درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403 - 18:22   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟
  گزارش‌گری بومی
  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای
  روابط‌عمومی و صداقت
  چرا بحث با کسی که به دلایل اعتقادی ندارد، بی‌نتیجه است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6540صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 7 آبان 1392 - 21:39
معرفی کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی
کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی، یکی از کتب مرجع در حوزه روابط عمومی است که بالغ بر 5000 واژه تخصصی روابط عمومی از انگلیسی به فارسی در آن معادل سازی شده اند. مولف کتاب سال ها کسوت استادی بر تن داشته و نتیجه تجربیات و اندوخته های علمی خویش را در این مجموعه عرضه کرده است و در آن به تمام وجوهی که به نحوی با روابط عمومی می توانست ارتباط داشته باشد، توجه نموده و با استفاده از منابع مختلف به شرح و توضیح آنها پرداخته است.
  

 

 

 معرفی کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی

 

نام کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی

نویسنده: پروفسور محمد‌ حمدان بن حاجی عدنان

مدیر پروژه: مهدی باقریان

ویرایش علمی: دکتر حسینعلی افخمی

ویرایش ادبی: زهرا بابازادگان

ناشر: انتشارات کارگزار روابط عمومی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی - کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی، یکی از کتب مرجع در حوزه روابط عمومی است که بالغ بر 5000 واژه تخصصی روابط عمومی از انگلیسی به فارسی در آن معادل سازی شده اند.

 

این کتاب در 773 صفحه و با جلد شومیز منتشر شده است.

 

مولف کتاب سال ها کسوت استادی بر تن داشته و نتیجه تجربیات و اندوخته های علمی خویش را در این مجموعه عرضه کرده است و در آن به تمام وجوهی که به نحوی با روابط عمومی می توانست ارتباط داشته باشد، توجه نموده و با استفاده از منابع مختلف به شرح و توضیح آنها پرداخته است.

 

مترجمان این اثر با مراجعه به منابع فراوان سعی در مهیا کردن کتابی متناسب با خواننده ایرانی کرده اند و واژه ها را با توضیحاتی که آنها را ملموس تر می کنند، غنی کرده اند. در برخی از موارد نام ابداع کننده واژه در پاورقی نقل شده است. در برخی از موارد با آنکه در متن انگلیسی چنین موردی وجود نداشته، در پاورقی خواننده را برای آگاهی بیشتر به ذیل سایر لغات و واژه های مرتبط در کتاب ارجاع داده است.

در برخی از موارد توضیحاتی برای بعضی عبارات و واژه ها از فرهنگ های دیگر یافته شده و در پاورقی افزوده شده است.

 

محمد حمدان بن حاجی عدنان در دیباچه فرهنگ می گوید:

تا به امروز، مقام و جایگاه روابط عمومی به عنوان یک حرفه، متاسفانه هنوز مورد تردید است. اما شکی نیست که روزی جایگاه خود را به عنوان حرفه ای واقعی، که شایسته آن است، احراز خواهد کرد. بدنه حرفه ای روابط عمومی در کشورها و در سطح جهان قدم های لازم را برای تحقق آن بر می دارند.

 

یکی از معیارهای حقیق آن است که کسانی که به آن اشتغال دارند، از مجموعه دانش مطلوبی برخوردار باشند. کسانی که در کشورهای پیشرفته در روابط عمومی اشتغال دارند، ادعا می کنند از مجموعه دانشی درباره حرفه خود بهره مندند. در بریتانیا، مانند هر حرفه شناخته شده دیگری، هم اکنون قانونی وجود دارد که تعیین می کند چه کسی می تواند مدعی شود که در زمره اهل  حرف روابط عمومی است. پنج کشور دیگر، از جمله برزیل و نیجریه، نیز دارای قوانینی هستند که در رابطه با حرفه روابط عمومی به اجرا درآمده است.

 

با حرکت سریع دنیا به سوی جهانی شدن، مطمئنا هریک از کشورها در عرصه روابط عمومی از وضع منحصر به فرد خاص خود بهره مند خواهند بود.

 

این کتاب مرجعی بسیار کارآمد برای کارشناسان، مدیران، اساتید و کارگزارن روابط عمومی و رسانه به شمار می رود.

 

منبع:

http://shara.ir

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  روابط‌عمومی و صداقت


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  گزارش‌گری بومی


  روابط‌عمومی داده


  ۱۴ گام برای مصاحبه رسانه‌ای


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  خبرنگار در بحران‌ها، نقش کلیدی و راهبردی دارد


  جادوی تنوع


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد