درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 3 خرداد 1403 - 16:58   

هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.

  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.


ادامه ادامه مطلب یک

رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!

  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق

  افسانه های شکسته اقتصاد جهانی: بررسی عمیق


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تصمیمات بازاریابی "احمقانه" را می‌توان با تئوری سودمندی توضیح داد
  چگونه یک طرح کسب‌وکار اساسی بنویسیم
  درس‌هایی از نقل قول الیور وندل هلمز برای روابط‌عمومی: خطرات بدفهمی در روابط‌عمومی
  مرکز تحقیقات پیو: اینترنت در حال ناپدید شدن است
  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!
  هوش مصنوعی گوگل: نمایش تبلیغات را در کادرهای خلاصه نتایج جستجو خود آغاز می‌کند
  سام آلتمن چه کسی است؟ نگاهی به درون مردی که پشت پرده اوپن‌ای‌آی است
  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.
  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار
  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 7460صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 6 آذر 1392 - 22:36
دانلود کتاب گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه
کتاب الکترونیک گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه تازه‌ترین انتشار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته دونالد ماتسون و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب نسخه چاپی ندارد.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب الکترونیک گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه تازه‌ترین انتشار دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نوشته دونالد ماتسون و ترجمه عبدالحسین کلانتری و بهزاد احمدی در پایگاه اطلاع‌رسانی این دفتر برای بار نخست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این کتاب نسخه چاپی ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه در 313 صفحه ترجمه، تنظیم و رایگان در دسترس قرار گرفته است.

 

بنا بر نظر نویسنده گفتمان کتاب پیش رو در صدد است طیفی از دیدگاه‌ها را معرفی کند. پاسخ‌های یک تحلیل‌گر گفتمان به رسانه‌ها هم پاسخ‌های شخصی هستند که سعی دارد الگوها و نظام‌ها را فراتر از پاسخ و علاقة شخصی مشاهده کند و هم پاسخ‌های کسی که در همان فرهنگ زندگی می‌کند و متکی به همان منابع زبانی است. این کتاب تأکیدی ویژه بر دانش انتقادی دارد.

 

ساختار کتاب با اندیشه بهره‌گیری از گفتمان‌هایی چینش شده است که بر اساس آن‌ها طبق نظر مولف بتواند تحلیل مشروح زبان، به ویژه موارد کاربرد آن را با تحلیل ساختار اجتماعی و کارکرد فرهنگی ترکیب کند. هم چنین اصطلاحات و مفاهیم کلیدی در بخش واژه نامه گردآوری شده‌اند.

 

این کتاب در 8 فصل همراه با یک مقدمه تنظیم شده است و فصل نخست ، با تحلیل لغات یا واژگان قاموسی آغاز می‌شود و نیز این که چگونه معنایی را می‌سازند که در راستای منافع سیاسی و فرهنگی خاصی عمل می‌کند. برای این کار هم نگاهی بر زبان خبر و به ویژه اخبار مربوط به جرم می‌اندازد. آخر فصل نیز با یک مطالعة موردی نه تنها به ماهیت متعارف لغات اخبار و متون رسانه‌ای بلکه هم چنین به قدرت بلاغی برای به کارگرفتن این عرف‌ها به شیوه‌ای که فروش بیشتری داشته باشند، اشاره دارد.

 

فصل دوم، راجع به تحلیل بینامتنی است که با استفاده از تبلیغات به عنوان موضوع بررسی، در پی کند و کاو در چگونگی کمک گرفتن متون از متون قبل از خود است. این فصل به ویژه به شیوه‌ای می‌پردازد که انواع رسانه‌ها در تلاش برای دست‌یابی به امتیازی رقابتی، خود را از طریق بینا متن‌های‌شان وارد فرهنگ می‌کنند؛ و برای این کار از تبلیغات نوشابه‌ای رژیمی استفاده می‌کند تا کند و کاوی بکند در این که چگونه تبلیغات در متون خود را جا می‌اندازند.

 

فصل سوم، با استفاده از تحلیل تعدی گفتمان مجلات تبلیغاتی زنان و مردان را تجزیه و تحلیل می‌کند. این فصل نشان می‌دهد که چگونه، در شرح این که چه کسی در فرایندهای تک تک بندها بازنمایی می‌شود، جایگاه‌های هویت مصرف‌گرا و به شدت جنسیتی برای خوانندگان زن و مرد طرح‌ریزی شده است.

 

فصل چهارم ، در مورد نقش روایت در گفتمان بحث می‌کند و نشان می‌دهد چگونه این درک قوی از جهان با دیگر اشکالِ ”پیوستگی“ ارتباط متقابل دارد

 

فصل پنجم، با بحث راجع به بُعد دیداری تلویزیون واقعیت، در تحلیل گفتمان رسانه های دیداری کند و کاو می‌کند. استدلال این است که تلویزیون با واقعیت بیشتر به مشاهدة افراد تحت مشاهده می‌پردازد، سپس از تحلیل گفتمان دیداری برای آشکار نمودن تلویزیون معاصر بهره می‌گیرد.

 

فصل ششم، ”تحلیل مکالمه “؛ به معنای بررسی جزییات آشکار کردن لایه‌های گفت و گو را به منظور کند و کاو در توزیع قدرت در مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی به بحث می‌گذارد.

 

فصل هفتم، با بهره گیری از تفسیرهای ورزشی پخش شده، از نظریة ”شناخت اجتماعی “ استفاده می‌کند تا نشان دهد، به رغم سال‌ها مبارزه، تعصب قومی هنوز در گفت و گوهای ورزشی به وفور یافت می‌شود.

 

فصل هشتم، گفتمان موجود در اینترنت را با توجه به ”تعاملی بودنش “ تحلیل می کند. این فصل از تفکر تحلیل گفتمانی در مورد ایجاد رابطه بین افراد توسط زبان، بهره می‌گیرد تا در مورد میزان متفاوت بودن این به اصطلاح ”رسانه های نوین “ کاوشی کرده باشد. به ویژه استدلال می‌کند که ارتباط بین گزارشگر و مردم و اصحاب مطبوعات و ژورنالیسم پخش شده در اینترنت از نو تعریف می‌شوند. بحث بر وب‌لاگ‌ها تمرکز می‌کند.

 

دانلود کتاب گفتمان‌های رسانه: تحلیل متون رسانه

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ماشین عدم پاسخگویی - چرا سیستم‌های بزرگ تصمیمات بدی می‌گیرند؟


  دیپ‌فیک و فیک: بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها


  5 استراتژی برای بهبود سلامت روان در محل کار


  درس‌هایی از نقل قول مارتین لوتر کینگ برای روابط‌عمومی: ترس از تغییر، مانعی برای پیشرفت در روابط‌عمومی


  هوشمندتر کار کنید - یاد بگیرید، رشد کنید و الهام بگیرید.


  مرکز تحقیقات پیو: اینترنت در حال ناپدید شدن است


  هوش مصنوعی گوگل: نمایش تبلیغات را در کادرهای خلاصه نتایج جستجو خود آغاز می‌کند


  سام آلتمن چه کسی است؟ نگاهی به درون مردی که پشت پرده اوپن‌ای‌آی است


  رشد قارچی کارخانه‌های کاغذ؛ علم در معرض خطر!


  درس‌هایی از نقل قول الیور وندل هلمز برای روابط‌عمومی: خطرات بدفهمی در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد