ادبیات تهدید تلاش می‌کنند از ایران در دور بعدی مذاکرات امتیازات بیشتری بگیرند،در حالی‌که شاهد بودیم ایران تا به حال همراهی زیادی داشته است و اگر بحث حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نبود مجلس ایران هم می‌توانست و می‌تواند محدوده همراهی تیم مذاکره ایران با گروه غربی را تعیین نماید. با این حال مجلس فعلا دست نگه داشته و منتظر اثبات یا عدم اثبات حسن نیت کشورهای غربی عضو گروه 5+1 است

اقدام آمریکایی‌ها تنها نتیجه‌ای که در برخواهد داشت به بن‌بست کشیدن روند مذاکرات خواهد بود آنها با این کارشان مذاکرات را دچار چالش خواهند کرد.متاسفانه شاهد هستیم با وجودیکه مدت زمان خیلی کوتاهی از زمان توافق ژنو گذشته است اما طرف آمریکایی با اقدامات خود نشان داده است که قابل اعتماد نیستند و با وجودی که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده آنها ایرانی‌ها را به فریب‌کاری متهم کرده بود شاهدیم این طرف آمریکایی است که با نقض تعهدات خود در ژنو فریبکاری کرده است.


 
درخواست اصلاح‌طلبان از سیدحسن خمینی

آرمان روابط عمومی نوشتشنیده شد که یک سایت خبری مدعی شد که شماری از اصلاح‌طلبان از سیدحسن خمینی درخواست کرده‌اند که برای انتخابات مجلس خبرگان نامزد شود. مثلث‌آنلاین نوشت؛ «پس از اینکه اصلاح‌طلبان توانستند در ائتلاف با میانه‌روها به بخشی از خواسته‌های خود در دولت یازدهم دست یابند اکنون به صورت جدی تصمیم دارند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صورت فعالانه وارد عمل شوند

در همین راستا برخی چهره‌های با سابقه اصلاح‌طلب از حاج سید حسن آقای خمینی که سالیانی را در قم به تحصیل علوم حوزوی پرداخته خواسته‌اند خود را برای انتخابات خبرگان رهبری نامزد کند. آنها حتی به وی توصیه کرده‌اند در صورتی که شورای نگهبان خواستار حضورش در آزمون علمی اجتهاد شد او در این آزمون هم شرکت کند تا مانعی برای نامزدی‌اش در انتخابات ایجاد نشود. گفتنی است تولیت حرم امام (ره) تاکنون پاسخی به این درخواست اصلاح‌طلبان نداده است. »

رفع حصر ارتباطی به رییس‌جمهوری ندارد
روزنامه شرق نوشت: «سیدحسین نقوی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه «فتنه ۸۸ قابل بخشش و گذشت نیست»، گفت: «رفع حصر فتنه‌گران ارتباطی به رییس‌جمهور ندارد و سوءتفاهم‌خواندن فتنه ۸۸ موجب شرمندگی است.» «اسماعیل کوثری» نماینده تهران نیز در مورد حوادث پس از انتخابات 88، با بیان اینکه «رفع حصر سران فتنه به رییس‌جمهور مربوط نمی‌شود»، گفت: «موضوع رفع حصر و آزادکردن زندانیان به قوه قضاییه و شورایعالی امنیت ملی کشور باز می‌گردد


چرایی نیاز آمریکا به مذاکره

روزنامه کیهان نوشتآمریکا بشدت از اینکه ایران میز مذاکره را ترک گوید، نگران است و از این رو می‌توان در لابلای خط و نشان کشیدن‌ها و شرط‌گذاری‌هایش، نگرانی آن از قطع گفتگو و بازگشت ایران به شرایط پیش از مذاکرات و توافقات اخیر ژنو را دید. به این عبارت‌های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در جلسه استماع کنگره بیان شده است، توجه کنید: «نقض توافق ژنو توسط ایران، واکنش نظامی آمریکا را در پی دارد»، «ما در یک دو راهی قرار داریم یا دیپلماسی یا ادامه خصومت و احتمالاً درگیری». یک نشریه آمریکایی - پلیتیکو- دو روز پیش نوشت وزیر خزانه‌داری آمریکا برای قانع کردن مجلس سنا به عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران با نمایندگان آن گفت‌وگو می‌کند. پلیتیکو در ادامه نوشت: «عدم تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران پیروزی بزرگی برای اوباماست». با این عبارات می‌توان فهمید که هیأت حاکمه آمریکا با هر اقدامی که ایران را به شرایط قبل از مذاکرات و موافقت‌نامه اخیر برگرداند، بشدت مخالفند البته این به معنای پایبندی آمریکا به تعهداتش نیست کما اینکه اظهارات مقامات ارشد دولت آمریکا از عدم پایبندی حکایت می‌کنند.
آمریکایی‌ها معتقدند توافق ژنو یک فرصت استثنایی برای کنترل ایران در اختیار واشنگتن قرار داده و می‌تواند مبنای محکمی برای وادار کردن ایران به امتیازدهی در سایر پرونده‌ها باشد.

تیم مذاکره‌کننده ایران باید از فضای خوش‌بینی کنونی خارج شود و بداند که اصولا بحث هسته‌ای ایران در هر دو شکل مورد بحث غرب، یک موضوع حاشیه‌ای است البته موضوعی که با همه حاشیه‌ای بودن یک شاخص برای ارزیابی قدرت ایران در دفاع از استقلال، هویت و حقوق خود است، مسئله اصلی غرب، «قدرت» ایران است که توانایی هسته‌ای با همه اهمیت آن یک نقطه در این قدرت استتوانایی ایران در مدیریت تحولات منطقه و شکل‌دهی به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و بین‌المللی نقطه کانونی و اصلی «قدرت» ایران است و از این روست که در بحبوحه بحث مذاکرات مقدماتی ژنو، جان‌کری پای بحث سوریه و حزب‌الله را به میان کشید و کاهش تحریم‌ها را منوط به کوتاه آمدن ایران در این قبیل پرونده‌ها کرد.

 

منبع: مشرق

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد