درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 00:18   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6540صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 6 آبان 1392 - 10:15
معرفی کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی
کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی، یکی از کتب مرجع در حوزه روابط عمومی است که بالغ بر 5000 واژه تخصصی روابط عمومی از انگلیسی به فارسی در آن معادل سازی شده اند. مولف کتاب سال ها کسوت استادی بر تن داشته و نتیجه تجربیات و اندوخته های علمی خویش را در این مجموعه عرضه کرده است و در آن به تمام وجوهی که به نحوی با روابط عمومی می توانست ارتباط داشته باشد، توجه نموده و با استفاده از منابع مختلف به شرح و توضیح آنها پرداخته است.
  

 

 

 معرفی کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی

 

نام کتاب: فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی

نویسنده: پروفسور محمد‌ حمدان بن حاجی عدنان

مدیر پروژه: مهدی باقریان

ویرایش علمی: دکتر حسینعلی افخمی

ویرایش ادبی: زهرا بابازادگان

ناشر: انتشارات کارگزار روابط عمومی

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، عادل میرشاهی - کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومی، یکی از کتب مرجع در حوزه روابط عمومی است که بالغ بر 5000 واژه تخصصی روابط عمومی از انگلیسی به فارسی در آن معادل سازی شده اند.

 

این کتاب در 773 صفحه و با جلد شومیز منتشر شده است.

 

مولف کتاب سال ها کسوت استادی بر تن داشته و نتیجه تجربیات و اندوخته های علمی خویش را در این مجموعه عرضه کرده است و در آن به تمام وجوهی که به نحوی با روابط عمومی می توانست ارتباط داشته باشد، توجه نموده و با استفاده از منابع مختلف به شرح و توضیح آنها پرداخته است.

 

مترجمان این اثر با مراجعه به منابع فراوان سعی در مهیا کردن کتابی متناسب با خواننده ایرانی کرده اند و واژه ها را با توضیحاتی که آنها را ملموس تر می کنند، غنی کرده اند. در برخی از موارد نام ابداع کننده واژه در پاورقی نقل شده است. در برخی از موارد با آنکه در متن انگلیسی چنین موردی وجود نداشته، در پاورقی خواننده را برای آگاهی بیشتر به ذیل سایر لغات و واژه های مرتبط در کتاب ارجاع داده است.

در برخی از موارد توضیحاتی برای بعضی عبارات و واژه ها از فرهنگ های دیگر یافته شده و در پاورقی افزوده شده است.

 

محمد حمدان بن حاجی عدنان در دیباچه فرهنگ می گوید:

تا به امروز، مقام و جایگاه روابط عمومی به عنوان یک حرفه، متاسفانه هنوز مورد تردید است. اما شکی نیست که روزی جایگاه خود را به عنوان حرفه ای واقعی، که شایسته آن است، احراز خواهد کرد. بدنه حرفه ای روابط عمومی در کشورها و در سطح جهان قدم های لازم را برای تحقق آن بر می دارند.

 

یکی از معیارهای حقیق آن است که کسانی که به آن اشتغال دارند، از مجموعه دانش مطلوبی برخوردار باشند. کسانی که در کشورهای پیشرفته در روابط عمومی اشتغال دارند، ادعا می کنند از مجموعه دانشی درباره حرفه خود بهره مندند. در بریتانیا، مانند هر حرفه شناخته شده دیگری، هم اکنون قانونی وجود دارد که تعیین می کند چه کسی می تواند مدعی شود که در زمره اهل  حرف روابط عمومی است. پنج کشور دیگر، از جمله برزیل و نیجریه، نیز دارای قوانینی هستند که در رابطه با حرفه روابط عمومی به اجرا درآمده است.

 

با حرکت سریع دنیا به سوی جهانی شدن، مطمئنا هریک از کشورها در عرصه روابط عمومی از وضع منحصر به فرد خاص خود بهره مند خواهند بود.

 

این کتاب مرجعی بسیار کارآمد برای کارشناسان، مدیران، اساتید و کارگزارن روابط عمومی و رسانه به شمار می رود.

 

منبع:

http://shara.ir

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد