درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403 - 07:43   

بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد

  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد


ادامه ادامه مطلب یک

علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»

  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در ایجاد افسردگی و اضطراب
  اپل با شش طرح لوگوی جدید و خیره‌کننده ما را شگفت‌زده می‌کند
  چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  پدیده تکنو فرهنگ و استحاله فرهنگ
  علیرغم ممنوعیت‌ها «میلیون‌ها نفر از واتس‌اپ استفاده می‌کنند»
  بینگ اکنون ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد
  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی
  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت
  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»
  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7775صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 17 آذر 1392 - 14:52
«روابط‌عمومی» در «دولت مردم داران»
محمد امامی- رییس انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد - با استقرار دولت اعتدال‌گرای یازدهم، امید در جامعه برای تغییر و بهبود اوضاع، موج می‌زند. عطش تحول‌خواهی و تغییرطلبی، جامعه را فرا گرفته و هر کجا اعمال تغییر با رکود و کندی روبرو شده، با اعتراض و واکنش‌های مردمی روبرو شده و شعارها و برنامه‌های رییس جمهور محترم به دست اندرکاران یادآوری می‌شود.
  


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- با استقرار دولت اعتدال‌گرای یازدهم، امید در جامعه برای تغییر و بهبود اوضاع، موج می‌زند. عطش تحول‌خواهی و تغییرطلبی، جامعه را فرا گرفته و هر کجا اعمال تغییر با رکود و کندی روبرو شده، با اعتراض و واکنش‌های مردمی روبرو شده و شعارها و برنامه‌های رییس جمهور محترم به دست اندرکاران یادآوری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز بر عزم خود برای محقق ساختن شعارهای انتخاباتی و برنامه‌های دولت تدبیر و امید پای می‌فشرد و بر سخنان مهم خود در مراسم تحلیف و تنفیذ تاکید می‌کند.

تاکید بر اینکه «دولت تدبیر و امید، رعایت قانون، رعایت حقوق و آزادی‌های همه شهروندان و پاسخگویی به جامعه و مدیریت علمی تاکید خواهد داشت. مردم تغییر، تحول و تعالی را می‌خواهند. مردم می‌خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند، مردم می‌خواهند حرمت و کرامت داشته باشند، مردم می‌خواهند در فضایی آرام، معنوی و عقلانی زندگی کنند».

رییس دولت یازدهم با یادآوری این نکته که «همگی باید قدر این فرصت را بدانیم، سرگرم حاشیه‌ها نشویم و هدف را گم نکنیم» بر این مهم تاکید می‌کند که « ما باید به مردم اعتماد کنیم و با آنها صادقانه سخن گوییم» و « شفافیت کلید گشودن باب اعتماد است».

«روحانی»، در سخنان مهم خود با آگاهی از آسیب‌های معضلات ۸سال اخیر بر این باور است که «تشکیل دولت راستگویان، امانتداران، اخلاق مداران و مردم داران نزدیک ترین مسیر برای پیروی از پیامبر رحمت است».

با تشکیل دولت راستگویان، امانتداران و مردم‌داران، باید ساز و کارهای لازم را برای تحقق این شعارها و آرمان‌ها نیز فراهم کرد و یکی از ساز و کارهای مهم، استقرار و شکل‌گیری «روابط‌عمومی‌های مردم دار و مردم مدار» با رویکرد علمی است. لذا در دولت مردم‌داران، برای استقرار و شکل‌گیری روابط‌عمومی‌های مردم دار و مردم‌مدار، توجه به چند بعد ضروری است:

شایستگی مدیران روابط عمومی
مدیران روابط عمومی باید شایسته ترین‌ مدیران باشند و افزون بر دانش و بینش تخصصی ارتباطات، متانت، مهارت و توانایی تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل را داشته باشند.

این ویژگی، مدیران روابط عمومی را قادر خواهد ساخت تا به خوبی ضمن شناخت و آگاهی از واقعیت‌ها، و تدارک برنامه‌ی جامع و کامل برای روابط عمومی، بتوانند با ارتباط و تعامل با دستگاه ها و رسانه‌ها و کارکنان و سایر مدیران، اهداف و برنامه‌های سازمان را تا تحقق کامل حمایت و پشتیبانی کنند.

بی‌تردید در این عصر، تقویت عنصر دانایی در سطوح مختلف روابط‌عمومی‌ها به ویژه سطوح مدیریتی و سرپرستی، آن‌ها را برای ایفای مسئولیت‌های خویش توانا می‌سازد.

تقویت امید در جامعه، با روی آوردن به عقلانیت و به کار گماردن مدیرانی مدبر و اعتدال‌گرا و متخصص در روابط‌عمومی‌ها میسر است، مدیران مردم‌گرایی که در کمال صداقت و درستی، شفافیت را در جامعه رواج دهند و اعتماد عمومی، این عظیم‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی را در پهنه‌ی گیتی بگسترانند، که کلید اعتماد عمومی، شفافیت و صداقت با مردم است.

اولویت مردم مداری بر بوق تبلیغاتی بودن
مهم‌ترین رسالت و وظیفه‌ی روابط عمومی، شناخت نیازها، مشکلات، موانع و گرفتاری‌های مردم، این ولی نعمتان جامعه است، بنابر این در دولت «تدبیر و امید» که رییس دولت، آن را دولت «مردم‌داران» می‌خواند، اولویتی بالاتر و فوری‌تر از مردم‌داری و مردم مداری نیست.

روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و به ویژه خدمت‌رسان در این دوره باید به شدت از این‌که صرفا بوق تبلیغاتی مدیر سازمان باشند پرهیز کنند، شهروندان را ولی نعمت خود دانسته و مردم‌مداری را جایگزین مدیرمداری کنند.

برای این منظور روابط‌عمومی‌ها باید همت کنند و اجزای دستگاه‌های اجرایی، به ویژه دستگاه هایی که خدمات وسیع و گسترده‌ای دارند را پاسخگو ساخته و مشکلات و نیازهای نوشونده‌ی مردم را به طور مستمر شناسایی کرده و با شناخت کاستی‌های خدمت‌رسانی، دستگاه‌های اجرایی را برای خدمات کارآ و اثربخش راهنمایی نمایند.

برای این منظور یکی از اقدامات حساس و ضروری، تعامل مناسب با رسانه‌هاست که نباید مورد غفلت واقع شود. در صورت شکل‌گیری رابطه‌ی دوسویه و اثربخش مبتنی بر اخلاق، صداقت و احترام متقابل میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها به عنوان میانجی افکار عمومی، روابط‌عمومی قادر خواهد بود ضمن ایجاد ارتباط با افکار عمومی و تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان، از بروز شایعه، ابهام و خلل در افکار عمومی پیشکیری کرده و در صورت بروز ، به موقع نسبت به ترمیم افکار عمومی اقدام نماید. همچنین چشم بیدار رسانه‌ها همواره ناظری دلسوز برای جامعه خواهد بود تا با رصد کردن عملکرد خدمتگزاران و انتظارات و بازخوردهای مردم، ضمن بیان عملکرد خدمتگزاران، کاستی‌های فرایندهای خدمتگزاری را به مسئولان گوشزد نماید.


روش‌ها و ساز و کارهای مناسب اجرایی روابط عمومی
مدیران کارآمد و شایسته‌ی روابط‌عمومی که مردم داری و مردم مداری را وجهه‌ی همت خویش ساخته‌اند، تنها در صورتی خواهند توانست به اهداف و رسالت‌های روابط عمومی دست بیابند که از ساز و کارهای مناسب بهره‌مند و برخوردار باشند و روش‌های پسندیده، کارآمد و اثربخشی را برای ایفای مسئولیت‌های خویش به کار ببرند.

اصلاح و بهبود ساختاری روابط‌عمومی‌ها، بهره‌مندی از بینش، دانش، فنون و مهارت‌های نخبگان و مشاوره‌های تخصصی و آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی، به کارگیری پژوهش و تحقیق، فناوری‌های ارتباطی نو، کاربست عنصر خلاقیت و نوآوری، تعامل شایسته با رسانه‌ها، همچنین بهره‌مندی از تجارب مفید و ایجاد بانک ایده و حافظه‌ی سازمانی برای روابط‌عمومی‌ها، و .... از جمله ساز و کارهایی است که می‌تواند زمینه‌های پیشرفت و اعتلای هنر هشتم را فراهم سازد.

همچنین باز کردن میدان برای سازمان‌های مردم نهاد روابط‌عمومی، و بهره‌مندی از خرد جمعی فعالان و صاحبنظران روابط‌عمومی، از دیگر زمینه‌ها و اقداماتی است که می‌تواند به اعتلا و پیشرفت و حرکت رو به جلوی روابط‌عمومی کمک شایانی نماید.

فراموش نباید کرد که روابط‌عمومی، جایگاهی برای اغوا و نفوذگری، برگزاری سمینارهای رنگارنگ و ناکارآ و بی‌خاصیت و بنگاه نصب پلاکارد و ماشین تبلیغ و بوقچی‌گری مدیر نیست، بلکه جایگاهی والا برای اندیشه‌ورزی، عمل‌گرایی، خدمت‌رسانی و رویکرد علمی و مردم‌مدارانه مبتنی بر پژوهش و برنامه‌ریزی است که این عرصه‌ی خدمت‌رسانی را از یک سو به مأمن و پناهگاهی مطمئن و کارآمد و اثربخش برای مردم و دفاع جانانه از خواست‌های به‌حق آنان تبدیل می‌کند و از سوی دیگر با روش‌هایی مبتنی بر صداقت، به دفاع از اعتبار، هویت، بقا، پیشرفت و تعالی سازمان برمی‌خیزد.

طراحی و استقرار نظام ارزیابی‌عملکرد، نظام تشویق و تنبیه، نظام پاسخگویی، نظام شایسته‌سالاری(انتخاب و انتصاب) و ... از سوی نهادها و دستگاه‌های بالاسری، از دیگر مکانیزم‌ها و روش‌هایی است که برای تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و اهداف و شعارها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، و تحقق رسالت‌ها و ایفای وظایف و مسئولیت‌های روابط‌عمومی، ضرورت آن کاملا محسوس و ملموس است.

استانداران در صف مقدم همراهی
تصور شکل‌گیری اعتماد عمومی، دستگاه‌های پاسخگو، تحول و تعالی در دستگاه های اجرایی، بدون همراهی و همرایی و همداستانی و مشارکت فعال مدیران دستگاه‌ها با روابط‌عمومی، تصوری دور از واقعیت است.

بی‌تردید شکل‌گیری «دولت مردم‌داران» که مورد تاکید رییس جمهور محترم قرار گرفته، بدون پیشتازی مدیران دستگاه‌ها در مردم‌داری و مردم‌مداری امکان‌پذیر نیست و به نظر می‌رسد چنانچه عزم جدی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و عملیاتی شدن شعارهای آن وجود دارد، استانداران باید مسیر مردم‌داری، در صف مقدم همراهی و پشتیبانی روابط‌عمومی‌های مردم مدار قرار گیرند و با مکانیزم‌های نظارتی و حمایتی موثر، مدیران دستگاه‌ّهای اجرایی را برای تقویت و همراهی روابط‌عمومی‌ها در این مسیر، ترغیب ، تشویق و ملزم نمایند.

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
کارمند
| 1393/2/6 - 04:04 |     1     0     |
با سلام و عرض ادب، نویسنده محترم گویی همین امروز به این مملکت وارد شده است. این حرفها به جز در بوق تبلیغ دمیدن چیست؟ دولت راستگویان، مردم داران و...!!!! بالاخره این مردم دارای فرهنگ غنی و چندهزار ساله است. مردمی که در سال 1357 به خواست قلبی خود تغییر را به شرایط موجود ترجیح دادند و استقلال را فریاد کردند. احترام و راستگویی و مردم داری با کشاندن مردم به صف دریافت سبدکالا، جایی که افراد را به چشم محتاج و نیازمند می بینند تجلی این افکار و باورهای غلط است. تیتر سایت ثبت نام دریافت یارانه چه؟ اعلام نیاز باید باور کنیم که مردم هیچ نیازی به صدقه دولت ندارند آنچنان که در پشتیبانی های مردمی در هشت سال دفاع مقدس از جبهه ها مشاهده کردیم. بهتر است دولتمردان راستگو در ادبیات خود تجدید نظر نمایند زیرا دروغگو کم حافظه است


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  راهکارهای مسئولیت‌‌‌ اجتماعی


  نقش مهم روابط‌عمومی در حفظ و تقویت انسانیت


  ‌دیجیتال‌سازی روابط‌عمومی


  معرفی کتاب «خلاقیت در روابط‌عمومی»


  چگونه خشم بر تفکر غلبه می‌کند؟


  روابط‌عمومی، صدایی فراتر از صدا


  چگونه روابط‌عمومی بالا و موفق داشته باشیم؟


  فرصت بزرگ ای‌اس‌جی برای روابط‌عمومی


  تأثیرات روانی جنگ بر خبرنگاران


  ترویج ارزش‌های انسانی و نقش روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد