شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- این مقاله توسط مارک مارسیاس گزینه ای برای از بین بردن مواد تجاری و یا قانونی از گوگل و سایر آرشیو های موتورهای جستجو را نشان می دهد.
به گزارش سرویس ترجمه شارا، بدور از کنجکاوری، همه ما دوست داریم خودمان را در صفحه نمایش گوگل مشاهده کنیم اما اگر نخواهیم که در این صفحه دیده شویم، چه باید کرد؟ چگونه می توانیم نام خود را وقتی که به ما صدمه می زند، حذف کنیم؟
یک مشاور مالی معتبر، افشا کرد که روزی به خاطر یک دروغ در یک مقاله وب به تخلفات اخلاقی متهم شده بود. بدتر اینکه خبرنگار هرگز او را برای پاسخ فراخوانی نکرده بود. وی گفت: «اولین باری که آن مقاله را دیدم، سه ماه پس از انتشار آن بود که یکی از دوستان در اینترنت در مورد آن از من پرسید.»
این نوع اتهامات قوی می توانند به سرعت کسب و کار هر کسی را از بین ببرند اما در صنعتی که بر پایه اعتماد ساخته شده است- مانند صنعت مالی- آن مقاله تقریبا تمام فعالیت های آن شخص را نابود می کرد.
پس از آنکه ناشر مقاله هیچ پاسخی نداد، مشاور مالی از یک متخصص ارتباطات در بحران برای مدیریت بحران و بیرون رفت از این شرایط استفاده کرد. طی چند هفته، ناشر برای اصلاح مقاله بحث می کرد.
اگر شما خودتان را در موقعیت مشابه پیدا کنید، چندین مرحله برای حذف تمام آن مواد از وب وجود دارد. برخلاف دیدگاه رایج که همه چیز در وب شناور است، این امکان وجود دارد که در صورت اتخاذ استراتژی مناسب ارتباطات بحران، بتوانید آن رکورد را اصلاح کنید.
در این نوشتار، برخی از تاکتیک هایی که می توانید در مواجهه با موقعیت بحرانی مشابهی از آن استفاده کنید، آمده است.
1. به دنبال تصمیم گیرندگان و یا افرادی بروید که انتشارات را تامین مالی می کنند. این افراد شامل: ناشر، سردبیران شهر، تولید کنندگان اجرایی و مهمتر از همه وکیل قانونی انتشارات است. برای یافتن مالک سایت یا انتشارات می توانید از جستجوی گوگل استفاده کنید. بیشتر مردم وقتی که یک مقاله منفی منتشر می شود به سراغ نویسنده می روند، اما این مثل شکایت از فروشنده است، زمانی که صندوق دار به شما باقی پولتان را اشتباه بر می گرداند. شما نیاز به شکایت از افرادی دارید که کنترل پول را در اختیار دارند. نامه شما به این کارگزاران قدرت نیاز به بیان این دارد که مقاله ناصحیح و مهم است و باید در نامه تان تصریح کرده باشید که چگونه این نوشته به کسب و کار شما لطمه مالی زده است. اگر نمی توانید هیچ فشار مالی را که در اثر نگارش مطلب بر شما وارد شده را نشان دهید، شما در دادگاه قانونی با ناشر، محکوم خواهید شد.
2. تفاوت میان تهمت، افترا و نظر را درک کنید. اگر یک بلاگر اظهار نظر شخصی اش را بیان کرده باشد، گزینه حقوقی، انتخاب خوبی نیست. با این حال اگر وبلاگ نویس، مقاله ای واقعی می نویسد و طی آن شما را متهم به تخلف و صدماتی در کسب و کارتان می کند، شما می توانید از گزینه حقوقی استفاده کنید. برای این قبیل پرونده ها همیشه نیاز به وکیل ندارید. گاهی اوقات یک نامه با رعایت ریزه کاری ها، به اندازه کافی نظر ناشر را به خودش جلب خواهد کرد.
3. صبر نکنید. بلافاصله به دنبال صاحبان سایت بروید. دیگر آن زمانی که موتورهای جستجو برای فهرست کردن محتوای سایت ها به زمان زیادی نیاز داشتند، سپری شده است. چنانچه بتوانید ثابت کنید که نمایش آنها اطلاعات شخصی شما و شماره های امنیت اجتماعی شما هستند، گوگل نمایه سازی از سایت را متوقف می کند. با این حال شما بایستی برای آنها موردی را ارسال کنید که موارد دیگر را نیز در بر گیرد. شما می توانید از لینک زیر برای حذف یک صفحه در نتایج گوگل استفاده کنید.
(http://www.google.com/support/websearch/bin/answer.py?hl=en&answer=164734&from=136868&rd=1)
4. با تولید محتوای جدید، مقاله را از صفحه اول به صفحات بعدی منتقل کنید. استراتژی دیگری که می توانید انجام دهید، دفن کردن محتوای ناخواسته تان به صفحات بعدی گوگل است. شما می توانید این کار را با نوشتن وبلاگ خود و یا مواد خود و حصول اطمینان از اینکه آنها را بر مبنای اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) نوشته اید، انجام دهید.
5. هنگامی که صفحه حذف شده است، شما نیاز به ارسال نامه ای به تمام موتورهای جستجو دارید، تا مطمئن شوید، صفحه دیگر نمایه نمی شود.
این شکل از ارتباطات بحران در آینده با وبلاگ نویسان و یادداشت های سازمان های خبری در اینترنت رشد خواهند کرد. اگر مقاله غلط یا نادرست است، از اینکه به جنگ آن بروید نهراسید. فقط مطمئن شوید شما در حال مبارزه با نظر شخصی یک نفر نیستید، چراکه مردم حق دارند نظر خود را در مورد هر موضوعی ابلاغ کنند.
مترجم: عادل میرشاهی (مدرس و مشاور سئو پی آر)
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|