درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403 - 02:10   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی
  نابینایان و هوش مصنوعی
  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی
  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"
  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند
  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر
  کمپین‌های یکباره
  مدیر عامل گوگل در مورد آینده پیوندها، هوش مصنوعی کیفیت جستجو را بدتر می‌کند
  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6628صفحه نخست » چهارشنبه، 8 آبان 1392 - 16:29
قشم ایر، و تبلیغات موثرش
مجتبی محمدیان
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بابک زنجانی، پرسپولیس و آن اگهی رپرتاژگونه که در آن برنامه پروازی خط هواپیمایی قشم را معرفی می کرد مهمترین پدیده هایی است که این روزها از برند قشم درباره آن صحبت می شود. اما آگهی استوار این خط هوایی که در تصویر می بینید کمتر مورد توجه قرار گرفته است. آگهی خوبی که به اعتقاد من جز کارهای خوب این ماههای اخیر بوده است. بی اطمینانی به خطوط هوایی ایرانی دردی دیرین است که همه خطوط هوایی از آن رنج می برند اما اعتقاد دارم این آگهی به تنهایی توانسته در جهت ایجاد یکی تصویر استوار گام بردارد. دوباره تکرار می کنم به تنهایی. تبلیغ خطوط هواپیمایی در ایران چندان رسم نیست. آن هم نه با هدف ویژگی ها بلکه صرفا با هدف ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب و برند سازی. دلیل ان هم مشخص است. پرواز ها عمدتا تکمیل است و تقاضا بیش از عرضه. خط هواپیمایی قشم که چندی است تبلیغات انبوهی را با هدف تصویرسازی مناسب ایجاد کرده است جز معدود شرکتهای هواپیمایی است که با این هدف کار خود را اغاز کرده است.
 
 ایده نه چندان خلاقانه، تصویر سازی با شکوه و حسی مطمئن، استوار و استاندارد از مهمترین ویژگی هایی است که این طرح در ذهن مخاطب ایجاد می کند. اجرایی قوی از دو عنصر مهم پرواز یعنی هواپیما و دیگری خود هدایت کننده. در مورد شیوه نمایش هواپیما باید اشاره کنم به این موضوع که عناصر وقتی خود را به وضوح نمایش نمی دهند خود را موفق تر نشان می دهند. شما زمانی که موتور یا بخشی از هواپیما را می بینید موثرتر است تا زمانی که کل هواپیما را ببینید. کل هواپیما پدیده ای بسیار تکرار شونده در تبلیغات است. همچنین در مورد خلبان نیز باید اشاره کنم که فضای نظامی حاکم بر فرودگاههای ایران کم کمک داشت تصویر یک خلبان را در ذهن ما از بین می برد. اما این بار تصویر خلبان خط هوایی قشم توانسته این تصویر را مجدد در ذهن بازسازی کند. در کل با طرح خوب ارتباط برقرار کردم و احساس می کنم سهم ذهنی خوبی از مخاطب کسب کند. امیدوارم در عالم واقع هم این خط هوایی خدمات خوبی ارایه دهد و قدر این تبلیغات را بداند.
 
 حال که تحلیل را خواندید شما چه تحلیلی دارید؟ نقد شما به این مباحث و همچنین به خود طرح چیست؟
 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  شیفتگی جمعی


  خطا بقا در روابط‌عمومی


  آیا روزنامه‌نگاری و روابط‌عمومی در یک صنعت ادغام می‌شوند؟


  استراتژی موفقیت: قدرت پیروزی‌های شخصی


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


  چرا شرکت‌ها باید گزارش سالانه فرسودگی شغلی را شروع کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد