شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران : چگونه گوگل را از پرونده هاي تجاري خود دور نگاه داريم؟
سه شنبه، 14 آبان 1392 - 07:32 کد خبر:6827
اين مقاله توسط مارك مارسياس گزينه اي براي از بين بردن مواد تجاري و يا قانوني از گوگل و ساير آرشيو هاي موتورهاي جستجو را نشان مي دهد.

شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- اين مقاله توسط مارك مارسياس گزينه اي براي از بين بردن مواد تجاري و يا قانوني از گوگل و ساير آرشيو هاي موتورهاي جستجو را نشان مي دهد.


به گزارش سرويس ترجمه شارا، بدور از كنجكاوري، همه ما دوست داريم خودمان را در صفحه نمايش گوگل مشاهده كنيم اما اگر نخواهيم كه در اين صفحه ديده شويم، چه بايد كرد؟ چگونه مي توانيم نام خود را وقتي كه به ما صدمه مي زند، حذف كنيم؟


يك مشاور مالي معتبر، افشا كرد كه روزي به خاطر يك دروغ در يك مقاله وب به تخلفات اخلاقي متهم شده بود. بدتر اينكه خبرنگار هرگز او را براي پاسخ فراخواني نكرده بود. وي گفت: «اولين باري كه آن مقاله را ديدم، سه ماه پس از انتشار آن بود كه يكي از دوستان در اينترنت در مورد آن از من پرسيد.»


اين نوع اتهامات قوي مي توانند به سرعت كسب و كار هر كسي را از بين ببرند اما در صنعتي كه بر پايه اعتماد ساخته شده است- مانند صنعت مالي- آن مقاله تقريبا تمام فعاليت هاي آن شخص را نابود مي كرد.
پس از آنكه ناشر مقاله هيچ پاسخي نداد، مشاور مالي از يك متخصص ارتباطات در بحران براي مديريت بحران و بيرون رفت از اين شرايط استفاده كرد. طي چند هفته، ناشر براي اصلاح مقاله بحث مي كرد.
اگر شما خودتان را در موقعيت مشابه پيدا كنيد، چندين مرحله براي حذف تمام آن مواد از وب وجود دارد. برخلاف ديدگاه رايج كه همه چيز در وب شناور است، اين امكان وجود دارد كه در صورت اتخاذ استراتژي مناسب ارتباطات بحران، بتوانيد آن ركورد را اصلاح كنيد.


در اين نوشتار، برخي از تاكتيك هايي كه مي توانيد در مواجهه با موقعيت بحراني مشابهي از آن استفاده كنيد، آمده است.


1. به دنبال تصميم گيرندگان و يا افرادي برويد كه انتشارات را تامين مالي مي كنند. اين افراد شامل: ناشر، سردبيران شهر، توليد كنندگان اجرايي و مهمتر از همه وكيل قانوني انتشارات است. براي يافتن مالك سايت يا انتشارات مي توانيد از جستجوي گوگل استفاده كنيد. بيشتر مردم وقتي كه يك مقاله منفي منتشر مي شود به سراغ نويسنده مي روند، اما اين مثل شكايت از فروشنده است، زماني كه صندوق دار به شما باقي پولتان را اشتباه بر مي گرداند. شما نياز به شكايت از افرادي داريد كه كنترل پول را در اختيار دارند. نامه شما به اين كارگزاران قدرت نياز به بيان اين دارد كه مقاله ناصحيح و مهم است و بايد در نامه تان تصريح كرده باشيد كه چگونه اين نوشته به كسب و كار شما لطمه مالي زده است. اگر نمي توانيد هيچ فشار مالي را كه در اثر نگارش مطلب بر شما وارد شده را نشان دهيد، شما در دادگاه قانوني با ناشر، محكوم خواهيد شد.


2. تفاوت ميان تهمت، افترا و نظر را درك كنيد. اگر يك بلاگر اظهار نظر شخصي اش را بيان كرده باشد، گزينه حقوقي، انتخاب خوبي نيست. با اين حال اگر وبلاگ نويس، مقاله اي واقعي مي نويسد و طي آن شما را متهم به تخلف و صدماتي در كسب و كارتان مي كند، شما مي توانيد از گزينه حقوقي استفاده كنيد. براي اين قبيل پرونده ها هميشه نياز به وكيل نداريد. گاهي اوقات يك نامه با رعايت ريزه كاري ها، به اندازه كافي نظر ناشر را به خودش جلب خواهد كرد.


3. صبر نكنيد. بلافاصله به دنبال صاحبان سايت برويد. ديگر آن زماني كه موتورهاي جستجو براي فهرست كردن محتواي سايت ها به زمان زيادي نياز داشتند، سپري شده است. چنانچه بتوانيد ثابت كنيد كه نمايش آنها اطلاعات شخصي شما و شماره هاي امنيت اجتماعي شما هستند، گوگل نمايه سازي از سايت را متوقف مي كند. با اين حال شما بايستي براي آنها موردي را ارسال كنيد كه موارد ديگر را نيز در بر گيرد. شما مي توانيد از لينك زير براي حذف يك صفحه در نتايج گوگل استفاده كنيد.


(http://www.google.com/support/websearch/bin/answer.py?hl=en&answer=164734&from=136868&rd=1)


4. با توليد محتواي جديد، مقاله را از صفحه اول به صفحات بعدي منتقل كنيد. استراتژي ديگري كه مي توانيد انجام دهيد، دفن كردن محتواي ناخواسته تان به صفحات بعدي گوگل است. شما مي توانيد اين كار را با نوشتن وبلاگ خود و يا مواد خود و حصول اطمينان از اينكه آنها را بر مبناي اصول بهينه سازي براي موتورهاي جستجو (سئو) نوشته ايد، انجام دهيد.


5. هنگامي كه صفحه حذف شده است، شما نياز به ارسال نامه اي به تمام موتورهاي جستجو داريد، تا مطمئن شويد، صفحه ديگر نمايه نمي شود.

 

اين شكل از ارتباطات بحران در آينده با وبلاگ نويسان و يادداشت هاي سازمان هاي خبري در اينترنت رشد خواهند كرد. اگر مقاله غلط يا نادرست است، از اينكه به جنگ آن برويد نهراسيد. فقط مطمئن شويد شما در حال مبارزه با نظر شخصي يك نفر نيستيد، چراكه مردم حق دارند نظر خود را در مورد هر موضوعي ابلاغ كنند.

 مترجم: عادل ميرشاهي (مدرس و مشاور سئو پي آر)

منبع مرجع:  شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)